Daca un profesor de gimnaziu nu poate sa exceleze la toate materiile, atunci elevilor de ce li cere asta?

De cand am copilul in ciclul gimnazial am aflat pe pielea mea ce inseamna goana dupa note si implicarea intregii familii atunci cand vine vine vorba de teme si proiecte. Am reusit sa facem o echipa multidisciplinara care acopera toate materiile, avand experti la cele mai importante (unde ne dorim sa aprofundeze materia) si consultanti la cele unde vrem doar note.


Si noi adultii, la fel ca si copiii nostri, avem pasiuni si preferinte, avem inclinatii spre anumite domenii insa oricat de mult ne-am dori, nu putem sa fim destepti peste tot. Daca s-ar putea asta, atunci si in clasele 5-8 ar exista un sigur profesor care ar acoperi toate materiile, am dreptate?

Pana la urma, ce mare lucru sa fii profesor de clasa a 5a si sa predai si istorie si geografie si biologie si romana si matematica? Desenul, muzica si sportul, nici macar nu le pun la socoteala. Iar Educatia tehnologica este o gluma de care chiar si profesorii rad.

Revenind, vi se pare ceva foarte greu ca un profesor, care are o anumita experienta, care cunoaste tehnici de predare, care stie sa explice, sa acopere toate materiile enumerate mai sus? Mie nu mi se pare ceva iesit din comun.

Dar vedeti cum e construit sistemul? Profesorii nu pot sa acopere toate materiile de clasa a 5a, adresandu-se unor copii de 10 – 11 ani, insa acesti copii trebuie sa exceleze la toate.

Se presupune ca acesti copii sunt niste mici genii, straluciti si la stiintele exacte si la artele frumoase si la materiile umaniste. In plus, sunt si performeri sportivi, pentru ca la ora de sport nu e destul sa alerge si sa se joace cu mingea. Ei trebuie sa atinga anumite rezultate, asa zisele bareme, fara de care nu pot lua 10. Un exemplu foarte bun este chiar copilul meu, care desi face scrima de performanta de 3 ani, face antrenament de 4-5 ori pe saptamana (inclusiv lectii particulare), desi participa la concursuri internationale unde are rezultate remarcabile, desi este in al doilea an in care s-a calificat la nationale, ei bine, copilul meu are nota 9 la sport pentru ca nu poate sa sara cum trebuie la capra (sau cal sau cum doamne iarta-ma s-o numi cutia aia in care se tin mingile).

Notele pe care le primesc copiii sunt evaluarile personale si subiective ale profesorilor care nu stapanesc nici macar materia lor, pe care o predau, ce sa mai spunem si de celelalte? Iar media generala din clasele 5-8 este in masura sa le afecteze tot viitorul, pentru ca nu-i asa, un copil care vrea sa intre la arte plastice, trebuie sa stie si fizica de 10 si chimie la fel, pentru ca se intra cu note mari la liceul de arte.

Iar un copil care isi doreste sa faca cibernetica la facultate, eventual sa plece la studii in strainatate, ei bine acest copil va trebui sa aiba mare grija in clasa a 5a la materiile numite religie, desen si muzica (ca sa nu ziceti ca ma iau iar de sport 🙂 ), pentru ca niste note mici la aceste materii atat de importante pentru cibernetica, ii pot afecta admiterea la liceul din care va pleca direct la facultate.

Este revoltator si absurd cum se cere de la copii sa fie buni la toate materiile, sa fie straluciti si atenti la ore care ii plictisesc, fara sa se tina cont de posibilitatile fiecaruia, de inteligenta emotionala sau de interesele personale.

Acum 5 ani, cand am fost la prima sedinta cu parintii, un parinte care avea si copii mai mari, ne-a atras atentia sa pastram toate lucrarile, desenele, diplomele si orice hartie pe care o produce copilul nostru, pentru ca va avea nevoie de ele la “portofoliu”. Acest “portofoliul” s-ar putea sa conteze pentru media de admitere la liceu, cel putin asa se aude prin Minister. Un alt parinte, mai pragmatic, i-a raspuns, “Hai lasati, ca pana ajung copiii nostri la liceu, sigur n-o sa mai existe Ministerul Invatamantului. De fapt nu o sa mai existe nici invatamant nici nimic. O sa se descurce cine poate, cine are parinti care il sustin si care se preocupa de educatia lui“.

Am luat vorbele respective ca pe un fel de premonitie, asa ca le scriu aici, sa ramana “la dosar” 🙂 .

Eu nu-mi doresc sa dispara Ministerul, ba din contra, astept masuri care sa rezolve o data problema asta a educatiei. Astept masuri precum cea mai recenta, prin care s-a anuntat ca media generala din clasele 5-8 va conta doar 20%, fata de 25% cat era pana acum, la admiterea la liceu. Restul de 80% va fi reprezentat de nota de la evaluarea nationala sustinuta la sfarsitul clasei a 8a.

Despre ce este vorba in evaluarea nationala, si ce presupune pregatirea pentru acest examen, intr-un articol viitor.

Ca sa fiti la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uitati sa dati Like Paginii de FB   si sa va inscrieti la Newsletter.

admitere liceu 2017

 

 

sursa

Comenteaza cu contul de FB

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *