#Opinie: “Să ne imaginăm că pe 18 mai vom reveni la școală. Lucrurile la care va trebui să găsim soluții”

Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa dai Like aici:

 

Astazi revenim la școala…de acasă, pentru încă vreo câteva săptămâni, după care va urma…Ce va urma?


În fața MEC stau provocări cum, probabil, nu au mai fost niciodată înainte. Sunt multe întrebări care au nevoie de răspunsuri, aspecte care trebuie clarificate, probleme curente ce trebuie rezolvate. Mă gândesc acum la câteva dintre lucrurile la care va trebui să găsim soluții. Să ne imaginăm că pe 18 mai vom reveni la școală.
1. Va trebui să ne asigurăm că avem apă curentă în absolut toate școlile, pentru igiena personală, despre care am tot vorbit de când a început criza Covid. Ca să nu mai spun de săpun și prosoape de hârtie, de unică folosință. Bine, trebuia să facem de multă vreme treaba asta, dar…nu mai comentez. Autoritățile locale, împreună cu conducerile școlilor, trebuie să găsească soluții acolo unde problema aceasta nu e rezolvată. Elevii, dar mai ales părinții, trebuie conștientizați să-și educe copiii să poarte mască și mănuși, să nu atingă zona feței, fără o igienă serioasă a mâinilor. Mie nu mi se pare deloc ușor acest lucru, cunoscând BINE ce se întâmplă în școlile noastre, și nu doar în cele din rural…
2. În marile orașe avem clase de câte 35-38 de elevi, poate chia mai mulți. Prezența lor la ore, în aceeași sală de clasă, va face imposibilă distanțarea socială. Ce facem? Îi aducem în 2-3 schimburi și micșorăm ora de curs? Ar fi o soluție. Nu e chiar ușor, mai ales acolo unde se învață în două schimburi, dar putem găsi soluții. Nu va fi ușor pentru profesori, dar poate fi și o experiență de a lucra diferențiat cu elevii, adaptat la nivelul lor.
3. Cum vor fi activitățile de învățare începând de mâine? Predăm, nu predăm? Mergem mai departe pe consolidarea materiei predate, facem recapitulări? Sincer, nu cred că MEC poate rezolva toate situațiile. Poate deciziile responsabile, luate la nivelul fiecărei școli ar fi de preferat. Ideea este că elevii, cât mai mulți dintre ei, să învețe. Mă refer la recuperări, restructurări ale conținuturilor. Lucrurile s-au desfășurat foarte diferit în școli.
4. Ce facem cu materia din semestrul al II-lea? O parcurgem, cumva restructurată? Profesorii pot face lucrul acesta, dar cred că este necesară intervenția comisiilor naționale pentru fiecare disciplină, care să decidă cum anume se restructurează conținuturile. Trebuie să avem o abordare unitară. Aici nu e despre decizii la nivelul școlii, ci de măsuri din partea MEC. Vom prelungi anul școlar cu 2-3 săptămâni sau încercăm să înghesuim cât putem din materie în orele rămase până la data oficială de încheiere a cursurilor? O clarificare la acest punct va ajuta și răspunsul de la punctul 3.
5. Cum facem evaluarea elevilor? Renunțăm la ea? Niciuna dintre abordări nu este greșită, trebuie doar să avem o abordare unitără și cât se poate de clară. Cum transmitem acest lucru elevilor și părinților și, cel mai important, cum vom reuși să-i ținem pe elevi motivați să învețe. Știm din studiile ISE, că motivația principală a elevilor pentru învățare este legată de note, adică de un fel de evaluare…
6. Cum încheiem situația școlară pe semestrul al II-lea? O încheiem în vreun fel? Dar anul școlar? Încheiem anul școlar cu mediile din primul semestru? Dacă facem așa, cum rezolvăm problema elevilor corigenți? Desigur, există soluții. Nimic nu este insurmontabil, trebuie doar să avem decizii clare, unitare și venite în timp real.
7. Ce facem pentru a diminua cât mai mult posibil decalajele dintre elevii din urban și rural, dintre elevii care au participat la activități de învățare și cei care nu au participat? Și aici avem soluții, trebuie doar să le comunicăm și să dorim să le implementăm. Sunt necesare programe remediale consistente pentru elevii vulnerabili, iar acest lucru presupune resurse și echipamente, dar și implicarea profesorilor. Organizăm școli de vară pentru elevii vulnerabili sau pentru cei care nu au participat la activități de învățare, din varii motive? Avem resurse financiare pentru astfel de programe?
8. Evaluarea națională la clasa a VIII-a și bacalaureatul. Când vor fi organizate? Facem pregătire pentru aceste examene? Când, cum, cine? Avem mare nevoie de răspunsuri, fie ele și în format de scenarii.
9. Cum vor decurge activitățile legate de pregătirea anului școlar următor: admiterea la liceu, universitate, înscrierile elevilor, încadrări, directori și inspectori ale căror mandate expiră. Știu, sunt soluții, dar cum facem ca șocurile asupra școlilor (elevi, profesori și părinți) să fie cât mai mult diminuate. În plus, cum ducem mai departe și îmbunătățim ce am învățat în această perioadă? Învățarea online trebuie continuată și dezvoltată. Ea ar putea fi soluția pentru clasele de învățământ simultan, dar și pentru asigurarea accesului la educație de calitate pentru copiii din comunități vulnerabile. Voi reveni pe acest subiect.
10. În final, trebuie să decidem dacă îi aducem la școală pe toți copiii, îi aducem doar pe cei mici, sau îi aducem pe cei din clasele terminale? Îi aducem treptat? Care sunt scenariile, cu ce costuri? Am convingerea că putem găsi soluții, mă refer în primul rând la MEC, inspectorate, autorități locale, dacă există deschidere și hotărâre pentru comunicare și colaborare pentru identificarea celor mai bune soluții pentru copii și profesori. Recomandarea mea este să mergem Împreună pe drumul acesta al revenirii la normalitate, indiferent care va fi aceasta.

Liliana Romaniuc

Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa:

  1. Te inscrii la Newsletter (vei primi saptamanal un email cu ultimele articole publicate)
  2. Dai Like Paginii de FB Meseria de parinte
  3. Te inscrii in Grupul De FB Meseria de parinte 
  4. Dai Subscribe la canalul de YouTube Meseria de Parinte

******************************************************************

Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.

Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite de Meseriadeparinte.ro. 

Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii. 

Articolele publicate  pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).

Ana Maria Mitrus

Buna, Eu sunt Ana Maria Mitrus, sunt casatorita – cu Cristi, si sunt mama - pentru Alexandra si Andreea. Imi place sa petrec foarte mult timp cu familia mea si sa ma implic in tot ce inseamna cresterea si educatia fetitelor. Imi place sa cos si sa mesteresc, imi place sa citesc si sa aflu lucruri noi si interesante in orice domeniu. Imi plac oamenii care au ceva de spus si de la care pot sa invat ceva. Imi plac animalele, imi place sa merg cu rolele si imi place marea. Ma bucur de viata si sunt recunoscatoare pentru tot ce am.

16 thoughts on “#Opinie: “Să ne imaginăm că pe 18 mai vom reveni la școală. Lucrurile la care va trebui să găsim soluții”

  1. Nici vorba!!!! Sa inceapa doar clasele terminale! Cresele,gradinitele si clasele P-VII si IX-XI din toamna.

  2. Ca părinte al unui copil de clasa a VIII, sunt foarte încântată să văd că unii părinți așteaptă să vadă cum supraviețuiesc copiii noștri întoarcerii la școală. Pe urmă, peste cateva luni, sa meargă si ai lor la școală.

  3. Materia trebuie restructurata, astfel încât sa fie mai puțină, profesorii sa aibă timpul necesar de a preda copiilor, nu ca și până acum într-un ritm alert, plus ca e foarte incalcita și ar fi bine sa nu se mai insiste pe ceva care nu o sa le folosească niciodată! În ceea ce privește numărul elevilor la clasa, da ar fi bine să se lucreze pe grupe, deocamdată, dar din toamnă ministerul educației ar trebui să ia măsuri serioase în a reduce numărul elevilor într-o sala de curs! Autoritățile locale și județene, trebuie să ia în calcul și faptul ca multe scoli nu au apa curenta și toalete în școli și sa rezolve aceasta problema în cel mai scurt timp, adică până la toamnă!

  4. Copil care să nu duca mana la fata?sa fim seriosi! Abia reusim noi adultii sa facem asta?sa schimbe manusile de cate ori e cazul(mers la toaleta,mancat etc)sa stea 5_6 ore cu masca la fata fara sa o atinga?despre ce vorbim??sa se renunte la materia din semestrul 2, o introduc in anul urmator.nu ar trebui sa fie o problema la cat de incarcata era

  5. Cine au impresia ei ca vor lasa copiii sa meargă la scoala dupa nenorocirea asta ?? Sa faca mai bine teme / lecțiile online sau pe grupurile lor ,nu sa ne inbolnavim copii cu mana noastra ! Sa inceapa in toamna ca asa ar fii mai ok. Sunt multe scoli unde nici apa /sapun nu au ,sa nu.mai.zic de dezinfectant . Sunt copii care nici la 7/8 ani nu se spala bine pe maini ! Ii vedeti careva pe ei cu masca si manusi la scoala ? Acasa macar perioada asta ii mai.protejam pana trece nebunia asta

  6. Și mie mi-e fffffooooaaarrrtttteee neclar cum se va merge la școală și CUM vor reuși copiii sa stea cu mască și mănuși, sa scrie, sa meargă la toaletă. Sa nu mai vorbim despre cei de la creșă și grădiniță 🤦‍♀️.

  7. Poate ar fi buna optarea pentru homeschool….ar fi o alegere buna pentru mine ca parinte ….nu mai trebuie distanțare, mască, mănuși…

  8. Copii nu sunt soldați din linia întâi! Cine garantează ca sunt dezinfectate școlile??

  9. Dar de pojar , scarlatina , varicela, gripa , viroze , păduchi, cine ii apara ?? Pana acum nu au avut nevoie de igiena ??? Intrarea în colectivitate trebuie facuta oricum….virusul nu dispare…el va rămâne cum a ramas gripa si ceilalti viruși si microbi…..noi trebuie sa ne adaptăm la fiecare situatie

  10. Eu aș fi de părere că ar fi mult mai corect să se înghețe anul. Poate ar avea timp ministerul să voteze școlile cu tot ceea ce este necesar. Să nu uităm că sunt copii care nu au ce mânca, ce să mai discutăm de măști și mănuși și mai știu eu ce. Eu sunt pe punctul de a-mi retrage copilul de la școală anul acesta, mai ales că face și naveta cu diferite autobuze care veneau de obicei aglomerate excesiv……

  11. In primul rand, dpdv al igienizarii spatiilor, in afara de cele mentionate in articol eu as vedea de folos amplasarea la intrarea in scoala a acelor “tunele” de dezinfectie. Nu sunt greu de confectionat (doar niste pereti de plexiglas cu un sistem de pulverizare de tip ventuze , ca acelea care imprastie solutii pt tantari vara la terase sau si mai bine cu raze UV)

  12. Nu stiu cum se va rezolva situația asta.este foarte greu si ptr copii si ptr noi părinții.avem servici cat sa mai stam si in somaj e foarte greu.

  13. Nu numai părinților le este teamă să își trimită copiii la școală, dar și profesorii trăiesc cu același sentiment. La liceu, clasele sunt numeroase, elevii sunt navetiști 75%. Pot eu ca profesor să merg în această comunitate de peste 1000 de elevi în fiecare zi, apoi să vin liniștit acasă, la familia mea?!

  14. Copii de clasa 1 care sa poarte corect masti si manusi !?Pe cuvant ?!Si ce folos daca sunt inghesuiti 28 intr-o clasa minuscula si veneau cu sapun de acasa si inainte de problema asta !

  15. Si elevii de liceu care merg o ora cu metroul dus si o ora intors, plus ca stau 7 ore la cursuri. Ce fac 9 ore poarta manusi si masti? Aglomeratia din metrou dimineata cand lumea merge la servici, plus toaletele de la liceu care lasa mult de dorit!Vine vara, in clase va fi foarte cald, vor transpira, se vor sterge pe fata de transpiratie cu manusa?La majoritatea materiilor au doar cate o singura nota, tezele nu le au dat.Meditatii nu au mai putut face la materiile importante, matematica, limba romana. Nu toti sunt de nota 10, acestia ce fac daca au o singura nota si aia mica? raman corijenti? Trebuie sa li se mai acorde o sansa. Spre exemplu un elev are note destul de mari la toate materiile, dar la una trece cu greu, ce face il lasa corijent? Sunt multe probleme , nu stiu cum le vom rezolva pana la urma…Aici este vorba de sanatatea dar si de viitorul copiilor nostri!!!

  16. Haideti sa fim seriosi! Ce parinte o sa fie atat de inconstient sa-si trimita copilul la scoala in aceste conditii? Au inchis scolile cand erau cateva cazuri si sa le deschida cand o sa fie 10.000-20.000?
    Sa faca scoala de acasa, examene on-line si alte solutii de acest gen.
    Vorbesc in calitate de mama a unui baiat de 13 ani, clasa a VIII-a, care s-a nascut prematur cu probleme cardiace.
    Baiatul meu NU o sa mearga la scoala pana nu se stabilizeaza situatia medicala mondiala.
    Eu vreau sa MAI AM UN COPIL si sa fie sanatos cand o sa se termine aceasta nebunie; chiar daca o sa stea in casa un an, pana la urma tot o sa treaca si atunci o sa pot spune copilul meu e aici langa mine si e ok!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *