Simulare Evaluare Nationala 2019 // Clasa a 7a // Limba si literatura Romana Continut

Sharing is caring:

Generația înscrisă acum în clasa a VII-a va susține simularea de la Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a, programată să înceapă, conform calendarului, pe data de 11 martie.

Este vorba despre aceeași generație care elevi care a susținut toate evaluările naționale din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, pentru că ei au fost primii care au dat acest tip de evaluare, introdusă în 2014, când elevii care sunt acum a VII-a erau în clasa a II-a. Generația despre care vorbim a început școala direct cu clasa I, în anul școlar 2012-2013: deși chiar când ei au debutat în școală a fost introdusă pentru prima dată și clasa pregătitoare, acești copii aveau deja 7 ani și au fost înscriși la clasa I.

Simularea națională a evaluării de la clasa a VII-a este a patra testare națională pe care o vor susține acești elevi.

Pentru simulare, conținuturile care vor fi evaluate la Limba și literatura română, clasa a VII-a, sunt următoarele:

Dovedirea înțelegerii unui text literar sau nonliterar, pornind de la cerințe date:

  • idei principale, idei secundare;
  • moduri de expunere (naraţiune, descriere, dialog);
  • structuri în textele epice (logica acţiunii, timp, spaţiu, modalităţi de caracterizare a personajelor, naratorul);
  • subiectul operei literare, momentele subiectului;
  • procedee de expresivitate artistică în textele studiate (figuri de stil: personificarea, comparaţia, enumeraţia, repetiţia, epitetul, antiteza, metafora);
  • elemente de versificaţie (măsura, rima, versul, strofa);
  • trăsăturile specifice genului epic și liric în opere literare studiate sau în texte la prima vedere;
  • trăsături ale speciilor literare: basmul popular, pastelul, fabula, doina populară;
  • texte literare (populare şi culte – aparținând diverselor genuri şi specii); texte nonliterare.

Sesizarea corectitudinii şi a valorii expresive a categoriilor morfosintactice, a mijloacelor de îmbogățire a vocabularului şi a categoriilor semantice studiate, a ortografiei şi punctuației:

  • arhaisme, regionalisme; cuvinte derivate, compuse sau obţinute prin schimbarea valorii gramaticale/conversiune;
  • categorii semantice studiate: sinonime, antonime, omonime, cuvinte polisemantice; construcții pleonastice; sensurile cuvintelor în contexte diferite;
  • mijloacele interne de îmbogățire a vocabularului (derivarea, compunerea, schimbarea valorii gramaticale/conversiunea), familia lexicală;
  • ortografierea diftongilor, a triftongilor şi a vocalelor în hiat;
  • despărțirea cuvintelor în silabe;
  • semne de punctuație: punctul, virgula, două puncte, ghilimelele, linia de dialog, semnul întrebării, semnul exclamării, cratima, punctul şi virgula, linia de pauză;
  • semne ortografice: cratima, punctul;
  • valori expresive ale nivelurilor limbii (fonetic, lexical şi morfosintactic) într-un text dat; elemente de limbă şi de stil în textul literar; figurile de stil, versificația;
  • categorii morfologice specifice părților de vorbire (conform programelor școlare pentru clasele a V-a – a VII-a): părțile de vorbire flexibile – verbul, substantivul, articolul, pronumele (pronumele personal, pronumele personal de politețe, pronumele reflexiv, pronumele posesiv și adjectivul pronominal posesiv, pronumele demonstrativ și adjectivul pronominal demonstrativ), numeralul (cardinal și ordinal), adjectivul şi neflexibile – adverbul (de loc, de timp, de mod), prepoziția, conjuncția, interjecția; relații şi funcții sintactice;
  • elemente de sintaxă a propoziției (probleme de acord; funcții sintactice; propoziția regentă, elementul regent; relații sintactice; topică şi punctuație; valori stilistice ale folosirii acestora în textul dat);

Redactarea diverselor texte, cu scopuri şi destinaţii diverse, adaptându-le la situaţia de comunicare concretă:

  • elemente de redactare a unor compuneri pe o anumită temă/urmărind un plan dat sau conceput de elev; părţile componente ale unei compuneri; structurarea detaliilor în jurul ideii principale; dispunerea în pagină a diverselor texte; scrierea îngrijită, lizibilă şi corectă;
  • redactarea unor texte reflexive şi imaginative (compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment personal, social sau cultural; evidențierea unor trăsături ale unui obiect (peisaj, operă de artă, persoană) într-o descriere;
  • redactarea unor scurte narațiuni; continuarea unor dialoguri; redactarea unor compuneri având ca suport texte literare studiate sau la prima vedere – rezumat, caracterizare de personaj;
  • motivarea apartenenței unui text studiat sau la prima vedere la o specie literară sau la un gen literar;
  • prezentarea unui punct de vedere asupra unor secvențe din texte la prima vedere, pe baza unor cerințe date (de exemplu: elemente de structură a operei literare, figurile de stil studiate, elemente de versificație etc.);
  • aprecieri personale referitoare la fragmente din textele studiate sau la prima vedere.

Utilizarea în redactarea unui text propriu a cunoştinţelor de lexic şi de morfosintaxă, folosind adecvat semnele ortografice şi de punctuaţie:

  • elemente de lexic studiate în clasele V – VII;
  • aplicarea corectă a cunoştinţelor de morfosintaxă în exprimarea scrisă;
  • folosirea corectă a semnelor de punctuaţie la nivelul propoziţiei şi al frazei (coordonare, subordonare);
  • enunţul, fraza, părţi de propoziţie studiate – predicatul, subiectul, atributul, complementul direct, complementul indirect, complementele circumstanțiale (de loc, de timp, de mod).

Citeste si:

Evaluare Nationala // Simulare clasa a 7a // Programa 2019 – Matematica si Limba Romana

Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa:

Sharing is Caring! ❤

******************************************************************

Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.

Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite de Meseriadeparinte.ro. 

Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii. 

Articolele publicate  pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).

Comments

comments

 

Sharing is caring:

  • Article By :
    Buna, Eu sunt Ana Maria Mitrus, sunt casatorita – cu Cristi, si sunt mama - pentru Alexandra si Andreea. Imi place sa petrec foarte mult timp cu familia mea si sa ma implic in tot ce inseamna cresterea si educatia fetitelor. Imi place sa cos si sa mesteresc, imi place sa citesc si sa aflu lucruri noi si interesante in orice domeniu. Imi plac oamenii care au ceva de spus si de la care pot sa invat ceva. Imi plac animalele, imi place sa merg cu rolele si imi place marea. Ma bucur de viata si sunt recunoscatoare pentru tot ce am.

One thought on “Simulare Evaluare Nationala 2019 // Clasa a 7a // Limba si literatura Romana Continut

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*