Evaluarea Națională 2019: Consiliul Național al Elevilor indeamna la protest

Sharing is caring:

„Metodele de evaluare din sistemul nostru de învățământ nu se pliază pe nevoile și interesele actuale. Incurajam elevii sa predea foaia goala”, se arată într-un comunicat.

Comunicatul integral:

Consiliul Național al Elevilor, structura reprezentativă a elevilor din România, dorește să aducă în atenția publică (mai ales vouă, elevilor pe care îi reprezentăm) o problemă care este cunoscută tuturor: metodele de evaluare din sistemul nostru de învățământ nu se pliază pe nevoile și interesele actuale.

De aceea, dar și pentru a responsabiliza toți decidenții care până acum nu ne-au luat în serios, invităm elevii din România să ni se alăture în protestul prin care ne opunem modului în care sunt organizate simulările examenelor naționale. Mai mult decât orice altceva, o facem pentru generațiile viitoare, pentru că ele nu trebuie să fie asemenea nouă, o generație de sacrificiu, o generație de cobai ai Ministerului Educației Naționale. Modificările nefundamentate din acest an ne fac să refuzăm a fi părtași la acest experiment, unde examenele par a deveni un scop, nu un mijloc.

Dăm foaia goală pentru că simulările nu ne vor evalua competențele, ci doar cunoștințele. Nu ne vor evalua capacitatea de a gândi critic, ci doar capacitatea de a reproduce informațiile care ne-au fost dictate la clasă. Simulările au ajuns să fie experimentul ministerului, nu experiențele noastre de învățare, iar acest lucru ne motivează să ne ridicăm în fața tuturor acestor nedreptăți, printr-un protest: fie dând foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greșit la sistem, transformându-ne foaia de examen într-un manifest față de învățământul românesc. 

Dăm foaia goală pentru că schimbările nefundamentate nu sunt soluția în educație: pentru că atunci când regulile se schimbă în timpul jocului, ești îndreptățit să ieși din joc. Itemii de tip obiectiv nu au fost etalonați, iar noi, deși suntem beneficiarii direcți ai educației, nu am fost consultați. Mai mult decât atât, suntem constrânși să acceptăm schimbările făcute din pix care încep să caracterizeze sistemul de învățământ românesc.

Dăm foaia goală pentru că suntem conștienți că ministerul ne vrea niște cobai, niște procente dintr-o diagramă și nimic mai mult. Dăm foaia goală pentru a trage un semnal de alarmă înainte să fie prea târziu, înainte să ajungem în punctul critic în care vom susține simulări de examene naționale anual, pentru că decidenții își doresc să pună cât mai multă presiune pe noi.

Dăm foaia goală pentru că încă o evaluare în clasa a VII-a este nejustificată, când încă nu ne-a fost clarificat de ce am dat-o pe cea din clasa a VI-a, căci încă o simulare nu ne va face nici mai stăpâni pe competențele noastre, nici mai puțin stresați la gândul că ne așteaptă ani grei, ani în care vom alerga de la un meditator la altul, ani în care, după atâtea examene și evaluări standardizate, nimeni nu ne va întreba spre ce domeniu vrem să ne îndreptăm.

FII VOCEA COLEGILOR TĂI!

Într-un final, în cazul în care rezonezi cu argumentele aduse de noi, însă nu le găsești a fi îndeajuns de convingătoare încât să te determine să ni te alături, în cazul în care te simți presat de părinți, profesori sau societate să iei o notă mare la simulări, în cazul în care consideri că sunt destui elevi care vor protesta și fără tine, vrem să îți amintim că tu, beneficiarul primar al educației, ești cel care contează! Tu ar trebui să te afli în centrul actului didactic, iar examenele (ca orice altă formă de evaluare, de altfel) ar trebui să fie despre tine, nu despre ei. Educația nu se poate realiza fără tine.

Fiecare dintre noi are o voce care contează enorm, așadar pentru orice neajuns pe care l-ai resimțit ca actor principal al sistemului, pentru fiecare dată în care ai asimilat informațiile oferite de către profesor doar pentru că „trebuie”, fiind convins de inaplicabilitatea și lipsa de necesitate a acelor cunoștințe, pentru oricare moment în care te-ai gândit că nu un test te-ar motiva să înveți, ci un stil interactiv de predare al cadrului didactic, o atenție sporită acordată de către acesta în procesarea informației, o integrare reală a ta în cadrul orei de curs, pentru toate cele enumerate, dă foaia – fie goală, fie înșirând gândurile tale cu privire la sistemul de învățământ românesc.

Nu vrem evaluări mai ușoare, vrem evaluări reale! #foaiagoală.”

Aproximativ 350.000 de elevi sunt aşteptaţi să susţină, începând de luni, simularea Evaluării Naţionale la care participă, în premieră, şi elevii clasei a VII-a pe lângă cei de clasa a VIII-a. Rezultatele vor fi comunicate în 22 martie.

Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa:

Sharing is Caring! ❤

******************************************************************

Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.

Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite de Meseriadeparinte.ro. 

Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii. 

Articolele publicate  pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).

Comments

comments

Sharing is caring:

  • Article By :
    Buna, Eu sunt Ana Maria Mitrus, sunt casatorita – cu Cristi, si sunt mama - pentru Alexandra si Andreea. Imi place sa petrec foarte mult timp cu familia mea si sa ma implic in tot ce inseamna cresterea si educatia fetitelor. Imi place sa cos si sa mesteresc, imi place sa citesc si sa aflu lucruri noi si interesante in orice domeniu. Imi plac oamenii care au ceva de spus si de la care pot sa invat ceva. Imi plac animalele, imi place sa merg cu rolele si imi place marea. Ma bucur de viata si sunt recunoscatoare pentru tot ce am.

20 thoughts on “Evaluarea Națională 2019: Consiliul Național al Elevilor indeamna la protest

  1. Poate dacă copiii ar petrece mai mult timp cu cartea și caietul in fata și mai puțin pe telefoane și tablete, nu ar mai fi nici stresați și nici nu ar mai fi nevoie de meditatori. Din totdeauna examenele sunt despre memorarea cunoștințelor, nu despre alte abilitați ale copiilor D-voastră “extraordinari”.

  2. poate daca nu ati fi memorat doar si ati mai fi si gandit, adica sa va dezvoltati mai mult logica, ati fi stiut sa scrieti DINTOTDEAUNA.

  3. Dincolo de ce „știu” părinții despre copiiilor, sunt însă lucruri pe care nu le știu… cum ar fi faptul că prea mulți copii nu știu să lase margine când scriu pe o foaie velină, să scrie drept, să facă diferența între scris cu majuscule și normal, să completeze un formular simplu, conform modelului, să facă diferența între nume și prenume… Să scrie corect școala la care merg! Să identifice colțul din „dreapta jos” să numeroteze… să scrie cu o singură culoare, să taie cu o singură linie… Să nu scrie tot pe ciornă, că nu ai timp să treci pe foaia de concurs… Să nu lași locul libere pe foaie… Să scrii foile la rând… Să lași spațiu să îndoi/lipești colțul…
    Și, dacă nu știați, lucrările cu mai mult de 4 pagini se capsează. Marginea stânga-dreapta devine astfel obligatorie…
    Simularea de azi nu a fost simplă. Pentru unii, a fost prima dată când au luat contact cu o foaie albă. Dacă avem nevoie de ele? Sigur nu la a șaptea. Timp și nervi degeaba. La a opta… ținând cont de tot ce am scris mai sus, da.

  4. Cristina Asa este.
    A trebuit sa il învăț eu acasă .
    Pentru ca la școală 5 ani a scris numai pe fișe.

  5. Ce aberații se postează! In Franța, anual sunt verificați copiii prin teste. Nimeni nu protestează! Este normal! Prin testare nu se mai reproduce mecanic o lecție, e test la prima vedere și cu cerințe de bun-simt!

  6. Este vorba de cunostinte care le vor fii necesare in viață sa recunoască realitatea fizică din jurul lor; să deosebească logic adevărul de misticism; să -si cunoască drepturile si să nu mai fie manipulați de analfabeti, de cei care mitingesc ca să se bage singuri in seama.

  7. Wow. Cat tupeu. Am uitat sa respectam. Foaia goala inseamna lipsa de respect fata de profesori

  8. Foarte bine copii!
    Aveți dreptul să luați atitudine!
    Dacă părinții voștri nu găsesc de cuviință să o facă, faceti-o voi!
    Oricum, cred că mulți dintre voi, sunteți mult mai capabili decât cei din actualul guvern!!

  9. Părinții trebuie sa ia atitudine, sa iasă în strada sa protesteze, sa își ceara drepturile și ceva mai bun pt copiii lor… Este o lașitate sa cerem copiilor sa ia asupra lor aceasta problemă!
    Cum sa te folosești de copil sa rezolvi o problema de adult!
    Când am ieșit în stradă, mulți ne-ați privit de la TV și acum va predați problemele copiilor!!!!

  10. Îi încurajați să nu mai învețe.Foarte bine,nu toti trebuie să facă liceul.Poate unora le place agricultura,să crească animale etc.In Germania in fiecare an se face evaluarea.Si în funcție de ea copiii merg la școli profesionale ,gimnaziu egal cu liceul nostru ,sau diverse calificări,în funcție de cât îi duce capul și priceperea.Lasati copiii sa învețe și să hotărască.Ei știu mai bine ce au de făcut.

  11. Ministerul Educatiei ar trebui sa nu mai simuleze dialogul cu partenerii sociali si sa propuna o viziune reformatoare coerenta asupra educatiei si sa coaguleze in jurul unei strategii realiste toti actantii din educatie – profesori, experti, elevi si parinti. Cu artificii si tiribombe nu se rezolva problemele din educatie si criza de incredere in ceea ce ofera scoala in prezent.

  12. Dacă aveți impresia ca avem elevi deștepți, va invit sa întrați pe grupurile de jocuri populare la ora actuala și sa va îngroziți… Sunt analfabeți cu acte în regula….

  13. Sunt curioasă de ce nu a apărut aseară protestul, ca să știm, să nu ne mai trezim de dimineață… Până una alta, s-a dus cu ce știa, nu a citit (stresat) în plus…

  14. Florin Diaconescu ca să poti purta un dialog trebuie să aibă cunostinte si logică amândouă părțile.
    Cunostintele se câstigă prin educație si îndrumare.
    Degeaba sunt cunoștințele pe internet dacă nu îi învață nimeni să le caute, să i le explice copilului, elevului, tinerilor.

  15. Mihaela Costache capabilitatea se câstigă acumuland cunostinte si aplicandu-le in cunostintă de cauză.

  16. Mihaela capabilitatea se câstigă acumuland cunostinte si aplicandu-le in cunostintă de cauză.

  17. Iuliana nu este nevoie sa îmi explicați mie..explicati-le inculților care emit aceste legi…
    Cei ce ne guvernează sunt atât de afoni si agramați..probabil pt că
    au chiulit la lecțiile de acumulare de cunoștințe.. 🙂
    Râd și curcile de noi!
    Niște penali, afoni și agramați, decid o perioadă mai lungă de școală pt copiii românilor.. 🙁

  18. Mihaela limbă de lemn si obtuzitate ; nu vedeti padurea din cauza lipsei de gândire si a lipsei de educatie.

  19. Iuliana 🙂 vai..
    nu v-ați mai putut abține..trebuia să insultați..că doar așa se manifestă simpatizații penalilor din guvern..
    1. Pădurea nu mai am cum să o văd, că au taiat-o austriecii.
    2. Când insultați pe alții, de fapt vorbiți de dumneavoastră..
    3. Lipsa de educație și de gândire se vede exact în ceea ce ați scris mai sus..
    4. Suferiți tare de nebăgare in seamă..

    Credeam că sibienii sunt oameni cu bun simț..dar uite că mai au și ei uscaturile lor..

    Fi-mi-ar silă!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*