#Opinie: “Ce limbă vorbești tu cu copiii noștri, dragă MEC?” #TeleScoala

“Dragă MEC,

Ți-am urmărit teleșcoala și m-am bucurat tare mult. În sfârșit, după refuzuri și motivații care mai de care de a pune camere în clase (părinții subliniau necesitatea monitorizării siguranței copiilor, nu prea exprimau intenția de a sta geană pe calitatea actului de predare, deși mulți mureau de curiozitate), ai reușit să promovezi în lumea-ntreagă ce faci tu cu copiii noștri.

Știi foarte multă teorie. Bravo! Ai și obiective. Excelent! Ești un pic autoritar cât să fie liniște-n teleclasă! OK. Folosești metoda deductivă. Super! Dai exemple multe! Wow!

Dar, știi în ce secol suntem? Îți cunoști cu adevărat beneficiarii de care atât de mult te-ai plâns în ultimii ani? Te-ai gândit vreodată la practicabiltatea informațiilor (exemplul cu muncitorii din telelecția de mate mi-a dat knockout și când mi-am revenit, m-am trezit între semivocale și grupurile de litere ce, ci, ge, gi, che, chi, ghe și ghi de nu știam ce clasă sunt, a III-a, a VIII-a sau anul I de facultate, programul de studiu Limba și literatura română – atenție, această bucățică de fonetică pare a se preda în fiecare an și dacă elevii nu o știu, tot ei sunt proști!)

Ce limbă vorbești tu cu copiii noștri, dragă MEC? Observ că cea de specialitate pe care universitățile românești se laudă că au format-o ca competență după minim 15 ani de școală românească.

Trist, dragă MEC, nu ai ”trezit curiozitatea” nimănui cu teleșcoala asta. Ba din contră, ai determinat și mai mulți părinți să intre-n lupta prin care tot ce doresc e să-ți stoarcă puroiul și ai motivat și mai multe cadre didactice să iasă-n față cu competențele lor valoroase, dezvoltate pentru a răspunde erei digitale pline de sustenabilitate și inteligență artificială, emoțională și cel mai important pentru tine, centrată pe învățare, nu pe predare.

Criza e întotdeauna o oportunitate pentru cei care au ochi să o vadă!”

#Opinie primita pe email. Autor: Cristina Nicolai

Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa:

  1. Te inscrii la Newsletter (vei primi saptamanal un email cu ultimele articole publicate)
  2. Dai Like Paginii de FB Meseria de parinte
  3. Te inscrii in Grupul De FB Meseria de parinte 
  4. Dai Subscribe la canalul de YouTube Meseria de Parinte

******************************************************************

Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.

Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite de Meseriadeparinte.ro. 

Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii. 

Articolele publicate  pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).

Comenteaza cu contul de FB

9 thoughts on “#Opinie: “Ce limbă vorbești tu cu copiii noștri, dragă MEC?” #TeleScoala

  1. TVR ar trebui sa faca o fapta buna pana la capat si sa posteze inregistrarile si pe YouTube, cu precizarile de rigoare: “Matematica, clasa a V-a – Puteri”, “Comunicare in limba romana, clasa I – Grupurile de litere “ce, “ci” etc.
    Profesorii sa EXPLICE, ca de citit, pot si copiii sa citeasca. Altfel au ratat cu totul intentia. Mi-a fost foarte greu sa urmaresc ce a citit doamna profesoara de limba romana si sunt cadru didactic. Nu continutul a fost greu de digerat, ci tonul vocii, viteza cu care a citit si insusi faptul ca ni se citeste ce este scris acolo.
    Sunt convinsa ca ideile au fost bune, dar cred ca au ingramadit prea multe informatii intr-un timp scurt. Mai bine impartim materia, frumusel, in teme si le abordam pe rand. Vorbim de fonetica intr-o zi, dar o facem atat de clar, incat ne asiguram ca macar acea bucatica de materie a fost inteleasa de toata lumea. TVR incearca sa se adreseze unor grupuri defavorizate. Atunci de ce vorbeste de parca ar fi o intalnire intre profi?

  2. Tocmai pentru că e timpul scurt și avem această oportunitate, de ce să nu se facă aceste lecții mai bune din start? De ce nu s-a stabilit acel format de la bun început să aibă în vedere practicabilitatea informațiilor?

  3. Dacă aveți competențe juridice, ne puteți spune, vă rog frumos, cum afectează starea de urgență contractele de muncă? Să nu ne trezim că profii au contractele suspendate și gata cu examenele și recuperarea materiei… economii și-or fi făcut, dacă nu, la următoarea criză își vor fi învățat lecția pe propria piele, prin metodă inductivă!

  4. De multe ori profesorii confunda predarea cu invatarea. Au credinta ca daca ei vorbesc, elevii invata.

    E un pas inainte ca sa vada ce au de facut si sa inceapa sa invete sa se foloseasca de tehnologie.

    Insa, au nevoie rapid sa invete cum invata un copil si sa invete (atentie nu am spus sa memoreze) impreuna cu ei.

    Daca profii de la cele mai bune licee din Bucuresti predau asa, extrapolati la restul tarii.

  5. Pfffff, nici eu, ca adult, nu am reusit sa tin ritmul cu ce aparea pe ecran, d-apoi sa mai inteleg ceva! Am abandonat in min 20 pt ca deja ma lua cu dureri de cap 😬😢😤

  6. Oricat de bun ar fi cel care “recita” informatiile, nu are cum sa fie o solutie. E nevoie de lectii interactive! Adica in loc sa vorbeasca profesorul din spatele unei catedre, acum vorbeste din spatele unui ecran…Probabil s-au gandit ca Tv-ul are acoperire, dar din pct. meu de vedere nu e o solutie nici pe departe.

  7. dupa ce am vizionat incep sa inteleg, printre altele, si de ce nu sunt camere video la clasa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *