Ecaterina Andronescu, Ministrul Educatiei, vrea ca elevii din clasa I sa poata fi lasati repetenti. 5 Motive pentru care aceasta decizie este o prostie.
Ecaterina Andronescu a declarat că vrea să schimbe prevederile legale privind repetenţia în clasele primare şi să ofere posibilitatea învăţătorului de a lăsa repetent un copil, prin schimbarea legii.
„Din păcate este o prevedere legală. Până în clasa a III-a nu îi poate lăsa repetenţi, dar eu cred că trebuie să revenim asupra acestui lucru, pentru că iată unde suntem: ajungem la clasa a VIII-a şi atunci constatăm că nu ştiu să scrie bine, să calculeze şi 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa aa VIII-a. Obiectivele trebuie să le stabilim prin lege şi fişa postului profesorului”, a declarat ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, la Digi24.
De ce cred eu ca aceasta decizie este o prostie:
- In clasa I copilul inca se obisnuieste cu sistemul, cu invatarea, acumularea cunostintelor si primirea de calificative. Daca nu se descurca satisfacator, frica repetentiei l-ar putea bloca si i-ar putea distruge tot viitorul. Repetentia este o cutuma toxica, care imprima eticheta asupra elevilor ca sunt incompetenti. Un copil de 7 ani nu poate sa faca fata unei asemenea situatii.
- La inscrierea in clasa pregatitoare pot exista diferente de pana la 2 ani intre copii. Unii pot sa aiba 5 ani si ceva, iar altii chiar si 7+ . E absurd sa ai pretentia ca toti sunt la fel sau la acelasi nivel. De-abia dupa clasa a 5a incolo, putem considera ca nivelul este egal pentru toti elevii.
- Exista elevi cu deficiente care au nevoie sa fie identificati si sustinuti in procesul de invatare. Faptul ca nu acumuleaza la fel de repede si usor precum ceilalti colegi nu ar trebui sa-i puna in pericol de repetentie.
- Intr-o clasa medie din Romania sunt peste 30 de copii (desi legea spune clar altceva). Cum poate un invatator sa se ocupe de toti copiii in mod egal si cum poate sa-i sustina pe cei cu dificultati, avand in vedere cat de stufoasa este programa scolara?
- Sunt deja 6 ani de cand a fost introdusa programa noua iar copiii nu au manuale dupa care sa invete. In fiecare an se schimba manualele, programele, evaluarile. Este un haos total. Copiii invata dupa manuale cumparate de parinti sau dupa fise multiplicate de invatatori. Atata timp cat tu, ca minister, nu poti sa asiguri baza materiala pentru desfasurarea procesului de invatamant, cu ce drept sa pedepsesti un copil care (poate) tine pasul mai greu cu sistemul?
Voi ce parere aveti despre dorinta dnei ministru de a introduce posibilitatea ca elevii sa poata fi lasati repetenti chiar si in clasa I sau a IIa?
Daca sunteti de acord cu mine, ati mai adauga si alte motive la cele 5 de mai sus?
Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa:
Sharing is Caring! ❤
******************************************************************
Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.
Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite de Meseriadeparinte.ro.
Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii.
Articolele publicate pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).
Comenteaza cu contul de FB
Implicarea trebuie să fie din toate părțile:învățător, elev, părinti. Ceea ce fac la începutul ciclului primar este cunoscut, atât de copii cât și de părinți, încă de la gradinita. Pentru a fi declarat repetent ar trebui sa nu deprindă niște competente…
Cred ca este inutil sa ne gândim la asa ceva în clasa întâi.
Daca ar fii lasat o si pe ea repetenta,in clasa intai,ce bine ar fi fost.
Cred că,,ar trebui ca ,orice cadru didactic să fie plătit și după rezultatele copiilor,să li se dea calificative învățătorilor și profesorilor după evaluarea copiilor,,.
Sunt cadre didactice care,,nici că le pasă de copii,ce fac la ore,ce fac în pauză,,ei se duc in cancelarie și merg la ore după ce sună clopoțelul, mult după aceea.
Sau dacă au greșit cadrele didactice, să nu-l trimiți la altă școală, sa l suspende 1,2,3 luni,să-și pună osul la treaba în interesul copilului,că dacă îl educă de mic,nu mai asistăm la toți dobitocii în devenire.
Au ajuns și la liceu și nu știu să scrie și să citească. Până la liceu , câți profesori a avut? Depinde mult de implicarea învățătoarei până la implicarea profesorilor.
Copiii trebuie ajutați, învățați sa învețe. Învățătoarea face acest lucru, cât poate, de multe ori, și imposibilul. Dar, familia, care are 1,2 copii, ce face? Nu cumva este și obligația familiei, sa-si ajute copilul? Un copil care se știe nesupravegheat, necontrolat, niciodată nu va învață, din proprie inițiativa. Vreti copii instruiți, educați, învățați odată cu ei. Și asa, foarte mulți părinți, au uitat sa scrie!
Oricum trebuie schimbat ceva in invatamant…nu se poate un elev de cl.a patra sa nu stie macar cat face 30+40…nu este neaparat sa fie eminent un elev,dar macar notiunile importante la romana,matematia,etc..sa le cunoasca…invatatorii nu se mai implica ,acasa unii copii nu au gand sa invete..telefonul si tableta sunt mai la indemana…unde mai stau.invatatorii,profesorii sa le explice dupa ore la cei care nu au inteles lectia…ar trebui ca invatatorii sa fie platiti dupa cum termina elevii cl.a patra ..evaluare si note pt.invatatori…nu se mai face nimic….cunosc invatatori care pun suflet pentru copii…
După ce ca i ați înnebunit cu materiile voastre de rahat și programa voastră mai lăsați i repetenți și de la grădiniță tu hoasca ce esti
După ce că avem atâția analfabeți, atâția copii care nu merg la școală din cauza lipsurilor materiale, să mai rămână și repetenți. Câți dintre cei care vor rămâne repetenți se vor întoarce la școală? Poate ca aceasta este intenția? Doamna ar trebui sa se aplece mai mult asupra calității învățământului. Sunt copii care au nota 10 la anumite materii, chiar în clasă a opta și habar nu au materia respectivă. Cum ar fi de exemplu la limba franceză(chiar dacă nu mai este la modă),dar sa ai nota maximă și sa nu știi materia e bine? Întreb retoric.
Sunt de acord !!! dar si toti guvernatii nostri mai ales doamna prim ministru sa repede clasele 1-4 ( au mare nevoie )
Cum a desfiintat scolile profesionale! Nimic mai timpit, daca sunt numai fosile, analfabeti in conducere! Cred ca astia se iau la intrecere care sa fie mai timpiti sau in prosti! ! ! Poate dau examen ptr asa ceva? ? ? ? ?
Nu acuz cppii sa ne uităm ce note primesc profesori la diferite evaluări! !!!Si daca ei nu au un bagajde cunoștințe acumulate ce sa le cerem celor mici???Sa nu discutăm de câți miniștri am avut in acesti 30 de ani care a distrus învățământul romanesc si câtă cultura plagiata a avut fiecate
A mai fost ministru invatamantului si l-a tot reformat pana s-a ales praful de el. Psd-istii astia numai ministri slabi au pus la educatie si sanatate. Ca sa ai o societate sanatoasa din toate punctele de vedere trebuie sa acorzi importanta si sa pui oameni capabili in primul rand la sanatate si invatamant.
O masa sănătoasă. ..i-ar motiva pe micuți …caci programul cu care s-au si cîstigat alegerile era-“Masă caldă în scoală”! Pai pe burtică goală …nici creierul nu se dezvolta normal …Dar” a plecat ” promisiunea …in alta tara …Vai de mama lor….
Sa faca ordine intai intre cadre apoi sa inceapa cu elevii oare de ce un invatator sau profesor bun este atat de placut si de copii si de parinti?
Si parlamentarii ar trebui “exmatriculati” din parlament pentru ca sunt niste hoti, impostori, mincinosi, talhari, si incompetenti!!! Ar trebui dusi la “scolile de corectie” aflate la Rahova, Jilava, Poarta Alba,…etc…etc…,pe foarte multi ani, plus averile ilicite confiscate si lasati cersetori, pe drumuri!!!
Pe voi pentru ce va mai plateste statul, sa lasati copii repetenti, asta este performanta voastra,stati la cafea,la birfe in cancelarie ca leafa merge, iar copii se invata in clasa unul pe altul, asa se face ca avem multi analfabeti din lipsa de profesionalism, la profesori si de nepasare lor, dupa ce le-a incarcat ghiozdanul cu o multime de cartii suplimentare, care nu valoreaza nici doi bani pe linga materiile din programul clasei respective, la pensie cu abramburica ca a mai dat peste cap invatamintul cind a mai fost ministru, minte de om prost, nu de cadru universitar cum se pretinde.
Dacă e vorba despre cat face fiecare,atunci ar trebui o dublă “ievaluare”: atât a cadrelor didactice ( care pot fi ușor controlate prin caietele de clasă ale copiilor și prin portofoliul copiilor) ,dar și a părinților- prin conținutul caietelor de teme făcute acasă si prim felul de pregătire a lecțiilor pentru a -II-a zi.Atunci adevărul iese la iveală.
Se rezolvase tot în învățământul românesc și rămăsese problema repetenției. Ce să mai facă și doamna Andronescu. A trecut de la manualele alternative, de la examenul din clasa a zecea, la micii repetenți din clasa întâi. Ea nu trăiește prin tara asta? Nu vede realitățile? A vrut să fie iar ministru că dă bine la CV.Ceva.bine,în interesul copiilor poate sa facă? Prin satele cu WC-urile în curtea școlilor, pe unde copii îngheață de frig, fără condiții de igienă și apă curentă a fost! A rezolvat totul? Cu problema fumatului, drogurilor, bătăilor, băuturilor prin școli a rezolvat? Dar cu limbajul “select” al unor cadre didactice? Eheiiiiii.. Probleme grele nu-i așa? Ceva mai ușor și mai rapid:lăsăm repetenți.
Cum schimbam ministru se schimba și legea Învățămîntului in curind sa faceți ceva sa nu învețe nimic doar sa dea examen ca una doua schimbați anul școlar cu nu-știu Cité vacante ba dau examen anul acesta intr un fel porma într-un alt fel și tot așa schimbam legile ca pe ciorapi
Desigur,putem vorbi si de malpraxis in educatie,dar pt al evita trebuie sa facem o lege clara ,supla si echipe pluridisciplinare toate in interesul copilului,in vederea valorizarii maximale a fiecarui copil in functie de propriu potential.
Eu cred ca pe copiii mici nu poti sa ii inveti cu forta aici intervine puterea de convingere a profesorilor dar mai ales a parintilor. Bineinteles ca si parintii au vina lor fiind-ca imediat dupa ce a crescut un pic cam de pe la vreo trei ani vezi copii cu telefoane si tot felul de aparate electronice si bineinteles ca copii nu invata si nu sant atenti la ore. Dar nici sa lasi copilul repetent din prima fiind-ca asa il umilesti. Invata-l ,fii cadru didactic nu robot.
In primul rand cadrele didactice sa fie testate daca sunt capabile de a preda copiilor, nu copii sa fie lasati repetenti!!!!!!
In Franta daca părintele constata ca al lui copilaș nu poate tine pasul cu nivelul clasei cere singur repetarea anului. Nu este rau ca un copil sa repete anul pentru a reuși sa învețe in ritmul lui. Altfel se acumulează golurile in cunostinte si avem ceea ce vedem astăzi: analfabeti peste tot. Nu sunt deloc fan Andronescu, dar prea vrem sa ne treaca elevii clasa ca gasca prin apa
Părerea mea este ca, din păcate, tot mai putini copii sunt dispuși sa depună efort pentru a face performanța in studiu. Ajung la liceu unii dintre ei și nu știu scrie sau socoti, dar ce conteaza, părinții își dau ultimii bani ptr a le pune la dispoziție Gadget-uri de ultima generație. Poate e cam mult sa rămână repetenți, dar mai multă exigenta și programe remediale sunt necesare. Dascălul are un rol determinant in aceeași măsura ca și parintele. Scoala și-a pierdut autoritatea ptr ca noi, părinții am devenit mult prea subiectivi !
Învățătorii au cu copiii 4 ore pe zi, sunt platiti pentru 8, nu am inteles niciodată de ce, în cei 7p de viață, propun ca celelalte 4 ore să însemne ajutor pentru studiu la copiii care au nevoie, sau activități suplimentare in curtea scolii- dl Trandafir (isi mai aminteste cineva aceasta schița?)
Doamna Andronescu sa dea o ordonanță prin care să-și testeze colegii din mediul universitar. Unii nu-și țin orele, alții dacă cade curentul și nu mai merge videoproiectorul nu știu ce sa mai spună și se termina ora, alții își trimit colegii sa le tina orele, etc.
Pe profesorii aia cu medii de 3 si 4 nu-i lasa nineni repetenti? Doamna ministru nu poate pricepe ca directivele comuniste, in invatamant, nu-si mai au rostul. Este total depasita de vreme si vremuri!
Intr-o tara cu scoala comunista unde analfabetismul e in crestere si nonvalorile au ajuns sa fie promovate ,se pare ca scoala trebuie sa fie o sperietoare pentru copii in loc sa ii atraga. E mai usor de condus o tara de prosti! Scoala in primul rand trebuie sa pregateasca copiii pentru viitor si nu cu “generatia de sacrificiu”vesnic ,ajunge!
Cea mai mare greșeală să lași copiii in primele clase corigenți…Cu inocența și sensibilitatea lor iar demoraliza f. mult. În primii ani de școală învață cum ” să îvețe”, dascălul trebuie să se apropie de copii , să sădească incredere in sufletul lor și în nici un caz să le trantească cate o corigență. De fapt doamna ministru a mai făcut multe greșeli în învățămant cand a mai fost în ac. funcție.
D-na ministru am o curiozitate! Grupa 0 incepe tot cu 30 copii la clasă? Atunci înseamnă că nu are cum să nu rămînă și copii mai puțin ajutați de doamnele, judecați și dumneavoastră cîte minute sînt într-o oră? Judecă bree lăsați în clasă un 20 de copii, apoi se cunosc rezultatele.
După ce ca avem un sistem de învățământ de tot rahatul , niște manuale făcute de extratereștri , cu greșeli enorme , cu un program greoi , cu niște ghiozdane care deformează coloana copiilor , mai vii cu o idee tâmpită !!! Ai îmbătrânit și și luat-o razna !!! Lasă-neeeeeer !!!!!
Da ar trebui să rămână corigenți si repetenți din clasa 1 până la liceu ,asa era pe vremea noastra,asa se invata carte nu ca acum copii cu 3si 4 trec clasa,sau cu 3si 4 intra la liceu este o rusine
a faca un plan de învățământ ca afara avand prioritate copiii, nu profesorii ca vezi doamne nu mai au post, apoi sa ii lase repetenti daca merita!!!!