“Cei sase super eroi” (Big Hero 6) – Cronica de film

Joi am fost cu totii la film, la Cinema City AFI Palace Cotroceni sa vedem cea mai noua productie realizata de Disney. Este vorba de “Cei sase super eroi” prima animatie dublata in format IMAX 3D din Romania care vine dupa o pauza de 3 ani fara desene animate pe ecranul IMAX.

Ce sa zic, fetele au fost incantate, dupa ce au vazut trailerul acasa de-abia asteptau sa mergem la cinema. Andreea avea o mica problema, ei cine-i citeste? 🙂 , insa dupa ca a aflat ca e dublat s-a-mbracat cu vreo ora inainte si ne astepta la usa sa plecam 🙂 . Eu personal, pe de-o parte m-am bucurat ca va fi dublat in romana pentru ca nu prea ma vedeam citind un film intreg la cinema, insa pe de alta parte… sunt satula de pitigaieliei si mieunelile de la desenele si filmele dublate de la televizor asa ca as da orice sa nu le mai aud. Dar surpriza! Printre primele lucruri care m-au captivat au vost vocile extraordinar de calde, de clare, care reuseau sa transmita toate emotiile eroilor de pe ecran.

O alta posibila problema a fost 3D-ul. Alexandra a mai fost de cateva ori cu scoala la cinema in oras iar acum nu mai vrea sa mearga pentru ca o dor ochii. Pentru Andreea a fost o premiera sa vada un film 3D, asa ca, stiind de experienta cu Alexandra am crezut ca dupa o jumatate de ora o sa fiu nevoita sa ies cu amandoua din sala. Inca o surpriza placuta, 120 de minute cat a durat filmul, nici nu am simtit ca am copii. La un moment dat am crezut ca Andreea a adormit 🙂 insa cand am intrebat-o ce face mi-a facut semn concentrata sa o las in pace. Am lasat-o si m-am bucurat si eu de film ca un copil 🙂 .

Spun asta pentru ca de mult nu am mai vazut un scenariu atat de bine legat. Povestea curge de la sine, intamplarile au continuitate iar intriga este destul de buna. Personajele sunt bine conturate iar vocile li se potrivesc perfect. Mi-a placut si ideea ca puterile supereroilor sunt legate de tehnologie si nu de ADN, experimente ratate sau alte intamplari SF. Pana la urma oricine poate fi un super erou cu costumul potrivit, right? 🙂 .

cei sase super eroi

Foarte pe scurt, Hiro este un pusti superdotat care este foarte aproape de a o lua pe o cale gresita, insa indrumat de fratele sau mai mare (si el un geniu al tehnicii) se hotaraste sa-si aprofundeze studiile astfel incat sa-si depaseasca nivelul si sa-si foloseasca talentul pentru cauze mult mai importante.

Hiro “mosteneste” de la fratele sau un robot gonflabil, pe Baymax, programat sa vindece oamenii. Cand personajul negativ isi face aparitia si lucrurile scapa de sub control, Hiro il “updateaza” pe Baymax sa devina si luptator. Scenariul are si o latura educativa dar si una emotionala: importanta folosirii puterii in slujba binelui, simtul prieteniei dar si puterea de acceptare a mortii.

[youtube d2S8D_SCAJY nolink]

Una peste alta, filmul este o comedie savuroasa, hohotele de ras au insotit intreaga proiectie iar cei mici au fost cu adevarat fascinati.

Am aflat si de ce filmele 3D se vad mai bine la IMAX: este cel mai mare ecran curbat din tara si are sistem de proiectie similar ochiului uman. In plus ecranul are un design special astfel incat filmul se vede la fel de bine indiferent de locul ocupat in sala. La toate acestea se adauga sistemul de sunet dolby surround ca te face nu doar “sa auzi” sunetele ci sa “le simti pana la oase” 🙂 .

“Big Hero 6” a fost  numit de reprezentatii Festivalului de Film de la Tokyo “cea mai extravagantă animație Disney de până acum, din punct de vedere vizual”.

Puteti vedea Cei șase super eroi” (Big Hero 6), cel mai nou blockbuster de la creatorii „Frozen”, incepand cu acest weekend în cadrul avanpremierelor speciale de la Cinema City. Biletele sunt deja disponibile la casele de bilete și pe pagina web a cinematografului. Din 23 ianuarie, filmul intră și în programul general al cinematografului.

Avanpremiere speciale”Cei șase super eroi”, in acest weekend la Cinema City

Comenteaza cu contul de FB