10 lucruri pe care le apreciaza Facebook conform noului algoritm
Facebook si noul sau algoritm au agitat putin spiritele la inceput de an. Ne-a bulversat atat feedurile personale, unde nu mai vedem nimic din ce eram obisnuiti. Dar ne-a afectat si modul in care ne scoate la lumina sau ne ingroapa postarile, in special cele de pe Pagini.
Dar inainte sa ne plangem, haideti sa vedem ce putem sa facem si cum putem profita de aceste schimbari.
Iata care sunt principalele aspecte pe care Facebook le va aprecia incepand de acum incolo.
10 lucruri pe care Facebook le va aprecia conform noului algoritm
- Postarile cu muuulte Like-uri, comentarii si share-uri. Cu cat mai repede cu atat mai bine.
- Postarile care sunt apreciate, share-uite si care primesc comentarii de la prieteni
- Postarile cu linkuri
- Postarile care primesc multe interactiuni
- Postarile care s-au dovedit ca sunt mai apreciate in retea, respectiv: fotografii, video si in special Live-uri
- Video-urile care au foarte multe view-uri sau care au durata mare de vizionare
- Postarile care se referea la subiectele fierbinti ale momentului
- Postarile Paginilor unde cititorii inetractioneaza des
- Postarile Paginilor de FB ce au toate informatiile completate in sectiunea de profil
- Postarile Paginilor ce au in majoritate fani care au apreciat si alte Pagini de calitate
Cu cat sunt indeplinite mai multe conditii din cele de mai sus, cu atat reach-ul postarilor va creste iar Facebook le va promova.
Dar Facebook poate sa si ingroape anumite postari, asa ca mare atentie. Cu cat sunt bifate mai multe conditii din cele de mai jos, cu atat va scadea reach-ul anumitor postari si va fi mai greu sa le aduceti “la lumina”.
Ce NU apreciaza noul algoritm Facebook
- Clickbait
- Like-baiting
- Postarile ce au linkuri care spameaza
- Continutul repetat si repost-urile
- Update-urile de la Pagini ce contin doar text
- Postari ce sunt in mod frecvent ascunse sau raportate de catre cititori (se considera lipsa de calitate atunci cand cititorii apasa hidden sau report post)
- Postari care solicita explicit Like-uri, comentarii sau share-uri
- Postarile cu un engagement neobisnuit fata de media uzuala (se considera un semnal de alarma pentru posibile postari like-baiting)
- Postarile promotionale agresive, care incearca sa vanda produse sau servicii. Postarile deranjante cu concursuri sau care folosesc in mod repetat acelasi text pentru add-uri
Subiectul ramane deschis, inca invatam care sunt schimbarile cu care Facebook ne asteapta in 2018.
Ideea generala este ca intentia Facebook referitoare la aceste schimbari de algoritm este una pozitiva.
In primul rand se doreste eliminare fakenews-urilor si a manipularii asa ca, din punctul nostru de vedere, al creatorilor de continut curat si de calitate, nu cred ca ar trebui sa ne facem niciun fel de griji.
Ca sa fiti la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uitati sa:
- Dati Like Paginii de FB Meseria de parinte
- Subscribe la canalul de YouTube Meseria de Parinte
- Va inscrieti la Newsletter
- Sa va inscrieti in Grupul De FB Meseria de parinte
Sharing is Caring! Daca ti-a placut acest articol, distribuie-l catre prietenii tai de pe Facebook (click aici).