Media claselor V-VIII va fi eliminată din calculul mediei de admitere la liceu

Sorin Cîmpeanu, Ministrul Educației:Media claselor V-VIII va fi eliminată din calculul mediei de admitere la liceu, astfel că ierarhizarea absolvenților se va realiza doar pe baza mediei obținute la Evaluarea Națională, din anul școlar 2022-2023.”
Cum comentați? Este o idee buna sau una rea?
Opinii:

Daniel Funeriu:

”Dacă, pentru evaluarea (EN) națională, nu se iau în considerare mediile de la clasele V-VIII copiii nu vor mai învăța la alte materii în afară de română şi mate, care se dau la EN. Profesorii altor materii în afară de română şi mate vor avea un nivel al statutului în scădere.
Dacă se iau în considerare mediile V-VIII (despre care toate statisticile şi dovezile empirice arată că sunt masiv trucate) avem ierarhii distorsionate.
Soluția corectă are două componente:
1) reconstrucția educației pe un soclu moral solid. Orice reformă pur administrativă va eşua la impactul cu bine înrădăcinata cultură a fraudei.
2) Examene de final de gimnaziu din mai multe materii, o soluție fiind cea din Legea 1/2011 conform căreia de ani buni am fi putut avea o evaluare națională relevantă şi producătoare de ierarhii corecte.„

Doru Căstăian

”Este previzibil că asta va însemna prăbuşirea ultimelor fărâme ale interesului pentru învăţare în gimnaziu. Aşa cum anunţul de azi e un mic scuipat în ochii logicii şi deontologiei. Cum este posibil să faci complet irelevante achiziţiile unui ciclu de învăţământ pentru accederea în celălalt? Şi mi-aş dori mult să fiu scutit de naivităţile despre puterile profesorului motivant şi pasionat. Asta e doar o memă drăguţă de sorginte rousseauistă fără vreo susţinere în practică sau în cercetare. Oamenii învaţă din plăcere şi pasiune într-o lume care susţine cultural asta, prin mentalitate şi politici, într-o lume care sădeşte din copilărie astfel de deprinderi şi în care modelele de reuşită şi ascensiune socială sunt imposibile (sau măcar puţin probabile) în absenţa educaţiei. Profesorii care inspiră şi pot sunt esenţiali, dar nu le cereţi imposibilul. Trăim într-un moment în care sistemul public de educaţie din România este decuplat de valori, de morală, de piaţa muncii, de ştiinţă, de cercetarea relevantă, ceea ce explică şi graba unor şcoli de a-şi crea propria utopie şi a celor mai mulţi părinţi potenţi financiar de a-şi extrage copiii de aici. În loc să (încercăm să) reparăm, să facem învăţarea şi educaţia relevante personal şi social, să învăţăm să evaluăm obiectiv şi să sudăm între ele diferitele etape şi vârste ale şcolarizării, găsim soluţia în aplicarea a încă un genunchi în gura unui muribund.”

Comenteaza cu contul de FB

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *