S-a infiintat “Comisia de taiat hartii”
Am aflat cu amuzament despre infiintarea unei noi comisii, cea de taiat hartii. Este vorba de o campanie prin care guvernul vrea sa adune de la cetateni pareri despre formalitati care ar putea fi simplificate. Ca si cum ei nu ar sti ce munti de hartii se cer pentru aprobarea unui amarat de dosar sau pentru obinerea unei “hartii” care este doar o formalitate ce trebuie bifata.
Am si eu cateva povesti, unele triste altele amuzante, vi le spun imediat, dar nu inainte de a-mi exprima neincrederea ca aceasta comisie va obtine vreo schimbare. Solutia e simpla si la mintea cocosului si consta in informatizarea tuturor institutiilor statului si legarea lor la aceeasi retea.
Ai nevoie sa faci un dosar, te conectezi online si pe baza CNP-ului printezi orice spanac de hartie pe care ti-ar cere-o unul sau altul. La randul tau, incarci in sistem autorizatii, certificate, declaratii sau orice alta hartie pe care in prezent o plimbi de la un ghiseu la altul in cadrul aceleasi institutii, mai precis in aceeasi cladire!
V-am promis ca o sa povestesc cateva din experientele mele:
Prima este de cand am nascut-o pe Alexandra. Cu cezariana proaspata a fost nevoie sa ma plimb intre diverse institutii aflate in capete diferite ale orasului ca sa intocmesc dosarele de alocatie si de indemnizatie si apoi sa ma intorc dupa ceva timp, ca sa ridic “hartiile”. Una dintre institutii era pe Olari iar cealalta undeva la Arcul de Triumf. Am facut poteca intre ele pentru ca nu puteam sa depun dosarul intr-un loc daca nu aveam hartia din celalalt loc. Cum spuneam, aveam cezariana de cateva zile, teoretic trebuia sa ma refac insa practic ma plimbam pe scari cu carutul in brate (pentru ca evident nu exista rampa).
O alta intamplare amuzanta a fost cand mi-am infiintat PFA-ul. Am intocmit tot dosarul insa la ghiseu, surpriza: doamna imi cere acordul vecinilor.
– Pai stiti, nu am vecini ca stau la casa.
– Dar aici scrie ca aveti apartamentul nr. 2.
– Da, asa sunt numerotate dar de fapt sunt doua case in aceeasi curte, cu 2 proprietari. Unii suntem noi iar ceilalti sunt plecati din tara, nu i-am vazut de peste 20 de ani.
– Doamna, nu ma intereseaza problemele dvs, am nevoie de acordurile de la proprietarii apartamentului 1.
– Mai precis de ce anume aveti nevoie?
– De semnaturile lor ca sunt de acord.
– Deci doar de niste semnaturi? Neverificate, neautorizate, nenimic?
– Exact.
– Ok, ma duc pana pe hol, sa iau semnaturile.
M-am intors in 5 minute si am rezolvat dosarul 🙂 .
Dar cel mai obositor din experienta mea de pana acum, este sa inmatriculezi o masina. In conditiile in care trebuie sa platesti mai multe taxe, la CEC-ul de sector, la Posta si la Politie. Apoi sa nu uitam drumurile la Administratia finaciara si Taxele locale (sau cum le-o mai zice). Alte hartii, alte taxe, alte drumuri fara destinatie. Noroc cu oamenii care stau la coada alaturi de tine si cu care mai socializezi macar de nevoie, ca sa afli ce ai de facut. Apoi… bomboana de pe coliva, copiile XEROX (sic!) si timbrele fiscale. Pe care le rezolvi treaba ta cum si le cumperi tu stii de unde. Una peste alta, iti ia cel putin o zi sa rezolvi dosarul, mai ales daca faci asta pentru prima data. Insa cel mai frustrant este cand stii ca de exemplu, fiind in Romania poti sa cumperi o masina din Germania online, sa platesti tot online toate taxele, sa comanzi placutele provizorii si apoi sa te urci in avion (dupa ce ti-ai cumparat biletul online, normal) si la sosire te urci in masina si pleci unde ai treaba.
Ahhh si probabil stiti deja ca la Administratia financiara nu poti sa platesti cu cardul, asa-i? Si nu gasesti niciun bancomant in jur, pe o raza de cativa kilometri. Despre plata cu transfer bancar, in fata ghiseului, de pe telefon 😛 , nici nu se pune problema.
Voi cu ce intamplari la ghisee va laudati? Cu ce se lauda concetatenii nostri puteti citi aici.
Ca sa fiti la curent cu toate noutatile de pe Meseriadeparinte.ro nu uitati sa va inscrieti la Newsletter.