Proiect de lege adoptat de Camera Deputaţilor: Familiile pot primi un ajutor financiar pentru plata serviciului de bonă

Camera Deputaţilor a adoptat, joi, un proiect de lege privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciului de bonă.

Actul normativ, adoptat cu 249 de voturi “pentru”, două “împotrivă” şi 18 abţineri, are ca obiect stabilirea cadrului legal de acordare, de către autorităţile administraţiei publice locale, a unui ajutor familiilor cu copii de vârstă preşcolară pentru plata serviciilor oferite de bonă.

Pot beneficia de ajutor pentru plata bonelor categoriile de persoane eligibile, respectiv cele ale căror venituri nete lunare pe membru de familie nu depăşesc 3.500 de lei. Acest sprijin financiar se acordă pentru fiecare copil de vârstă preşcolară părintelui, reprezentantului legal la care copilul locuieşte în mod statornic sau persoanei desemnate de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absenţei părinţilor.

Ajutorul pentru plata bonelor pentru categoriile de persoane prevăzute în acest act normativ se acordă după cum urmează: pentru venituri nete lunare pe membru de familie de 2.080 de lei cuantumul ajutorului pentru plata bonelor este de 710 lei, între 2.081 şi 2.500 de lei – 550 lei, între 2.501 şi 3.000 de lei – 390 de lei, iar între 3.001 şi 3.500 de lei – 250 de lei.

La determinarea venitului net lunar se ia în considerare media veniturilor nete realizate de beneficiar în ultimele şase luni anterioare solicitării dreptului la ajutorul financiar.

Ajutorul financiar se acordă lunar, pentru fiecare copil de vârstă preşcolară.

Pentru a beneficia de ajutorul financiar, persoanele trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii: să fie cetăţean român, cetăţean al altui stat sau apatrid cu domiciliul în România; sunt angajate cu contract individual de muncă ori în baza unui raport de serviciu, desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată.

Pot beneficia de ajutorul financiar şi persoanele care nu îndeplinesc aceste condiţii dacă sunt şomeri indemnizaţi sau sunt înregistrate în evidenţele Agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la data solicitării, ca persoană în căutarea unui loc de muncă şi nu au refuzat maximum două oferte de muncă din partea acestora. De asemenea, actul normativ prevede că acordarea ajutorului financiar se efectuează numai pentru copilul care nu este înscris la creşă/grădiniţă sau pentru care solicitantul nu a refuzat un loc la creşă/grădiniţă ori nu a retras copilul de la creşa/grădiniţă.

Nu se poate beneficia de ajutorul financiar dacă persoana este: asistent maternal profesionist iar copilul/copiii sunt în întreţinerea acesteia, asistent personal al copilului sau beneficiază de indemnizaţia prevăzută în Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, se află în perioada de concediu pentru creşterea copiilor.

Iniţiativa prevede că ajutorul financiar se acordă pe bază de cerere şi documente doveditoare care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute de actul normativ.

Actul normativ prevede că solicitantul are obligaţia de a depune la serviciul public de asistenţă sociala, din 6 în 6 luni, o declaraţie pe propria răspundere privind menţinerea condiţiilor de acordare a ajutorului. Neîndeplinirea acestei obligaţii în termen de maximum 30 zile de la împlinirea termenului de 6 luni conduce la încetarea dreptului.

“Un nou drept poate fi stabilit după depunerea unei noi cereri şi a documentelor doveditoare”, stipulează proiectul, potrivit Agerpres.

Suspendarea plăţii ajutorului financiar pentru bonă intervine dacă se înregistrează 3 mandate poştale returnate consecutiv; în caz de suspiciune sau sesizare privind modificarea condiţiilor de acordare a dreptului la ajutor financiar.

Dreptul la ajutorul financiar încetează în următoarele situaţii: la împlinirea de către copil a vârstei de 6 ani; a intervenit decesul copilului; copilul intră în sistemul de creşă/grădiniţă; încetează activitatea bonei; schimbarea domiciliului în altă localitate; nu mai sunt îndeplinite condiţiile de acordare.

Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa:

  1. Te inscrii la Newsletter (vei primi saptamanal un email cu ultimele articole publicate)
  2. Dai Like Paginii de FB Meseria de parinte
  3. Te inscrii in Grupul De FB Meseria de parinte 
  4. Dai Subscribe la canalul de YouTube Meseria de Parinte

******************************************************************

Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.

Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite de Meseriadeparinte.ro. 

Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii. 

Articolele publicate  pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).

Ana Maria Mitrus

Buna, Eu sunt Ana Maria Mitrus, sunt casatorita – cu Cristi, si sunt mama - pentru Alexandra si Andreea. Imi place sa petrec foarte mult timp cu familia mea si sa ma implic in tot ce inseamna cresterea si educatia fetitelor. Imi place sa cos si sa mesteresc, imi place sa citesc si sa aflu lucruri noi si interesante in orice domeniu. Imi plac oamenii care au ceva de spus si de la care pot sa invat ceva. Imi plac animalele, imi place sa merg cu rolele si imi place marea. Ma bucur de viata si sunt recunoscatoare pentru tot ce am.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *