#Opinie: Nu înțelegem cum s-a ajuns la concluzia că unitățile școlare pot fi deschise după 2 iunie 2020 pentru anii terminali. Nu ne puteți convinge cu nimic că nu vor exista cazuri de infectare în rândul profesorilor, elevilor și inevitabil în familiile acestora
Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa dai Like aici:
În atenția Domnului Președinte Klaus Iohannis,
Salutăm decizia dumneavoastră de a închide parțial școlile până în septembrie 2020. Este o hotărâre corectă, rațională ce ține cont de realitatea epidemiologică existentă la nivelul României.
Nu înțelegem însă de ce ați ajuns la concluzia că unitățile școlare pot fi deschise după 2 iunie 2020 pentru anii terminali. Credem că aici vorbim de o fractură în logica măsurilor adoptate. Recunoaștem pe de o parte că este foarte riscant ca elevii să meargă la școală, deoarece “pot duce și aduce virusul” și prin urmare luăm decizia corectă de a nu deschide școlile. Pe de altă parte, hotărâm că cei din clasele terminale vor veni în unitățile de învățământ după 2 iunie pentru aproximativ două săptămâni. Chiar dacă din punct de vedere numeric, riscul este mai mic, vă comunicăm faptul că din perspectivă tehnică, unitățile de învățământ se redeschid în iunie de facto și de jure. Implicațiile sunt foarte mari și sunt expuse în forma a 15 întrebări pe care i le-am adresat Domnului Ludovic Orban, Prim Ministrul României.
Nu ne puteți convinge cu nimic că nu vor exista cazuri de infectare în rândul profesorilor, elevilor și inevitabil în familiile acestora.
Laviniu Lăcustă
Președinte USLIP IAȘI
Din păcate învățământul românesc nu se poate identifica cu cel existent în câteva orașe mari ale Romaniei. Vorbim de învățământul rural, în special, care reprezintă aproximativ 50% din total. Există în țară noastră circa 1700 de unități școlare în care nu există apă curentă, iar toaletele sunt în exterior.
Ignorarea acestei realități pe care sindicatele din învățământ și nu numai au adus-o la cunoștință autorităților constant în ultimii ani, nu este de natură să ne confere optimism și încredere în decizia pe care ați luat-o. Considerăm de altfel că v-ați pripit! Dacă pe 15 mai 2020, România va avea peste 15.000 de infectați, veți păstra această hotărâre?
În plus avem toate motivele să considerăm că echitatea și egalitatea de șanse sunt mai lezate ca oricând din cauza lipsei resurselor și a condițiilor socio-economice existente în mediul rural. Există sincope grave de comunicare pe platformele educaționale între profesori și elevii din anumite școli din zona rurală din cauza sărăciei lucii în care trăiesc o parte dintre copiii României. Aceștia nu au laptopuri/tablete, telefoane smart sau internet. În anumite situații cu o parte dintre acești elevi s-a pierdut contactul.
Domnule Președinte, realitatea din teritoriu este următoarea: aproximativ 95% din elevii, profesorii și părinții implicați în aceste examene de sfârșit de an nu doresc să se expună riscului de infectare și cer ca cele două examene să fie parcurse după modelul unor țări precum Marea Britanie, Franța, Olanda, Polonia sau Republica Moldova. Mai concret, media anilor de studiu să fie criteriul pentru absolvirea examenelor de Bacalaureat și Evaluare Națională.
Memoriul pe care vi-l adresăm nu este făcut în numele unei persoane sau al unui mic grup. În spatele acestui mesaj stă dorința a sute de mii de elevi, părinți și profesori de a nu fi expuși unor riscuri inutile.
Avem credința că puteți reveni asupra deciziei pentru a oferi liniște sufletească actorilor amintiți.
Vă anexez cele 15 întrebări pe care considerăm că trebuie să le analizați în toată dimensiunea și complexitatea lor:
1. În situația în care se va decide deschiderea școlilor fie și cu clasele terminale, după 15 mai sau 2 iunie, cine va realiza triajul epidemiologic cu ,, termometrul electronic”?
Majoritatea unităților școlare nu dispune de asistent medical sau medic.
2. Ce garanții puteți oferi că nu vor exista elevi, profesori, personal auxiliar asimptomatici?
3. Cum vom asigura distanțarea fizică în clasele din România care au în general peste 30 de elevi?
4. Dacă s-ar pune problema de a se lucra în grupe mici de până la 7-8 elevi, fiecare cadru didactic responsabil cu disciplinele pentru evaluare sau Bacalaureat își va tripla numărul de ore. Cum vom reuși din punct de vedere tehnic să realizăm aceste ore?
5. Cum vor rezista profesorii și elevii cel puțin 4 ore/zi cu măști și mănuși dacă temperaturile vor crește peste 25° (lucru care se va întâmpla cu certitudine)?
6. Cu ce se vor deplasa elevii care fac naveta din mediul rural la unitățile școlare din mediul urban?
7. Cum garantăm că aceștia nu se vor infecta în mijloacele de transport în comun din zonele periurbane?
8. Cum vom asigura siguranța sanitară a elevilor cazați în cămine?
9. Care este sensul sacrificiului întregii populații a României, timp de peste 2 luni prin carantinare dacă îi vom expune la un risc ridicat de infectare prin redeschiderea unităților de învățământ? Cu siguranță, în luna mai, România va avea încă mii de infectați.
10. Ce măsuri suplimentare s-ar putea lua în județe precum Suceava, Neamț, Botoșani, ș.a., ce sunt zone cu potențial epidemiologic exploziv?
11. Cine va asigura finanțarea pentru achiziționarea zecilor de milioane de măști, mănuși, săpun lichid, biocide?
12. De unde/unde va găsi România după 15 mai câteva zeci de milioane de măști pentru a se putea asigura respectarea legii privind obligativitatea purtării acestora în instituțiile publice?
13. Cum vom reuși să asigurăm măsurile elementare din punct de vedere igienico-sanitar în cele aproximativ 2000 de unități școlare care nu au apă curentă și toalete în interiorul unităților?
14. De ce credeți că Franța, Marea Britanie Olanda, ș.a. au decis anularea examenelor de sfârșit de an și finalizarea anului școlar 2019-2020?
15. Cine va fi responsabil dacă va crește rata de infectare după o eventuală deschidere prematură a unităților școlare?
Cu stimă,
Laviniu Lăcustă
Președinte USLIP IAȘI
Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa:
- Te inscrii la Newsletter (vei primi saptamanal un email cu ultimele articole publicate)
- Dai Like Paginii de FB Meseria de parinte
- Te inscrii in Grupul De FB Meseria de parinte
- Dai Subscribe la canalul de YouTube Meseria de Parinte
******************************************************************
Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.
Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite de Meseriadeparinte.ro.
Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii.
Articolele publicate pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).
Toate solutiile care s-au gasit si s-au comunicat astazi de catre presedinte si de catre ministra, sunt propunerile facute de catre inspectorat! Nu se poate asa ceva! Nu ne putem bate joc de copii nostri!
Consider că e corect sa avem grija, să ne protejăm copiii si pe noi toți, până la urmă, dar sunt aproape sigură că o sa îi vedem pe copii in concediu, pozati cu părinții pe nu stiu unde, pe la munte, mare, etc . Nu vedeti ca deja se fac rezervări, nici nu a expirat starea de urgență.
Către autorul articolului…stimate domn dacă îmi permiteți o intrebare: se suspendă cursurile fizic în școli și se continuă in online ok, vine 12 iunie se intră in vacanta de vară da? Pâna aici e bine, dar ce facem de la 1 septembrie, când se reîncepe școala???
Către autorul articolului…stimate domn dacă îmi permiteți o intrebare: se suspendă cursurile fizic în școli și se continuă in online ok, vine 12 iunie se intră in vacanta de vară da? Pâna aici e bine, dar ce facem de la 1 septembrie, când se reîncepe școala???
Cred ca nu s-a inteles bine ce se intampla la clasele terminale… a 12a termina pe 29 mai.. deci in iunie au deja mediile incheiate.. la fel si a 8a care termina pe 2 iunie.. asadar..ca si pregatire pentru examene.. POT veni la scoala in grupe de cate 10.. daca scoala permite.. daca elevii doresc sa vina..
Măi oameni buni nu se poate asa ceva. La un liceu tehnologic notele sunt mult mai mari comparativ cu un liceu teoretic. Nu se poate sa stricăm viitorul unor copii buni. Nu poți compara un 8 de la un liceu teoretic cu un 8 de la un liceu tehnologic.
Corect! Nici copiii din anii terminali nu trebuiesc aduși la școală! Exista si alte posibilitati de a susține examen, sau chiar nu trebuie! Viata oricum face selecție, din punct de vedere profesional vorbesc. Adică si cu bac si fara bac, unii copii nu fac facultăți, sau fac si lucreaza in cu totul alte domenii, etc.
Un articol bine punctat si racordat la acest context epidemiologic. E bine ca presedintele a punctat faptul că pot pleca la scoala, dar nu e obligatoriu. Fiind profesoara si mama de copil de cl 8 , am numeroase temeri deopotrivă. Nu cred ca părinții sunt pregătiți să își lase copiii , chiar dacă sunt în clase terminale, sa intre in colectivități inca vulnerabile . Astept ordinul de ministru. Speram sa nu ii discrimineze pe cei care dau examen anul acesta. Pe lângă acest lucru, examenul e la 2 saptamani de la întoarcerea lor la scoala , termene cam apropiate
Profesorii care predau materii de examen şi care, pe lângă activitatea desfăşurată online, vor fi prezenţi la şcoală în ultimele două săptămâni ale anului şcolar, vor fi plătiţi în plus? Şi totuşi orele la PLATA CU ORA se plătesc sau se face voluntariat?
Felicitări pentru toate demersurile de până acum! Aveți un punct de vedere pertinent, înțelept și realist.
S-a spus foarte clar: “se vor putea întoarce la şcoală cei din anii terminali din 2-12 iunie”,deci este opțional,nu obligatoriu!
Singura concluzie pe care o pot trage, este aceea ca nu există “virusul ucigas” decat acolo unde interesele o cer… Cum poate crede cineva ca acești copii, în condiții de stres, pot rezista, la o temperatura de 32-35 grade, cu masca pe fata și mănuși de latex, timp de 3 ore, cât durează examenul ?!? Copiii din clasele terminale au ceva în plus față de ceilalți, sunt imuni,sau….?
Ma bucur sa vad interesul pentru copiii nostri,dar oare pana acum nu au existat riscuri,de ce nu au fost puse intrebarile acestea si pana acum?Nu existau copii necajiti,nu trebuia acelasi interes pentru ei si pana acum?
Astia care il felicitati,stiti ca exista copii care nu au posibilitatea sa fie prezenti in mediul online? Nu au internet,nu au calc sau tablete. Trebuia inghetat anul si reluat cand pericolul este eliminat. Daca statul vine cu solutii de genul asta,mai incercati sa le spuneti copiilor ca internetul sau tableta ,dauneaza.
Corect! Mi-e frică pentru copiii mei, pentru elevii mei, pentru mine și toți ceilalți!
Nu aveti nevoie de porcaria de termometru electronic ..cea mai buna forma de depistare a temperaturii este axilara ..si 2 simtomatologiile coronevirusuri sunt PULMONARE !!!!!
Sa se hotarasca ce fac, elevii sunt cei mai demoralizati si speriati. Daca se va intra pe mediile din liceu vor promova toate liceele mari cu 100% si vom dubla.nr de someri, iar chinul on line e degeaba. Ori alba ori neqra. Vorbim de expertii din educatie dar in afara unor beneficii ei se inspira de la altii. Ce fac acei experti?
Nu interesează vrea mai multă populație cu boala astea cât îl doare capul de copii noștri ai ai voștri copii niște porci sunt toți din guvern D-zeu SA ne păzească pe toți
Examenele trebuie sustiunute. Fara sustinerea lor se creeaza un precedent deosebit de periculos. Adica trebuie sa ne asumam ce dorim. Ori sa dam examene ori sa imghetam anul. Pe logica asta nu mai dam nici titularizare nici def nici gradul 2. Ii consideram pe toti promovati. E ok?
Trebuie avute în vedere niște aspecte importante atunci când va revoltați cu privire la revenirea la școală a elevilor din ani terminali :
1. Nu vom putea sta ascunși în case ani de zile… Trebuie sa ne reluam cumva activitățile, cu masurile de protecție adecvate.. Educația nu se poate stopa, asta dacă vrem sa mai avem vreun viitor.
2. Nu ar fi corect sa se facă admiterea la licee și facultăți doar cu media anilor de studiu atâta timp cât toți știm și ar trebui sa recunoaștem cinstit ca încă se pun note după ochi frumoși și după puterea financiara a părinților, nu în funcție de cunoștințele copiilor. Asta este tot o discriminare.
3. Sunt mii de părinți puși în situația de a alege între serviciu și a asta acasă cu copiii… Care fac educație alături de profesori.. Vor fi familii nevoite sa trăiască cu un singur salariu lunar.
4. Ca sa putem evolua trebuie sa ne adaptam.
5. Pregătirea elevilor pentru examenele finale era gratis, cu profesori dedicați care își ofereau toate cunoștințele în vederea parcurgerii cu succes a examenelor, acum mulți fac meditații online… Și din nou ajungem la discriminare..
6. Dacă online nu vreți sa se facă școală pentru ca nu aveți cele necesare, fizic nu va asumați sa veniți la școală, cum propuneți sa se desfășoare procesul de educație în aceasta tara?
A fost omis un aspect. Elevii vor primi foile tipizate. Acestea sunt distribuite de catre 2 supraveghetori. Presedintele comisiilor va trece sa stampileze colturile securizate. Dupa finalizarea lucrarii, elevii predau lucrarea si semneaza pentru predare. Sa nu uitam ca înainte de intrarea elevilor in examen, membrii comisiei sunt instruiti (fara sa se respecte regula de maxim 15 persoane intr-o sala). Cu cat sunt mai putini elevi in clasa, (invers proportional) vor fi mai multi membri la supraveghere. Distanta nu se mai poate pastra atunci cand vor fi verificate datele de identificare ale elevului. Distanta dintre elev-prof. asistent va fi de cel mult o lungime de mână. Daca in aceste 2 saptamani de pregatire unul dintre elevi contracteaza virusul, va mai reusi sa sustina examenul? Exact dupa 10-14 zile pot aparea semnele bolii.
Da, examenele de BAC si de E.N să se dea, dar să le dea alții, nu-i asa? De mulți ani, de când la examenele de BAC și de E.N se plăteste foarte puțin, puțini profesori acceptă să meargă la supravegheat sau corectat. Câti vor accepta anul acesta? Sunt mulți profesori cu grave probleme de sănătate stiute, dar și mulți care au boli profesionale neștiute ori nerecunoscute sau care se încadrează ori se apropie de vârsta de risc și care nu se vor expune să meargă la supravegheat/ corectat. Va fi nevoie de un nr triplu de profesori, având în vedere distanta impusă între elevi, Greul va cădea tot pe noi, cei de la disciplinele de examen care deja ne epuizăm prin lecții desfășurate zilnic pe ZOOM ori pe alte platforme on line. Suntem pe cale să devenim adevărați ZOOMbi, deoarece acest mod de lucru, cu care nu suntem obișnuiti, ne epuizează toate resursele. La toate acestea se adaugă faptul că nu ieșim la soare, la aer, pozitia vicioasă de la calculator, statul pe scaun, lipsa activității fizice. Spunea doamna ministru că părinții vor decide dacă ai lor copii vin la școală sau nu, în iunie ȘI CĂ CEI CARE NU VIN, VOR CONTINUA pregătirea on line. Cu cine se vor pregăti, dacă noi, profesorii de specialitate, vom face activitate în școală, în număr dublu sau triplu de ore?
Nu sunt deloc de acord cu modalitatea propusă aici în ceea ce priveşte examenele naționale , implicit admiterea la liceu pe baza mediei anilor de gimnaziu , recte media de bacalaureat după acelaşi principiu păgubos . E un criteriu subiectiv , mai cu seamă în ceea ce îi priveşte pe absolvenții de gimnaziu . Media celor patru ani nu reprezintă decât conjunctural nivelul de cunoştințe / informații al elevului . În mediul rural mai cu seamă , unde mediile sunt adesea gonflate nejustificat , deoarece vorbim despre comunități mici , în care o mână o spală pe cealaltă şi amândouă spală obrazul cui trebuie . Vorba lui nenea Iancu , să le dăm la toți ( note mari ) , că sunt de familie bună . Cu bacalaureatul , la fel . Acolo unde la facultate se intra cu media de bac , ce relevanță au anumite medii din timpul liceului !? În plus , cei care au dat acest examen ín anii anteriori şi care dau din nou admitere la vreo facultate nu sunt ei in dezavantaj faţă de generația de acum ?
Hai să reflectăm serios şi să nu mai raportăm sistemul de învăţământ di Romãnia la cele din alte ţări , că nu e taman bine . Fiecare stat cu regulile şi cu infrastructura lui
Pentru conformitate , sunt profesoară de limba şi literatura română la un prestigios Colegiu Pedagogic , diriginte de clasă a douăsprezecea şi mama unui student în an terminal