Dna ministru Andronescu vrea sa rezolve dezastrul din invatamant prin rugaciune. Elevii de cls a VIIIa nu stiu nici macar cele patru operatii matematice
„Nu aş putea să spun că sunt mulţumitoare rezultatele, dacă acestea ar fi fost rezultatele de evaluare de la clasa a VIII-a, sigur cei de la clasa a VII-a mai au un an de zile, au promovat 53%, ceea ce mie mi se pare că e nemulţumitor şi când spun că au promovat spun că au luat note note mai mari de 5.
Anul trecut, procentul a fost comparabil. Şi rezultatele de la evaluarea de la clasa a opta au fost teribil de nemulţumitoare, deci e un semnal de alarmă pe care nu vreau să-l ţin ascuns, vreau să vorbim public despre acest semnal de alarmă pentru că mai este timp să remediem lacunele pe care le-a înregistrat fiecare elev”, a declarat Ecaterina Andronescu, la Digi 24.
Ce spun profesorii
“La liceu ajung copii și cu medii sub 5. Apoi e vina profesorului că acei copii nu iau bacul? Cum un elev intrat cu 2.60 să ajungă să ia minim 5? Magic? Elevii mei iau bacalaureatul, dar, dacă mâine aș ajunge să predau elevilor intrați cu 2 la liceu…. nu voi atinge o promovabilitate satisfăcătoare, oricât aș munci.
Colege din rural îmi spun că ajung la clasa a V-a copii care NU STIU SĂ CITEASCĂ!!! Dacă mâine aș fi profesoara lor, nu dețin cheia succesului pentru a-i face să ia 5 la evaluare. Buba este în ciclul primar unde NU SE FIXEAZĂ abilitățile de bază. Uitati-vă la manualele de ciclu primar… cerințe aberante de … gramatică, de exemplu (funcții sintactice, părți de vorbire)… când esențiale, la această vârstă, sunt doar ABILITĂȚILE DE ALFABETIZARE FUNCȚIONALĂ: să citim, să înțelegem, să găsim informații, să concepem enunțuri, să povestim… odată formate foarte bine aceste abilități de către TOȚI copilașii, treci la altceva…Matematica… te doare capul la primar cu ale sale probleme crețe…iar în clasa a V-a ajung fără a ști tabla înmulțirii.
Unele lucruri se fixează strict la o vârstă anume. Copiii care mi-au venit în clasa a V-a fără a sti să rezume un text (o abilitate de bază)… nu au reușit să ajungă în clasele gimnaziale la un nivel accetabil pentru că sunt coplesiți cu celelalte cerințe.
Fiecare “bază” se formează la timpul ei… timpul copiilor în primar e consumat cu cerințe întortocheate și programe încâlcite (pe care învățătoarele de elită au grijă să le complice și mai mult), în loc să ne ocupăm de esențial la disciplinele de bază.
Aduceți-ne în clasa a V-a copii alfabetizați funcțional, care știu tabla înmulțirii și ordinea operațiilor și apoi vorbim de profesori buni si mai puțin buni.” Monica T.
“Ce sa va spun, ca în clasa a II-a, pe lângă înmulțire și împărțire, trebuie sa predam și fractii; în clasa a III-a vorbim despre unghiuri și alte minunății. Problema este ca sunt multe noțiuni la care nu poți sta decât o ora. La limba aceeași problema, multe conținuturi, lecții la care stai o ora.
Ce sa faci mai întâi,sa citești, sa povestești sau sa scoti planul simplu de idei. Nu va mai spun ca în manualele de la Intuitext sunt niște texte ca nu au nici o noima….E o mare bătaie de joc!!” Mirela T.
“La seria trecuta stateam la înmulțirea cu 2, de exemplu, doua ore, acum se fac cate doua intr-o ora, iar a doua zi la alte doua…..la impartire la fel” Mirela T
“Când înmulțirea se învață în 2 săptămâni ne miram ca nu reușesc sa o învețe?!, Pt ce au nevoie sa învețe fracții la clasa a2a?” Petronela D.
Ce spune Iulian Cristache, Presedinte FNAP IP
Nu trebuie să ne mire rezultatele de la EN!
“Atât timp cât avem un ministru schimbat la o medie de 6 luni, în ultimii 4 ani, atât timp cât salariile se măresc(ceea ce e foarte bine), fără să fie condiționate de calitatea actului educațional, atât timp cât țipăm că nu avem finanțare suficientă dar nu suntem în stare să cheltuim bugetul alocat( 26 de miliarde alocate, 21 cheltuite), atât timp cât școlile cu ștaif se bazează, în mare parte, pe sprijinul familiei, prin meditațiile private, culmea, încă cu profesorii de la clasă, deși avem un Cod de Etică prin care sunt interzise, atât timp cât simulările nu-și urmăresc scopul, ci… doar numărul, atât timp cât profesorii sunt titulari pe viață, indiferent de ce fac la clasă, atât timp cât ARACIP-ul nu reușește, prin evaluările făcute, să aducă plus valoare sistemului, atât timp cât noi, părinții, alergăm după interese personale si nu ale sistemului, atât timp cât directorul nu asigură respectarea legii-n școală, atât timp cât formarea inițială este fără o pregătite practică serioasă, atât timp cât salariul de încadrare în sistem este de doar 1800, cu aproximație, ș.a.m.d., nu vom avea ceea ce ne dorim.
Asadar, avem nevoie de o lege care să se axeze pe profilul absolventului, care indiferent de nivelul de studiu absolvit, să se poată angaja pe piata muncii.
Culmea, piața muncii care are nevoie de o forță de munca, precum aerul! Am ajuns să importăm forță de muncă… paradoxal.
Avem nevoie de un sistem care să nu fie privit prin prisma unei cifre contabile, la naiba!”
63% dintre elevii clasei a VIII-a nu ştiu cele patru operaţii
Şcoala nu se pliază pe nevoile, cerinţele şi talentele elevilor, ci procedează invers: elevii să se plieze pe cerinţele şcolii. Aşa ceva nu e posibil pentru că nu toţi elevii au aceleaşi resurse şi înclinaţii pentru diferitele discipline.
Pentru că programa la matematica este prea stufoasa pentru majoritatea elevilor, 63% dintre ei nu învaţă nici ce ar putea să înveţe, cela patru operaţii elementare.
Din acest motiv în Germania se despart, încă din clasa a V-a, filiera teoretică de filiera tehnologică. La filiera tehnologică se pregătesc elevii care vor urma, preponderant, scoala profesională, pe o curriculă mult simplificată.
În Germania, 70% dintre elevi urmează şcoala profesională, la recomandarea imperativă a profesorilor şi psihologilor.
Rezultate mai bune la romana decat la matematica
Ecaterina Andronescu a precizat că rezultatele au fost mai bune la limba şi literatura română decât la matematică:
“Rezultatele sunt şi mai proaste la clasa a VII-a, doar 35-36% dintre elevi au luat peste 5 la matematică şi atunci sigur că de aici strigătul meu e o rugăciune către profeosorii de matematică să încerce, prin cursurile acestea remediale să completeze lacunele pe care le-au înregistrat elevii la aceste simulări”, a mai spus ministrul.
Elevii vor avea mai puține vacanțe!
“Două schimbări am făcut în patru luni și anume noua metodologie pentru manuale și noua structură a anului școlar. Pentru că semestrul I era franjurat (…) Semestrul se încheie pe 21 decembrie și semestrul II începe după trei săptămâni de vacanță și are o vacanță de două săptămâni în perioada sărbătorilor de Paște!”, a declarat dna Andronescu.
Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa:
Sharing is Caring! ❤
******************************************************************
Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.
Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite de Meseriadeparinte.ro.
Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii.
Articolele publicate pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).
Prima dintre măsurile care trebuie luate de către părinți : confiscarea telefoanelor mobile!! Ele sunt primele responsabile de dificultatea elevilor noștri de a se exprima, de a înțelege un text și de a se concentra în derularea activității școlare. Copiii noștri nu mai știu să iasă în recreație și să alerge, să comunice unii cu alții, să se bucure de soare și aer curat!! Stau în bănci sau înșirați pe coridoare și “răsfoiesc” telefoane.. 😢