Cum am supravietuit gimnaziului + CONCURS BRIO

UPDATE 21.12.2020

Concursul s-a incheiat. Am aflat cine sunt castigatorii celor 10 vouchere a cate 10 credite pentru testele Brio. Detalii la finalul articolului.

Am copil la liceu. O performanta de care inca ma minunez, avand in vedere experienta ultimilor 4 ani. Traiesc o perioada atat de linistita, cum nu mi-am imaginat vreodata nici in cele mai frumoase vise.

Urmeaza un articol ca un dus rece, pentru ca, asa cum puteti vedea si voi, viata nu prea ne menajeaza deloc. Mai ales atunci cand vine vorba despre scoala 🙂 .

Nu o sa va mint, clasa a 5a a fost un soc. Dupa 4 ani comozi, cu o rutina placuta, cu o doamna invatatoare minunata si doar doi profesori (sport si engleza), clasa a 5a a insemnat o multime de modificari.

  • Multe materii, fiecare cu profesorul ei.
  • Fiecare profesor cu ritmul si cu cerintele lui.
  • Primele note, dupa ce 4 ani au fost doar calificative.
  • Primele note de 2, 3 sau 4  pentru care nu exista explicatie pe pamantul acesta.
  • Primele teze.

A fost ceva infiorator, un vartej din care nu stiam cum sa mai iesim. Zilele erau prea scurte pentru tot ce trebuia facut/lucrat pentru scoala. Era timp doar pentru scoala, teme si mancat. Prima vacanta a venit ca o izbavire, ne-a prins pe toti 4 epuizati, storsi de forte si avand o singura dorinta: sa stam si sa nu facem nimic.

Din fericire, am reusit ce ne-am  propus, ba mai mult decat atat, ne-am facut un plan de bataie. Ne-am promis ca ce-o fi o fi, important este sa facem tot ce ne sta in putinta, sa depunem toate eforturile si cu asta basta. Notele nu conteaza, important este ca fetele sa invete, sa acumuleze cunostinte, si sa fim cu totii multumiti de nivelul la care sunt, indiferent care o fi acela. Am trecut prin al doilea semestru cu toate aceste idei bine infipte in mintile noastre.

Clasa a 6a a fost grea si atat. Dupa socul din a 5a ne gandeam ca nimic nu poate fi mai rau, asa ca ne-am luat un an de respiro. Pot sa spun ca de-abia acum am inteles ce ni se intampla si am putut sa constientizam cu adevarat ce avem de facut. Din neant a aparut si fizica, o materie interesanta daca e sa te iei dupa toate clipurile de pe YouTube, chiar si cele romanesti, facute de profesori pasionati de ai nostri. Insa, ce te faci daca la scoala tot ce ti se preda sunt formule goale, semne strambe pe foaia de hartie, din care nu intelegi nimic? Tot ce iti ramane este sa te adaptezi sa vanezi note, cum poti. Sa mimezi ca ti se preda, ca tu inveti si chiar intelegeti, si sa supravietuiesti de la o ora la alta.

Clasa a 7a a fost cea mai grea. Retroactiv gandind, imi dau seama ca la clasa a 5a cel mai grav a fost socul schimbarii de sistem de predare. Materia in sine nu ridica neaparat probleme. In schimb, clasa a7a am simtit-o ca pe un master de specialitate la toate materiile simultan. Foarte, foarte greu: materie multa, teste, teze, evaluari, schimbari frecvente de profesori. Plus presiunea enorma a clasei a 8a care ne pandea dupa colt. Era o amenintare teribila, stiam ce o sa urmeze, cosmarul tuturor elevilor si parintilor: EVALUAREA NATIONALA. Stiam ca trebuie sa facem ceva dar nu stiam ce.

Am exclus intotdeauna meditatiile din lista optiunilor noastre, stiam ca sunt necesare, insa nu puteam sa accept gandul ca dupa 7 ore de scoala, un copil mai trebuie sa invete alte cateva ore in privat. Credeam (si inca imi mentin parerea) ca scoala se face la scoala. Acasa se fac teme, cu care sunt de acord, pentru a fixa materia. Dar atat, nu mai mult. Cu toate acestea, in jurul nostru se intampla cu totul altceva. Toti colegii din clasa, din scoala, toti copiii din lume faceau meditatii. Unii chiar din clasa a 4a. Totul, pentru a compensa lipsa de invatare de care aveau parte la scoala.

Un procent foarte mic de elevi se pregatesc in particular pentru performanta, cei mai multi o fac doar pentru a se mentine cu greu la nivelul cerut de scoala si pentru a face fata in mod rezonabil examenului de la sfarsitul clasei a 8a.

Si a venit si clasa a 8a. Deja traiam o criza, trebuia neaparat sa facem ceva. Am acceptat meditatiile. Pur si simplu nu exista alta solutie. Si ne-am dat seama ca suntem intr-un hau adanc, in care “scoala” de care avusesem parte nu avea nicio legatura cu realitatea din jurul nostru.

Am fost orbi si poate ne-am complacut in aceasta situate, insa lucrurile nu mai puteau continua la fel. Am realizat cu groaza ca, desi notele de scoala erau mari sau cel putin acceptabile, de fapt nu insemnau nimic. Erau doar niste cifre goale, date pe cine stie criterii care nu aveau nicio legatura cu adevarate cunostinte acumulate (acelasi criteriu s-a aplicat si la notele proaste care reprezentau doar “momente fatale” din timpul orelor. Ai vorbit in ora ai luat un patru. Ti-a cazut pixul pe jos, te asculta si iei un 5. Cineva a fost obraznic, scoateti o foaie de hartie, va dau un test).

Sincer, cred ca acesta era momentul in care ar fi trebui sa mergem cu totii la psiholog, sa ne facem o evaluare mentala, sa intelegem presiunea in care eram. Si sa incercam cumva sa ne facem un plan de bataie. Nu am facut-o!

Dar, din fericire am avut noroc. Lucrurile s-au asezat cum nu se poate mai bine, finalitatea a fost una la care nu ne asteptam in veci, insa am primit-o cu bucurie. Am trecut cu bine peste anii de gimnaziu si am invatat niste lectii extrem de valoroase. De care va beneficia al doilea copil, care mai are 2 ani pana la marea evaluare.

 

Pentru ca suntem de doua ori norocosi, profesorii pe care ii avem acum in gimnaziu, la al doilea copil, nu au nicio legatura cu primii, parca nici nu suntem in aceeasi scoala de stat. Am un sentiment confuz vazand ca si la stat se poate invata ca la privat, ca se poate preda in orice conditii (si stiti la ce ma refer).

Totul tine de calitatea umana a profesorilor, de competenta acestora si de dorinta de a-si respecta misiunea pe care o au atunci cand se afla in fata copiilor.

Va spun toate acestea ca sa intelegeti ca nu sunt o prapastioasa, o persoana nemultumita si care comenteaza degeaba. Fara sa generalizez, deoarece exista exceptii remarcabile in ambele cazuri, cumva, soarta a facut ca la copilul cel mare sa avem parte de profesori care nu isi merita locul la catedra (in special cei de la romana si matematica). Iar la copilul cel mic, parca cineva vrea sa isi ceara scuze si ne-a asternut la picioare toate conditiile pentru a uita dezastrul trait pana acum in aceeasi scoala de stat.

Nu stiu ce sa va recomand referitor la scoala, la profesori, la alegerile pe care trebuie sa le faceti ca sa le asigurati copiilor vostri o experienta normala si sanatoasa in clasele 5-8. Imi este foarte clar ca totul tine de noroc, nimic nu poate prevesti ce o sa se intample cu adevarat in clasa.

Dar, ca sa fiti linistiti referitor la nivelul la care se afla copiii vostri, va recomand cu incredere sa folositi Testele Brio, care va vor ajuta enorm. Noi, dupa doar 1 luna de utilizare, am schimbat meditatoarea la limba romana, pentru ca ne-am dat seama ca ne spunea povesti frumoase. Care nu se regaseau in rezultatele testelor Brio facute online. Daca nu am fi avut la dispozitie aceste teste, examenul de evaluare nationala ne-ar fi spulberat cu totul si nu am fi inteles niciodata ce ne-a lovit.

Puteti citi aici mai multe detalii despre Testele Brio. Ce trebuie sa retineti este ca sunt special create pentru a testa cunostintele elevilor, in functie de nivelul la care se afla. Aceste teste Brio sunt niste teste digitale standardizate prin care copiii nostri, din clasele 1 – 12, isi pot evalua obiectiv cunostintele si isi pot imbunatati performantele scolare.

Testele BRIO sunt concepute nu numai pentru a măsura cât știe un elev, ci pentru pentru a-l ajuta să evolueze prin testare repetată pe tot parcursul anului. Rezultatele apar atunci când testarea se face constant, fie o dată la două săptămâni, fie lunar sau semestrial – în funcție de clasa în care se află copilul și de examenele pentru care se pregătește.

Mai multe informatii despre aceste teste puteti citi pe site-ul oficial: www.brio.ro.

 

 

CONCURS

Puteti castiga 1 voucher cu 10 credite pentru testele Brio, pentru copiii vostri.

Avem in total de oferit 10 premii a cate 10 credite Brio.

Tot ce trebuie sa faceti pentru a va inscrie in concurs este sa lasati un comentariu cu contul de FB sectiunea de mai jos, in care sa respectati urmatorii pasi.

  1. Sa ne spuneti in ce clasa sunt copiii vostri
  2. Sa bifati casuta “Also post on Facebook” inainte de a posta comentariul.

Concursul se deruleaza in perioada 17 – 20.12.2020. Pe 21 decembrie vom afla cine sunt fericitii castigatori ai premiilor Brio.

Bafta tuturor participantilor!

 

UPDATE 29.12.2020

Deoarece nu am reusit sa luam legatura cu doi dintre castigatorii concursului, am apelat la o noua extragere cu ajutorul aplicatiei Comment Picker. Castigatorii sunt:

UPDATE 21.12.2020

Am aflat cine sunt castigatorii celor 10 vouchere a cate 10 credite pentru testele Brio. Asteptam un mesaj privat pe Pagina de FB sau pe email la ana @ meseriadeparinte . ro, cu numele complet si adresa de email, pentru a va trimite premiul.

  1. Narcis Muresan
  2. Oana Iloae Daniela Drig
  3. Daniela Stoica
  4. Cristina Petrescu Mihaila
  5. Fazakas Irina
  6. Andreea Rural
  7. Mihai Talpalaru  Codita Lucia
  8. Elena Ghita
  9. Nicolae Matei
  10. Iulian Postelnicu

Felicitari tuturor participantilor, va asteptam si luna urmatoare la un nou concurs Brio.

Ca sa fiti la curent cu toate noutatile, nu uitati sa va conectati cu Meseria de parinte.ro apasand butonul de mai jos.

Comenteaza cu contul de FB

2 thoughts on “Cum am supravietuit gimnaziului + CONCURS BRIO

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *