Selly, fa ceva si cu sistemul de invatamant britanic!
Selly a zis că sistemul de învățământ românesc e praf. Pac, 2 milioane de vizualizări și revelația vloggerului național a ajuns în dezbatere publică. I-au răspuns chiar și doi miniștri ai educației, Funeriu care a fost și Anisie care este.
Citeste: Selly: “Ce invatam noi la scoala nu are legatura cu realitatea, si asta este o mare mare problema”
În următorul video, puștiul nostru educat i-a dat o zmetie primului și a luat-o la mișto pe doamna. “Hai să și facem ceva, că de vorbit e simplu”. Eu cred că și-au meritat-o amândoi, dacă n-au avut de lucru, nu e problemă.
Apoi Selly a venit și cu soluțiile. Sunt 4. Prima e asta: să reducem orele pe care elevii de gimnaziu le petrec la școală. “Sunt 35 de ore, bă, 35 de ore pe săptămână, apoi meditații și teme pentru acasă. Când mai au timp copiii să fie creativi, să își descopere pasiunile, să gândească?”, întreba Selly, aproape isteric. “Când, bă?”
M-a pufnit râsul, dar n-am simțit nevoia să comentez, numai că două minute mai încolo Selly a zis și asta: “Ce spun eu există deja în sisteme de învățământ mai avansate, cum sunt cel britanic sau american”. Eh, aici m-am sesizat, normal!
Sunt tatăl unui copil de 5 ani și locuim în Marea Britanie.
Copilul a început școala anul trecut, în Hong Kong, dar tot într-o școală britanică.
Când am vizitat școlile, pentru a decide la care va merge, pe o tablă erau scrise niște calcule matematice, așa că am întrebat: “Ce an învață aici?”
“Anul 1, bine-nțeles, unde ar urma să vină copilul tău”. Fix ca la proști răspunsul, deci. Eram idiotul de părinte care își închipuia că directorul ne arăta vreo clasă de liceu. De ce pusesem întrebarea aia stupidă? Pentru că pe tablă erau operațiuni pe care eu le făcusem în România prin clasa a 4-a. “NO FUCKING WAY”, am zis. Exact așa! După care am repetat: “NO FUCKING WAY”.
Mintea mea refuza să conceapă. Puștiul meu nici măcar nu știa să țină bine creionul în mână, mi se părea ireal, imposibil ca un copil atât de mic să reușească să le facă. “Inuman, utopic, bateți câmpii, nu se poate așa ceva, indiferent cât i-ați forța voi”, era în capul meu.
Și a început școala. Fii atent aici, Selly, cum e sistemul britanic de care ziceai!
Ziua începe la 8:30 dimineața și copiii stau la școală 7 ore.
(7) ȘAPTE – ADICĂ FIX 35 DE ORE PE SĂPTĂMÂNĂ, LA 5 ANI, PE CARE VREI SĂ LE REDUCI TU PENTRU ELEVII ROMÂNI DE 14.
După cele 7 ore există una în plus, în care copiii merg la un “club”, așa se numește. Muzică, pictură, sport, ce alege fiecare. SE FĂCURĂ, DECI, 8 ORE.
După școală are și homework, adică TEME, că tot vrei să le razi și p-alea.
Mai departe noi, părinții, suntem instruiți foarte clar să continuăm procesul de educație acasă, pentru că responsabilă NU ESTE DOAR ȘCOALA. Asta înseamnă că pe lângă să-l ajutăm să-și facă tema trebuie să citim cu el înainte de culcare, să povestim și să realizăm împreună tot felul de proiecte în week-end. Cel mai mult m-a chinuit un castel, la care el și mama lui mi-au solicitat ajutorul. La un moment dat, am crezut că dau cu el de pământ, atât de tare m-am enervat că nu reușeam să-i lipesc turnurile!
Toate astea la numai 5 ani, Selly! Vârstă la care copiii încă se mai pișă în pat și se dau în leagăn prin parc. E INUMAN, DE ACEEA ÎȚI SOLICIT AJUTORUL!
Eu am început școala doi ani mai târziu, adică la 7, iar în primul an am făcut BASTONAȘE. La finalul clasei 1, cu două luni PAUZĂ, în lockdown, puștiul meu scrie după dictare, citește fluent și face toate operațiunile alea pe care eu le credeam imposibil de făcut la vârsta lui. Inutil să specific că vorbim despre o limbă în care scrii “chair” și pronunți “cer”. Sau scrii “influencer” și citești “Selly”.
Mai mult, printre multe alte chestii, zilele trecute m-a școlit despre Florence Nightingale, sora care a pus bazele sistemului medical britanic și care și-a dat proba profesionalismului în războiul din Crimeea, în 54. (WTF)
Asta vreau să te rog, Selly, să faci ceva și cu sistemul de învățământ britanic inuman. Și nu glumesc, chiar vreau ca puștiul meu să aibă copilărie acum, când e mic, nu la 14 ani, cum ziceai tu! Deci problema sistemului britanic e mult mai gravă decât a celui românesc, altfel nu apelam eu la tine. Mai ales că îl și cunoști bine, că doar nu mințeai tu!
În fine. Ce voiam să mai zic e că Selly trebuia să rămână la teorie, pentru că practica îl omoară. Soluțiile propuse de el sunt ceva între Cascadorii Râsului și Mister Bean, asta dacă reușești să le identifici în filmulețul de pe YouTube, pentru că nici al nostru nu știe să sintetizeze, ca mine. Ideile lui puține, dar bune, se amestecă rârâit cu cele multe și proaste într-unritminfernalpentruc
Și al meu, adică, “boșilor” 😉
Iar pe britanici să-i ia naiba cu Oxfordu și Cambridge-ul lor!
Autor: Daniel Sendre
Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa:
- Te inscrii la Newsletter (vei primi saptamanal un email cu ultimele articole publicate)
- Dai Like Paginii de FB Meseria de parinte
- Te inscrii in Grupul De FB Meseria de parinte
- Dai Subscribe la canalul de YouTube Meseria de Parinte
******************************************************************
Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.
Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite de Meseriadeparinte.ro.
Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii.
Articolele publicate pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).
Azi l-am auzit prima data, ba chiar si a doua oara, fiindca tinea mortis un amic sa imi demonstreze ca greseste Selly. Uite ce-i! Eu nu vad greseli. Poate e putin altfel, poate nu e ca noi, profesorii, poate nu structureaza perfect unele idei, dar ideile sunt bune.
Cati profesori au incercat sa se schimbe real ceva?Fac parte din aceasta tagma, dar va spun sincer ca mai bine i-as spune turma. Cum suntem manati, asa mergem. Ne spun unii “ Sari!”, iar noi intrebam cat de sus. In rest, platim ca oile sindicate, aplaudam directori si inspectori abuzatori.
De ce sa ma deranjeze un tanar care isi exprima opiniile? Nu de el ma tem. Ma tem de porcariile din sistemul nostru. De toate pilele directorilor, de abuzul unora de mai sus, de toate hartiile inutile si de faptul ca tot ce sunt ca om nu e apreciat.
Consider ca invatamantul se face cu oameni. Cat invatamantului nu ii va pasa de oamenii din sistem, inclusiv de progresul lor profesional, invatamantul ….mda! Sa uitam!
In sfarsit inteleg de ce profesorii sunt reactivi cand aud de el. Nu sunt asa ca vorbeste repede sau ca are masina bengoasa. Incredibil! Sunt asa fiindca se tem pentru postul lor. Sunt uimita. Daca eu, profa de mate, care am revenit in invatamantul primar dupa zeci de ani, fiindca aveam copiii mici, am putut sa devin titulara, voi de ce nu ati putea da examene ? Da, e plictisitor sa tot inveti, dar nu asta facem mereu? Nu e viata insasi un mod de a invata, a te perfectiona?
Sa nu ma intrebati pentru ce facem asta, ca nu as sti sa raspund! Stiu doar ca atunci cand eram copil mi-am jurat ca voi fi om bun, asa cum cand eram adolescenta am gandit ca trebuie sa apar adevarul.
Acum vin si va intreb:
Chiar sunt colega cu aceasta doamna? Niciodata nu accept sa fiu considerata colega a unor oameni limitati in gandire.