Mai mult de jumatate din generatia 2007 – 2019 nu a luat BACul

Au inceput scoala in 2007, in numar de 230.000.

Au ajuns in clasa a 12a cu 100.000 mai putini (116.316 s-au inscris la BAC).

Doar 3 din 5 au reusit sa promoveze bacalaureatul (85.724 elevi).

Foto

Vorbim despre elevii care fac parte din generatia 2007 – 2019, care au avut parte de 17 ministri, si care ne arata stadiul in care se afla invatamantul romanesc:

62,7% dintre elevii care au inceput scoala in 20017 nu au promovat bacalaureatul in 2019

 

“In cei 12 ani de scoala, elevii acestei generatii s-au confruntat cu lipsa manualelor sau calitatea lor slaba, lipsa autorizatiilor sanitare sau de functionare penrtu scoli, conditii improprii in mediul rural, subfinantare din partea administratiei locale si centrale.

Niciodata in acesti 12 ani, Educatia nu a primit procentul din PIB prevazut de lege” – sursa Edu.ro

Avem in fata noastra efectele unui sistem de invatamant inadaptat, greoi si neperformant, sufocat de incompetenta celor care decid soarta copiilor.

Un sistem care mai traieste doar cu ajutorul meditatiilor particulare si al parintilor care investesc in educatia si viitorul copiilor lor.

Inca o dovada ca in Romania, daca nu ai parinti care sa te sustina finaciar si emotional, accesul la o educatie de calitate reprezinta o sansa si un drept. Iar procentul ca acest lucru sa se intample este aproape egal cu zero.

Citi o analiza completa a modului in care s-a diminuat generatia de elevi 2007 – 2019, pe Edu.ro.

Ca sa fii la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uita sa:

      1. Te inscrii la Newsletter (vei primi saptamanal un email cu ultimele articole publicate)
      2. Dai Like Paginii de FB Meseria de parinte
      3. Te inscrii in Grupul De FB Meseria de parinte 
      4. Dai Subscribe la canalul de YouTube Meseria de Parinte

Sharing is Caring! ❤

******************************************************************

Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.

Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite de Meseriadeparinte.ro. 

Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii. 

Articolele publicate  pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).

Comenteaza cu contul de FB

Comenteaza cu contul de FB

3 thoughts on “Mai mult de jumatate din generatia 2007 – 2019 nu a luat BACul

  1. Multi au plecat cu parintii in strainatate.Unii au renuntat sa mai dea examen, au preferat sa se angajeze.De ce se iau in calcul toti?Ce statistica e asta?Procentul real este al celor promovati dintre cei care au sustinut examenele.Alte calcule sunt manipulative.

  2. Nu s-a făcut nimic bun în sensul asta! Materia este aceeasi de ani de zile, încărcată si greoaie, copiii nu au răbdare, vor lucruri interesante, de actualitate! Profesorii nu au timp să predea si să facă înteleasă materia! Foarte trist!

  3. Imaginați-vă trei copii de clasă pregătitoare, îmbrăcați frumos pentru prima zi de școală, bucuroși și nerăbdători. Fără să știe ce îi așteaptă. Dintre ei, doar unul va promova Bacalaureatul. Pe ceilalți sistemul îi pierde pe drum și îi lasă în uitare.

    Dacă inspectoratele ar trebui să aibă un rol, acela ar fi să urmărească traseul educațional al fiecărui copil din România. Cu nume și CNP. Să știm unde este și ce face fiecare copil în fiecare an școlar. Să știm dacă e la școală sau e trimis la muncă la aprozar, dacă e în Spania sau are grijă de frații mai mici. Și să luăm măsurile corecte, legale. Inspectoratul școlar trebuie să aibă o viziune globală onestă asupra sistemului de educație, nu să ne amăgească cu cifre referitoare numai la anul în curs. Nu doar să aștepte din partea școlilor statistici raportate de niște directori cuminți, astfel încât să iasă la socoteală un număr cât mai mic de abandon. Școlile se căznesc să ‘lucreze’ cifrele, le cer părinților să semneze documente de ‘retragere’ a elevului, totul sub imperiul fricii de inspectorat.

    Ce se găsește dincolo de abandon, ce face copilul care nu mai vine la școală, unde este? Cui îi pasă? Toți copiii aceștia care se pierd în ceața unui sistem incapabil să le ofere educație sunt copiii noștri, viitorul nostru, cum putem să-i abandonăm pur și simplu?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *