Cum reusesc sa ma organizez?

Mi se intampla foarte foarte des sa mi se spuna, wow, cate chestii faine faci, cand ai timp? Cum de nu uiti sa ajungi la un eveniment, sa scrii un articol sau sa predai o rochie?

Adevarul este ca mult mai posibil ar fi sa le uit pe fete la scoala sau sa le duc la scrima. Pentru ca si asta e ceva de facut iar eu am ajuns in punctul in care trebuie sa-mi notez totul pentru ca memoria mea da rateuri cand mi-e lumea mai draga.

agenda

Toata viata mi-am dorit sa am agenda. Si de avut am avut, nu asta e problema. Doar ca scriam in ea in primele 3 zile dupa ce o cumparam si apoi uitam si pe unde am pus-o. Ma uitam cu nostalgie la colegii care, spre sfarsitul anului, aveau agenda plina, care notau constiincios in ea orice intalnire si orice task pe care il aveau de facut.

Si uite asa asteptam nerabdatoare sa inceapa un nou an ca sa incep si eu o noua agenda. Pentru ca luna ianuarie nu e un bun inceput doar pentru cure de slabire, mers la sala sau alte alegeri pe care le “coci” tot anul, ci e momentul ideal, chiar singurul as putea spune, in care poti sa-ti incepi o agenda 🙂 .

Pentru ca, nu-i asa, daca e datata si esti in luna aprilie, nu ai cum sa tii un sfert de agenda goala si tu se apuci sa scrii dupa Pasti incolo. N-ai cum.

Insa vine un moment cand e imperios necesar sa-ti faci ordine in viata, cand inveti ca agenda se umple pe masura ce scrii in ea si in curand va fi neincapatoare pentru toate activitatile si tot ce ai de facut asa ca incepi sa te disciplinezi.

Si pentru ca cea mai mare problema atunci cand ai o agenda, este ca nu o gasesti fix atunci cand ai nevoie de ea, o sa va spun cum am rezolvat eu aceasta problema si cum m-am descurcat incat uneori simt ca am o secretara care imi reaminteste de deadline-uri, intalniri si evenimente.

Am ales sa imi fac agenda online si la momentul respectiv, pentru ca tocmai invatam care e treaba cu Analytics, aveam cont pe google asa ca mi-am facut un cont si pentru Google calendar.

Nimic complicat, o adresa de email, alese setarile pentru notificari si alarme si am inceput sa notez. Azi un eveniment, maine planul editorial pentru blog, poimaine programarea postarilor pe FB… agenda a inceput sa se umple asa cum speram.

De fiecare data cand urma un eveniment notat in agenda primeam un email care ma anunta.

Trebuie sa precizez ca in perioada respectiva stateam foarte mult la birou si lucram aproape in exclusivitate la laptop. Telefonul nu era unul foarte rasarit asa ca il foloseam doar pentru convorbiri.

Insa a venit si momentul in care am inceput sa ma deplasez, sa fiu nevoita sa imi notez taskuri pe biletele in ideea ca le voi nota in agenda atunci cand ajung la laptop. Evident ca jumatate dintre ele le pierdeam pe drum asa ca am fost nevoita sa imi imbunatatesc metoda.

Pentru asta, prima conditie era sa-mi schimb telefonul, sa imi iau unul mai performant. Apoi a trebuit sa-mi instalez aplicatia si sa-mi sincronizez conturile de email pentru a primi notificarile la timp.

Iar de aici incolo totul a mers struna. Pot sa-mi notez in agenda in timp real evenimente, sa-mi stabilesc notificari cu o zi sau doua inainte (daca vreau sa scriu un articol) sau cateva ore daca am un eveniment. Pot sa primesc notificari pe email sau pe ecran, pot sa trimit notificari si altor persoane cu care impart un eveniment si in general pot sa spun ca viata mea este foarte structurata.

Cam asa arata si agenda mea:

google-calendar

Nu exista niciun pericol sa uit sa le iau pe fete de la scoala sau sa uit sa le duc la British, nu am cum sa omit faptul ca peste doua zile am proba pentru rochia de mireasa sau ca sambata mergem la o petrecere de copii.

Mi-am facut diverse calendare unul pentru blog, altul pentru birou, altul cu orarul fetelor si temele pe care trebuie sa le verific, am calendar cu zile de nastere (si apropo: anul 2016 va intra in istorie ca anul in care eu nu am uitat (aproape 🙂 ) nicio zi de nastere si am felicitat aproape pe toata lumea), am deadline-uri pentru declaratiile de PFA notate inca din 2015.

Pe langa evenimentele reale si concrete mi-am completat si dorintele in ideea ca daca sunt scrise se implinesc mai repede. Guess what: functioneaza! 🙂 La sfarsitul fiecarei luni mi-am pus notificare sa emit facturi, mi-am notat vacantele cu destinatiile preferate (v-am zis ca peste o luna plec la Paris? 🙂 ) si in general am notat toate nebuniile care imi trec prin cap fara sa tin cont ca unele sunt de neimaginat. Stiu ca suna ireal insa dupa ce am aflat secretul “noteaza si actioneaza” lucrurile au inceput sa se intample de la sine.

Dar despre asta intr-un articol viitor. Pana atunci as vrea sa-mi spuneti daca ati gasit informatii utile in acest articol si daca vreti sa dezvolt mult mai explicit cum trebuie setat Google Calendar pentru a fi functional si de ajutor.

Ca sa fiti la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uitati sa:

  1. Dati Like Paginii de FB Meseria de parinte,
  2. Subscribe la canalul de YouTube Meseria de Parinte
  3. Va inscrieti la Newsletter.

Sharing is Caring!  Daca ti-a placut acest articol, distribuie-l catre prietenii tai de pe  Facebook (click aici).

Comenteaza cu contul de FB

2 thoughts on “Cum reusesc sa ma organizez?

  1. De-abia acum am dat de acest articol, nu stiu cum mi-a scapat.
    Cum poate fi configurat Google Calendar ptr toate minunatiile astea??

    1. Sa stii ca e foarte usor: cauti Google Calendar pe Google, intri, iti faci cont si incepi sa notezi evenimente.
      Daca ai nevoie de explicatii mai detaliate imi spui si fac un demo cu un cont nou.
      Spor la scris in agenda online :).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *