Consumul de tehnologie digitală definitorie pentru părinți și raportarea acestora la lumea digitală determină modul în care copiii o folosesc, la rândul lor, acasă.
În 2013, Centrul de media și dezvoltare de la Universitatea Northwestern a publicat un studiu impresionant despre parentaj în era tehnologiei digitale.
Au fost monitorizați 2 300 de părinți, de când li s-a născut copilul și până când acesta ajungea la vârsta de 8 ani. S-au organizat grupuri de discuții în California și Illinois. Studiul este extrem de interesant, deoarece este primul care s-a concentrat asupra copiilor foarte mici.
Statistica referitoare la utilizarea tehnologiei este in general impartita în două categorii: utilizarea de către copii de 8 ani sau sub 8 ani și copii de 9 ani și peste. Motivarea acestei diviziuni este destul de simplă: copiii de 8 ani sau sub 8 ani folosesc deseori tehnologia împreună cu părinții lor și sunt mai degrabă înclinați spre jocuri și aplicații educaționale.
La vârsta de 9 – 10 ani, copiii au învățat să citească, socializează și sunt independenți. Scade utilizarea în parteneriat cu părinții și izbucnesc conflictele.
Cercetătorii de la Northwestern au arătat că părinții copiilor mici creau diverse climate media în familii. Studiul a identificat trei stiluri diferite de parentaj: familii cu consum intens de media, cu consum moderat și cu slab consum.
Părinții cu consum intens de media
- În acest grup s-au încadrat 39% dintre participanți.
- Acești părinți sunt mari iubitori de tehnologie și își petrec 11 ore pe zi în medie folosind-o, inclusiv mai mult de patru ore pe zi alocate privi- tului la televizor, trei ore și jumătate pe zi la computer și încă două ore la telefonul inteligent.
- Ei au tendința de a lăsa televizorul să funcționeze în cea mai mare parte a timpului, deși nimeni nu se uită la el.
- Aproape jumătate dintre acești părinți (44%) au pus televizoare în dormitoarele copiilor.
- Folosesc televizorul și alte tipuri de media pentru a se conecta cu copiii lor.
- Deși se uită la televizor împreună cu copiii, mai mult de 80% dintre ei declară că îl folosesc pentru a le da copiilor ceva de făcut în timp ce ei pregătesc masa de seară sau se ocupă de alte treburi casnice.
- Copiii petrec în medie patru ore și jumătate pe zi în fața unui ecran electronic.
- Acești copii petrec cu trei ore pe zi mai mult utilizând media decât copiii părinților cu slab consum de media.
Părinții cu consum moderat de media
- Reprezintă cel mai numeros grup, 45% dintre părinții incluși în studiu.
- Petrec aproximativ patru ore și jumătate în fața unui ecran opto-electronic, acasă.
- Joacă și jocuri video, dar în măsură limitată.
- Deși privesc la televizor, e mai puțin probabil ca ei să treacă privitul la televizor și filmele pe lista activităților defamilie favorite.
- Sunt înclinați să pună accent mai mare peactivități în familie, în afara casei, într-o măsură mai mare decât familiile cu consum intens de media.
- Copiii din familiile cu consum moderat petrec aproximativ trei ore pe zi înfața unui ecran.
Părinții cu slab consum de media
- Numai 16% dintre familii intră în categoria de slab consum.
- Acești părinți petrecmai puțin de două ore pe zi în fața unui ecran electronic.
- Este foarte puțin probabil ca ei să pună televizoare în dormitoarele copiilor.
- E mai puțin probabil ca ei să declare că privitul la televizor și filmele reprezintă activități de divertisment în familie și nu folosesc televizorul și media pentru a ocupa timpul copiilor.
- Copiii din familiile cu slab consum petrec în medie o oră și 35 de minute pe zi în fața unui ecran.
Părinții folosesc tehnologia împreună cu copiii de vârste mai mici în moduri cooperante, creative și moderate. Tehnologia nu reprezintă sursă de conflict în aceste familii. Părinții se asociază experienței copiilor cu lumea virtuală. Poate că acestor părinți le place să vadă un spectacol sau să joace un joc cu copiii, dar ei acordă prioritate timpului petrecut cu copiii în afara lumii tehnologice și îl prețuiesc.
Statisticile despre copiii între 8 și 18 ani arată complet diferit
Fundația Kaiser a urmărit folosirea media începând cu anul 1999.
În 2009, au studiat 2 000 de copii și la 700 dintre aceștia li s-a cerut să folosească jurnale detaliate legate de utilizarea media. Au descoperit astfel că, în medie, copiii între 8 și 18 ani petrec șapte ore și trei sferturi pe zi folosind tehnologia digitală și 10 ore și trei sferturi, dacă se ia în seamă folosirea mai multor dispozitive în același timp.
Utilizarea zilnică de tehnologie preț de 10 ore și trei sferturi este frapantă, dar și mai șocant este faptul că utilizarea la nivel național a crescut în urmatorii cinci ani, din 2004 în 2009.
În mod inevitabil, copiii vor ajunge la puncte de cotitură în dezvoltarea digitală ca: primirea unui telefon, intrarea pe un site de socializare sau trimiterea prin e-mail de teme către un profesor.
Ca și punctele de cotitură din dezvoltare, precum mersul în picioare sau vorbitul, aceste momente sosesc fie că sunteți pregătiți pentru ele, fie că nu.
Diferența în cazul punctelor de cotitură digitale este că părinții au ceva de spus despre când și cum se vor manifesta.
Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.
Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite de Meseriadeparinte.ro.
Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii.
Articolele publicate pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).
Comenteaza cu contul de FB
Comenteaza cu contul de FB