Consumul de online al părinților determină modul în care copiii se raporteaza, la randul lor, la internet si aplicatiile digitale

Consumul de tehnologie digitală definitorie pentru părinți și  raportarea acestora la lumea digitală determină modul în care copiii o folosesc, la rândul lor, acasă.

În 2013, Centrul de media  și dezvoltare de la Universitatea Northwestern a publicat un studiu impresionant despre parentaj în era tehnologiei digitale.

Au  fost monitorizați 2 300 de părinți, de când li s-a născut copilul și  până când acesta ajungea la vârsta de 8 ani. S-au organizat grupuri de discuții în California și Illinois. Studiul este extrem de  interesant, deoarece este primul care s-a concentrat asupra copiilor foarte mici.

Statistica referitoare la  utilizarea tehnologiei este in general impartita în două categorii: utilizarea de către copii  de 8 ani sau sub 8 ani și copii de 9 ani și peste. Motivarea acestei  diviziuni este destul de simplă: copiii de 8 ani sau sub 8 ani folosesc deseori tehnologia împreună cu părinții lor și sunt mai degrabă înclinați spre jocuri și aplicații educaționale.

La vârsta de 9 – 10 ani, copiii au învățat să citească, socializează și sunt independenți. Scade utilizarea în parteneriat cu părinții și izbucnesc conflictele. 

Cercetătorii de la Northwestern au arătat că părinții copiilor  mici creau diverse climate media în familii. Studiul a identificat  trei stiluri diferite de parentaj: familii cu consum intens de  media, cu consum moderat și cu slab consum.

 

Comenteaza cu contul de FB

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *