Avem și la Bacalaureat elevi care nu știu să recunoască verbele. Acestea sunt pierderi dobândite pe urmă cu 7-8 ani, care nu au reușit să fie recuperate pe parcursul anilor de școală
”Nivelul de abstractizare al unor discipline și gradul de încărcare al acestora nu este în favoarea dobândirii acelor competențe de interes pentru elevi.”
Revizuirea radicală a curriculumului este una dintre concluziile declarate de Ministerul Educației, Sorin Cîmpeanu, după publicarea rezultatelor la Bacalaureat 2022. Acesta a anunțat la TVR Info că a descoperit în urma evaluării lucrărilor scanate și urcate într-o platformă electronică, faptul că „nivelul de abstractizare al unor discipline și gradul de încărcare al acestora nu este în favoarea dobândirii acelor competențe de interes pentru elevi”.
”Unii pentru confort, dar nu am de gând să dau curs acestor dorințe de neschimbare. Pentru că mă uitam astăzi, în pofida faptului că sunt cele mai bune rezultate la examenul de bacalaureat și am spus de ce, pentru că au fost subiecte corect calibrate, pentru că s-a redus tematica de examen și pentru că a fost o organizare mai bună, dar nu poți să rezolvi totul printr-un examen de evaluare performant organizat. Deci problemele vin din spate, din anii de liceu, din anii de gimnaziu, din anii de învățământ primar. Avem la corectarea digitală a datelor vești foarte triste. (…) Avem și la Bacalaureat elevi care nu știu să recunoască verbele. Acestea sunt pierderi dobândite pe urmă cu 7-8 ani, care nu au reușit să fie recuperate pe parcursul anilor de școală. Este greu de înțeles cum un profesor care observă la clasă ani de-a rândul că un elev nu e capabil să facă operații dintre cele mai simple nu a reușit să intervină pentru a corecta. Bun, și atunci toate aceste probleme care vin mult din spate sunt foarte vizibile, sunt foarte cu atât mai vizibile atunci când avem această evaluare digitală care ne permite să avem rezultatele la nivel de idee. – a declarat ministrul Educației la TVR.