Prima vacanta fara masina

Vara asta a fost o premiera pentru noi, am reusit sa plecam la mare fara masina si ne-a placut atat de mult incat vrem sa repetam experienta si pe alte rute. Cand spun premiera ma refer evident la vacantele din viata de adult si dupa ce ne-am dobandit independenta financiara. Si da, am mai fost plecati in afara tarii si nu am avut neaparat masina in locatia respectiva insa in Romania aveam ideea asta gresita cum ca nu poti sa mergi in concediu decat cu masina.

Aceasta schimbare ne bantuia cam de mult insa argumentul care ne-a convis, pe mine in primul rand, a fost un contract pe care l-am avut la sfarsitul anului trecut si care s-a desfasurat cu preponderenta in vestul tarii. In lunile noiembrie si decembrie am dormit cel putin doua nopti pe saptamana in trenul de pe ruta Bucuresti-Timisoara si imi amintesc cu multa placere de acea perioada. Ca bonus as mai adauga si cateva drumuri spre Petrosani, Deva sau Hunedoara, tot cu trenul sau autocarul (noaptea pe drumuri pustii) si va rog sa ma credeti cand va spun ca totul a fost cat se poate de civilizat si fara nicio urma de pericol sau disconfort. Desigur, trebuie sa ne pastram simtul realitatii, sa nu uitam ca suntem in Romania, iar conditiile la care ma refer eu se aplica doar in aceasta situatie.

Revenind insa la vacanta noastra de la mare, inca oscilam intre autocar si tren, mai erau doar cateva zile pana la plecare si, cu totul intamplator, povesteam cu prietenii nostri care sunt din Craiova, despre cum au venit ei cu un tren privat si le-a placut tare mult. Tot discutand am aflat ca trenul circula pe ruta Craiova – Constanta asa ca ne-am uitat pe net sa vedem daca mai sunt locuri si cat costa si daca tot eram acolo am facut si o rezervare si asta a fost tot.

10527280_525123157587315_8503583246808447544_n

In ziua plecarii ne-am dus frumos la gara (cu troleul, da? 🙂 ) am gasit trenul, ne-am urcat in el si doua ore ne-am minunat de parca eram intr-un OZN. Inca ne minunam de ce nu este promovat acest tren, de ce trebuie sa afli de la prieteni de existenta lui, avand in vedere ca se circula in conditii civilizate si confortabile, biletul costa 40 de lei pentru adulti si 20 de lei pentru copii (adica 120 de lei si am ajuns la mare) iar calatoria dureaza fix 2 ore.

13076839_1606403253013052_3191273302977151605_n

Ajunsi in Constanta ne gandeam la un taxi insa doamnele de la informatii ne-au spus ca exista Bus-uri care ajung si in Mamaia. Asa ca ne-am suit intr-un Bus cu etaj care mergea pana in Navodari, am platit fabuloasa suma de 1,5 lei de persoana si in 30 de minute am coborat in fata hotelului.

bus mamaia

Just like that. Nu cred ca exista ceva mai simplu, desi… daca stau sa ma gandesc, data viitoare ne-am propus sa renuntam la trolere (noi ne-am dus cum eram obisnuiti in vacantele cu masina) si sa ne luam fiecare un rucsac cu strictul necesar pe care sa-l caram in spate.

Daca nu sunteti dependenti de masina poate vi se pare stranie si aroganta postarea mea si va inteleg perfect. Insa aceasta postare nu vi se adreseaza neaparat. Ea se adreseaza in special celor care, ca si noi, isi imagineaza ca fara masina s-a sfarsit lumea, ca in Romania nu exista trenuri, nu exista sine de cale ferata, nu exista autocare, autobuze si in general legaturi intre orase.

Iata ca lucrurile nu stau chiar asa, exista si metode alternative de a calatori prin tara iar experienta poate fi una foarte placuta atat pentru noi dar in special pentru copii. O calatorie cu trenul sau atocarul semnifica cel mai bine ideea de vacanta si te traspune mult mai repede in mood-ul de distractie.

In plus, toata lumea se plange de aglomeratiile de pe Autostrada Soarelui, de la Fetesti si giratoriul de la Eforie. Am prieteni care in we au facut si 6 ore pana la mare ceea ce mie acum mi se pare o nebunie fara seaman.

Planurile noastre pentru vara asta includ cel putin inca un drum spre mare, unul spre munte si, Doamne ajuta, o calatorie in Europa, pe ruta Ungaria – Austria – Germania – Olanda – Belgia. Insa e nevoie de ceva mai multa planificare si informatii asa ca daca aveti experiente in acest domeniu am aprecia sa le impartasiti cu noi.

Voi ce pareri/experiente recente aveti legate de calatoria cu trenul?

Ca sa fiti la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uitati sa dati Like Paginii de FB   si sa va inscrieti la Newsletter.

Sharing is Caring!  Daca ti-a placut acest articol, distribuie-l catre prietenii tai de pe  Facebook (click aici).

Sursa Foto

Comenteaza cu contul de FB

2 thoughts on “Prima vacanta fara masina

1. Buna!
    Am fost la mare cu trenul CFR si a fost foarte curat, aer conditionat si am ajuns in Constanta in 2 ore (din Bucuresti). A fost o experienta foarte placuta dupa cele neplacute de acum cativa ani!