cropped-Meseria-de-parinte-logo-stanga-1284-x-250-2-5.png

Comments

comments

  • Article By :
    Buna, Eu sunt Ana Maria Mitrus, sunt casatorita – cu Cristi, si sunt mama - pentru Alexandra si Andreea. Imi place sa petrec foarte mult timp cu familia mea si sa ma implic in tot ce inseamna cresterea si educatia fetitelor. Imi place sa cos si sa mesteresc, imi place sa citesc si sa aflu lucruri noi si interesante in orice domeniu. Imi plac oamenii care au ceva de spus si de la care pot sa invat ceva. Imi plac animalele, imi place sa merg cu rolele si imi place marea. Ma bucur de viata si sunt recunoscatoare pentru tot ce am.

Random Posts

  • 10 articole preferate de la alţi bloggeri

    Ieri am intrat intr-o hora din care am senzatia ca o sa ies tare ametita: 22 de zile, 22 de postari , 22 de subiecte. Ideea este a lui Alex iar pentru mine este o adevarata provocare. In doi ani jumatate, de cand scriu pe acest blog, nu cred ca am avut mai mult de doua-trei postari in zile consecutive. 22 de postari… nu vad alta solutie decat sa stau vreo 2-3 nopti in care sa le scriu pe toate :).

    Incepem cu tema nr. 1:  Lista de 10 postari preferate de la alti bloggeri.

    Lista mea este intr-o ordine aleatorie dar sub influenta ultimei mele postari o sa incep asa:

    “Vaccination should be no one’s business but your own!” (1)Este unul dintre cele mai controversate articole pe care le-am citit vreodata. (Impreuna cu urmatorul) Reprezinta momentul de cotitura pentru mine si pentru copiii mei. Recunosc pe aceasta cale ca datorita Cristelei (2) am avut inspiratia si taria sa deschid ochii si sa gandesc singura :).

    Goana dupa proteine (3)este articolul de la care viata mea a pornit intr-o directie cu totul noua. Iata ca s-a facut un an de atunci, si ma bucur tare mult ca am apucat sa scriu despre acest fapt, inainte sa intru in provocarea asta de 22 de zile.

    Guest post: Loredana despre Bibi (4) – nu mai tin minte  daca exact asta este postarea care mi-a dezvaluit niste lucuri incredibile. Dar nu conteaza, ideea este ca datorita campaniei initiate de Bogdana am aflat de forta uimitoare a blogosferei si a virtualului in general. Este absolut incredibil cati oameni au fost atrasi in aceasta campanie si este o lectie pentru noi toti de daruire, de munca si de implicare. Daca am face cu totii ceva asemanator, la un nivel oricat de mic, am trai intr-o lume mai buna.

    4 motive pentru care o femeie ar trebui sa stie sa gateasca (5)- Este articolul prin care l-am descoperit pe Adrian si datorita caruia am mai pus o piatra pe poteca vietii mele :).

    Revenind la articolul despre câştigurile din afilieri (6)– este un articol citit acum vreo 3 ani, din care n-am inteles absolut nimic la vremea respectiva, dar care mi s-a parut interesant :). Am rascolit tot blogul, am devenit cititoare fidela si am ajuns unde sunt astazi.

    De ce nu le place scoala copiilor (7) Scoala e inchisoare! Scoala e inchisoare! Scoala e inchisoare! un articol scris de Andreea, care mi-a declansat cosmaruri demult apuse si care face sa mi se zbarleasca parul pe ceafa cand ma gandesc ca in toamna mergem la inchisoare… pardon, scoala :D.

    Sunt calm, răbdător şi înţelegător (8)– de atunci incerc si eu sa fiu calma si rabdatoare :).

    Rebrandare in on line (9) – Mi-a fost greu sa aleg postarea preferata de pe blogul Bogdanei. Dar “brandarea” si “rebrandare” sunt teme de interes continuu.

     Strategie si blogging de la distanta (10) – Despre blogging si inceputuri cu Miruna.

     

     

     

     

     

    Comments

    comments

  • Personajele basmelor: Mama vitrega

    Prima parte “Basmele terapeutice”

    Mama vitrega este imaginea clasica, reprezentativa, a mamei rele. Expresie a femininului negativ care face parte din viata cotidiana reala a copilului. Copilul intra în relatie cu o figura materna reala, umana, care tocmai în virtute a acestui fapt prezinta în mod necesar atât aspecte pozitive, de fiinta iubitoare si primitoare, cât si aspecte negative, ca atitudine a de  respingere si de abandon. În timp ce e foarte simplu sa se pastreze la nivel constient imaginea unei mame bune, cea la care copilul se raporteaza în parmanenta, pastrarea la nivel constient a imaginii unei mame rele si distrugatoare este foarte nelinistitoare. Copilul se afla în conditia reala a unei totale dependente fata de mama. Propria lui supravietuire este legata de acest raport. Ideea dependentei de o figura rea este prea angoasanta pentru copilul mic, de aceea va fi respinsa în inconsient si proiectata în spatiul exterior.

    Basmele sunt pline de imagini jfminine negative: de la mastera la regina cea rea si la vrajitoarea care devoreaza copii. Toate aceste figuri reprezinta proiectii ale diverselor înfatisari ale mamei rele. Observând mai îndeaproape caracteristicile comportamentale ale acestor personaje de basm, vom întâlni des elemente tipice ale unor atitudini materne frustrante: de pilda, mastera care îi abandoneaza pe copii singuri în padure, îi maltrateaza, îi neglijeaza, îi favorizeaza pe propriii ei copii. În vicisitudinile eroilor basmului sunt reprezentate suferintele reale ale copilului confruntat cu abandonul matern: spaima de a se trezi singur si pierdut, teama de a nu putea reusi sa supravietuiasca fara ajutor, gelozia fata de fratii mai iubiti decât el…

    Faptul ca în basme rolul mamei rele ii revine de multe ori masterei tine cont de  imposibilitatea copilului de a admite ca atitudinile ostile pot apartine mamei adevarate.  Mama cea adevarata din basme e întotdeauna buna si afectuoasa (pâna si mastera cea rea e foarte iubitoare cu propriii ei copii!). Pentru copilul de vârsta frageda, mama nu poate fi rea, atitudinile rautacioase apartin unui alter ego, mamei vitrege. Dedublarea figurii mateme este ceva tipic pentru copil si este rod al imposibilitatii de a face sa coexiste doua perceptii opuse, de a asimila ambivalenta realului. Fata de fata care a crescut si a ajuns la vârsta adolescentei, atitudinea masterei din basme se schimba într-un mod anume. Si pe ea mama vitrega o abandoneaza si o alunga de acasa, dar cu o motivatie precisa: sa învinga în competitia sexuala. “Cine e cea mai frumoasa din tara?” îsi întreaba oglinda mama vitrega a Albei-ca-Zapada. Nu mai e suficient ca fetita sa fie lasata singura în padure, nu mai e un copil ce n-ar mai putea supravietui de unul singur, e nevoie sa fie ucisa. Si, într-adevar, mama vitrega a Albei-ca-Zapada tocmeste un ucigas – pe vânatorul care trebuie sa-i aduca inima si ficatul fetei. Basmul prezinta simbolic perceptia angoasanta a unei fiice adolescente cu privire la existenta unei anume competitivitati mateme în domeniul sexual, a unei anume vointe de a i se împiedica realizarea pe acest plan. Mastera cea rea doreste inima si ficatul Albei-ca-Zapada: mama cea rea doreste sa-si priveze fiica de satisfactiile affective (inima) si de cele sexuale (ficatul).

    Mama vitrega a Cenusaresei o tine închisa în casa, îi compromite potentialul de atractie feminina (o îmbraca în zdrente) si vrea s-o împiedice sa mearga la balul regal si sa-I cunoasca pe Print. Actiunile la care recurg masterele cele rele împotriva fiicelor adolescente tintesc, prin metode diverse, spre acelasi scop: sa le împiedice împlinirea ca femei.

    În unele basme, mastera cea rea nu se opreste nici dupa ce fiica vitrega, scapata printre ochiurile plasei întinse de ea, a reusit sa-si gaseasca un potential sot. În acest caz, ea încearca sa-I îndeparteze prin viclesug pe Printul care o vrea de sotie, o arunca pe fata în mare pe dmmul spre nunta, încearca s-o înlocuiasca cu una dintre fiicele ei sau o discrediteaza pe nedrept în ochii iubitului. Din nou este subliniat faptul ca nu e vorba de “mama adevarata”, cu atât mai mult cu cât masterele din basme se comporta cu totul altfel fata de propriile lor fiice, pe care le pun în valoare si se straduiesc sa le sustina în fel si chip. Revine ideea ca mama e buna prin definitie, iar daca e rea, nu e mama.

    Alte personaje  Regina, mama mireluiMama vitregaZanaBatranica cea bunaMonstrul/BalaurulIngerul

    Comments

    comments

  • De ce a refuzat “Medici fara frontiere SUA” o donatie uriasa de vaccinuri din partea Pfizer

    Pe fondul atator discutii locale legate de vaccinuri si vaccinare iata ca ne ajung din urma si discutii internationale la nivel inalt.

    Subiectul acestul articol nu este legat de dezbaterea pro sau contra vaccinare, ci este legat de costul vaccinurilor, un aspect pe care nu il luam niciodata in calcul.

    Jason Cone, Directorul Executiv al “Doctors Without Borders USA” / “Medecins Sans Frontiere (MSF)”, a explicat acum doua zile gestul de refuza o donatie de un milion de vaccinuri PCV (Pneumococcal Conjugate Vaccine) de la Compania Pfizer.

    why_doctors_without_borders

    foto

    “Aceasta nu a fost o decizie usoara, avand in vedere ca echipa noastra de medici se confrunta in fiecare zi cu efectele pneumoniei. Vorbim despre boala care are cea mai mare incidenta de deces in randul copiilor, ucigand aproape 1 milion de copii anual. Chiar daca exista un vaccin pentru prevenirea acestei boli, totusi el este prea scump pentru ca majoritatea tarilor in dezvoltare si organizatiilor umanitare sa si-l permita.

    Deoarece singurii producatori ai vaccinului PVC sunt Pfizer si GlaxoSmithKline (GSK) este posibila mentinerea artificiala a pretului la un nivel foarte ridicat. Incepand din 2009 si pana in prezent, cele doua companii au castigat 36 de bilioane de dolari doar din acest vaccin. Ani de zile am incercat sa negociem cu aceste doua companii scaderea pretului insa tot ce ne-au oferit au fost aceste donatii.

    Poate va intrebati de ce preferam sa cumparam vaccinurile in loc sa le primim gratis. Nu e mai bine gratis? Ei bine, nu, nu intotdeauna. De cele mai multe ori donatiile implica conditii stricte, inclusiv restrictii privind categoria de populatie si zona geografica  unde vor fi folosite aceste vaccinuri. Aceste conditii pot intarzia inceperea campaniilor de vaccinare in situatii urgente sau pot limita incorect beneficiarii.

    Donatiile sunt de multe ori folosite pentru a-i face pe altii sa plateasca mai mult. Oferind aceste vaccinuri in mod gratuit, corporatiile farmaceutice pot folosi acest argument ca justificare pentru a pastra preturile ridicate pentru altii, inclusiv organizatiile umanitare sau tarile in curs de dezvoltare care din pacate nu si le pot permite. Tarile care in mod continuu isi exprima nemultumirea ca nu isi permit aceste costuri au nevoie de vaccinuri la preturi mai mici pentru a proteja sanatatea copiilor.

    Situatia donatiilor poate fi critica si din prisma faptului ca acestea pot disparea la fel de rapid cum au aparut. Donatorii au puterea de a decide cand si cum vor face donatiile in functie de interesul propriu, punand astfel in pericol programul de vaccinari. De exemplu, Uganda se confrunta acum cu o lipsa acuta de Diflucan (n.t.: medicament folosit pentru meningita), in ciuda implicarii companiei Pfeizer de a dona medicamentul catre guvern.

    Pentru a evita riscurile prezentate mai sus, Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) si alte organizatii precum Unicef, Gavi sau Vaccine Alliance au facut recomandari clare impotriva donatiilor facute de companiile farmaceutice.

    “Donations of medical products, such as vaccines and drugs, may appear to be good ‘quick fixes,’ but they are not the answer to increasingly high vaccine prices charged by pharmaceutical giants like Pfizer and GSK.”

    Sigur, exista si situatii exceptionale cand nevoi urgente cer solutii rapide pe termen scurt. Este si cazul din 2014 cand, dupa 5 ani de negocieri fara succes referitoare la pret, MSF a acceptat o donatie singulara de la Pfizer si GSK de vaccinuri PVC. Compromisul a fost facut in favoarea copiilor pentru a nu ramane nevaccinati dar conditia pusa catre ambele companii de catre MSF a fost gasirea de solutii pe termen lung pentru copiii aflati in situatii de criza sau in tari in curs de dezvoltare.

    In final, va spun ca luna trecuta, dupa ani de negocieri si luni de campanii publice, GSK a anuntat ca va oferi vaccinul PVC catre organizatiile umanitare, la cel mai mic pret la nivel global: (0.35$ doza sau 9.15$ trei doze necesare pentru vaccinarea completa a unui copil).

    In schimb, Pfeizer nu a facut niciun fel de concesie legata de preturi si nu a anuntat niciun fel de solutie alternativa. Compania continua sa ofere donatii (ceea ce ii ofera scutiri de taxe) in loc sa ofere o solutie sustenabila prin micsorarea preturilor vaccinurilor. Acceptand donatia de vaccinuri de la Pfizer nu vom face nimic pentru milioanele de copii care traiesc in Irak, Iordania, Philippines, Romania si Tailanda precum si in alte tari unde nici parintii si nici guvernul nu isi permit vaccinuri scumpe.

    Nu mai putem trai intr-o lume in care vaccinurile care protejeaza copiii impotriva pneumoniei sunt un lux. Prea multe vieti tinere au fost pierdute. Medici Fara Frontiere considera ca activitatea proprie in domeniul medical precum si munca altor organizatii umanitare sau guverne nu trebuie sa fie la mila sau la mana corporatiilor farmaceutice.

    Pfeizer ar trebui sa micsoreze preturile vaccinurilor pentru organizatiile umanitare si toate tarile in curs de dezvoltare la 5$/copil. Doar asa, vom face un pas important inainte in salvarea vietilor copiilor de azi dar si de maine.” – Jason Cone, executive director of Medecins Sans Frontieres in the US.Mike Segar/Reuters

    Ce parere aveti de aceasta declaratie si implicatiile ei?

    Ca sa fiti la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uitati sa dati Like Paginii de FB   sau sa va inscrieti la Newsletter.

    Sursa:

    https://medium.com/@MSF_access/there-is-no-such-thing-as-free-vaccines-why-we-rejected-pfizers-donation-offer-of-pneumonia-6a79c9d9f32f#.8li9wjreo

    Articole pe aceeasi tema:

    http://finance.yahoo.com/news/why-doctors-without-borders-turning-173622188.html

    http://www.businessinsider.co.id/drug-donations-dont-drive-down-drug-costs-msf-2016-10/#HfwksXpoBx8lXZwr.97

    Disclaimer: traducerea articolului original este la nivel de amator si nu are pretentia de a prezenta cu acuritate declaratiile doctorului. Pentru declaratia completa si originala va rog sa faceti link pe sursa articolului.

    Comments

    comments

  • Astazi m-am teleportat. In directia gresita!

    E 7:30 dimineata, intr-o zi cu soare. Amandoua pleaca la antrenament asa ca le fac cu mana si ma indrept in directia opusa, spre librarie.

    N-am niciun chef de shopping la ora asta dar “ Mami, e obligatoriu sa merg la scoala cu trusa altfel iau 3 in catalog“. Mi-a aratat si sentinta scrisa deci nu am cum sa ma opun.

    La libraria din cartier nu se plateste cu cardul, trebuie sa fac un ocol de vreo 20 de minute sa ajung la un bancomat. Tot traseul se invarte in jurul scolii si are un sant special in creierul meu. De vreo 6 ani il repet zilnic de minim doua ori pe zi.

    Imi pun castile in urechi si dau muzica la maxim, imi pun si ochelarii de soare si ma bucur de razele care ma incalzesc. Cred ca la un moment dat chiar am inchis ochii, nu mult, o secunda probabil, dar cand i-am deschis eram in fata scolii. Ma uit la ceas, e 8 fara 5 deci e bine, nu am intarziat.

    O caut pe Andreea, stanga, dreapta, nimic. Simt cum imi ingheata sangele in vine si incerc sa-mi pastrez calmul. Derulez tot filmul drumului, in cap, dar imi lipsesc bucati importante. Stiu doar ca am plecat de acasa si ca le-am vazut cu sabiile in mana. Clar nu mergeau spre scoala. Asa ca ma linistesc si ma indrept spre librarie.

    De data asta merg la pas, ca orice om normal, renunt la teleportare caci inca am probleme cu reglarea adresei.

    Dupa ce mi-am indeplinit misiunea ma intorc acasa, ii las trusa de geometrie langa ghiozdan si plec spre treburile mele.

    Nu stiu daca o sa ia vreun 10 azi la geometrie dar sigur nu o sa aiba 3 in catalog. Si, cand se intoarce, poate ma ajuta sa-mi reglez si eu unghiul de directie.

    Ca sa fiti la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uitati sa dati Like Paginii de FB   si sa va inscrieti la Newsletter.

    ? Sharing is Caring! ?  Daca ti-a placut acest articol, distribuie-l catre prietenii tai de pe  Facebook (click aici).

     

    Comments

    comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*