cropped-header-blog-1284-x-250.png

Comments

comments

  • Article By :
    Buna, Eu sunt Ana Maria Mitrus, sunt casatorita – cu Cristi, si sunt mama - pentru Alexandra si Andreea. Imi place sa petrec foarte mult timp cu familia mea si sa ma implic in tot ce inseamna cresterea si educatia fetitelor. Imi place sa cos si sa mesteresc, imi place sa citesc si sa aflu lucruri noi si interesante in orice domeniu. Imi plac oamenii care au ceva de spus si de la care pot sa invat ceva. Imi plac animalele, imi place sa merg cu rolele si imi place marea. Ma bucur de viata si sunt recunoscatoare pentru tot ce am.

Random Posts

  • Personajele basmelor: Mama vitrega

    Prima parte “Basmele terapeutice”

    Mama vitrega este imaginea clasica, reprezentativa, a mamei rele. Expresie a femininului negativ care face parte din viata cotidiana reala a copilului. Copilul intra în relatie cu o figura materna reala, umana, care tocmai în virtute a acestui fapt prezinta în mod necesar atât aspecte pozitive, de fiinta iubitoare si primitoare, cât si aspecte negative, ca atitudine a de  respingere si de abandon. În timp ce e foarte simplu sa se pastreze la nivel constient imaginea unei mame bune, cea la care copilul se raporteaza în parmanenta, pastrarea la nivel constient a imaginii unei mame rele si distrugatoare este foarte nelinistitoare. Copilul se afla în conditia reala a unei totale dependente fata de mama. Propria lui supravietuire este legata de acest raport. Ideea dependentei de o figura rea este prea angoasanta pentru copilul mic, de aceea va fi respinsa în inconsient si proiectata în spatiul exterior.

    Basmele sunt pline de imagini jfminine negative: de la mastera la regina cea rea si la vrajitoarea care devoreaza copii. Toate aceste figuri reprezinta proiectii ale diverselor înfatisari ale mamei rele. Observând mai îndeaproape caracteristicile comportamentale ale acestor personaje de basm, vom întâlni des elemente tipice ale unor atitudini materne frustrante: de pilda, mastera care îi abandoneaza pe copii singuri în padure, îi maltrateaza, îi neglijeaza, îi favorizeaza pe propriii ei copii. În vicisitudinile eroilor basmului sunt reprezentate suferintele reale ale copilului confruntat cu abandonul matern: spaima de a se trezi singur si pierdut, teama de a nu putea reusi sa supravietuiasca fara ajutor, gelozia fata de fratii mai iubiti decât el…

    Faptul ca în basme rolul mamei rele ii revine de multe ori masterei tine cont de  imposibilitatea copilului de a admite ca atitudinile ostile pot apartine mamei adevarate.  Mama cea adevarata din basme e întotdeauna buna si afectuoasa (pâna si mastera cea rea e foarte iubitoare cu propriii ei copii!). Pentru copilul de vârsta frageda, mama nu poate fi rea, atitudinile rautacioase apartin unui alter ego, mamei vitrege. Dedublarea figurii mateme este ceva tipic pentru copil si este rod al imposibilitatii de a face sa coexiste doua perceptii opuse, de a asimila ambivalenta realului. Fata de fata care a crescut si a ajuns la vârsta adolescentei, atitudinea masterei din basme se schimba într-un mod anume. Si pe ea mama vitrega o abandoneaza si o alunga de acasa, dar cu o motivatie precisa: sa învinga în competitia sexuala. “Cine e cea mai frumoasa din tara?” îsi întreaba oglinda mama vitrega a Albei-ca-Zapada. Nu mai e suficient ca fetita sa fie lasata singura în padure, nu mai e un copil ce n-ar mai putea supravietui de unul singur, e nevoie sa fie ucisa. Si, într-adevar, mama vitrega a Albei-ca-Zapada tocmeste un ucigas – pe vânatorul care trebuie sa-i aduca inima si ficatul fetei. Basmul prezinta simbolic perceptia angoasanta a unei fiice adolescente cu privire la existenta unei anume competitivitati mateme în domeniul sexual, a unei anume vointe de a i se împiedica realizarea pe acest plan. Mastera cea rea doreste inima si ficatul Albei-ca-Zapada: mama cea rea doreste sa-si priveze fiica de satisfactiile affective (inima) si de cele sexuale (ficatul).

    Mama vitrega a Cenusaresei o tine închisa în casa, îi compromite potentialul de atractie feminina (o îmbraca în zdrente) si vrea s-o împiedice sa mearga la balul regal si sa-I cunoasca pe Print. Actiunile la care recurg masterele cele rele împotriva fiicelor adolescente tintesc, prin metode diverse, spre acelasi scop: sa le împiedice împlinirea ca femei.

    În unele basme, mastera cea rea nu se opreste nici dupa ce fiica vitrega, scapata printre ochiurile plasei întinse de ea, a reusit sa-si gaseasca un potential sot. În acest caz, ea încearca sa-I îndeparteze prin viclesug pe Printul care o vrea de sotie, o arunca pe fata în mare pe dmmul spre nunta, încearca s-o înlocuiasca cu una dintre fiicele ei sau o discrediteaza pe nedrept în ochii iubitului. Din nou este subliniat faptul ca nu e vorba de “mama adevarata”, cu atât mai mult cu cât masterele din basme se comporta cu totul altfel fata de propriile lor fiice, pe care le pun în valoare si se straduiesc sa le sustina în fel si chip. Revine ideea ca mama e buna prin definitie, iar daca e rea, nu e mama.

    Alte personaje  Regina, mama mireluiMama vitregaZanaBatranica cea bunaMonstrul/BalaurulIngerul

    Comments

    comments

  • Un mic sfat la inceperea gradinitei – grupa mica

    Pe Andreea am dat-o la gradi la 1 an si 8 luni. Nu vorbea inca, doar cateva cuvinte pe limba ei, dar Alexandra o intelegea si comunica foarte bine cu ea.

    In prima zi Andreea a fost ok sa mearga la grupa ei, asa ca le-am lasat pe cele mici in grupe separate, cu rugaminte catre dna educatoare de la grupa mica sa o cheme pe Alexandra daca lucrurile scapa de sub control. Alexandra era deja veterana in gradinita asa ca m-am bazat foarte mult pe ea, in adaptarea Andreei.

    La pranz cand m-am dus sa le iau, dna educatoare imi spune “vai doamna, ce-a mai plans asta mica dupa dvs”.
    “Cum asa?” o intreb.
    “Dupa ce ati plecat a fost linistita dar dupa vreo ora a inceput sa planga: mama, mama. Am tinut-o in brate, m-am jucat cu ea, dar nu s-a oprit din plans.”
    “Am inteles. Dar de ce nu ati chemat-o pe Alexandra, asa cum stabilisem?”
    “E, ce sa faca doamna, Alexandra, ca si ea e mica?”.
    “Pai de exemplu ar fi putut sa va spuna ca “mama” inseamna apa si ca Andreea nu plange dupa mine ci ii e sete”.
    “?!”

    A doua zi m-am prezentat la gradi cu o foaie printata pe care am scris vocabularul Andreei ca sa nu mai existe confuzii 🙂 si am insistat sa o cheme pe Alexandra daca apar situatii similare. Sau sa ma sune.

    Andreea vocabular

    Din acea zi nu au mai fost probleme, Alexandra se ducea de cateva ori pe zi sa vada ce face Andreea iar la pranz dormeau impreuna in grupa Alexandrei.

    In cateva luni Andreea a inceput sa vorbeasca curent si s-a integrat perfect intre copiii cu 2-3 ani mai mari decat ea.

    a

    Comments

    comments

  • Lansare Ariel 3in1 PODS

    Ieri va povesteam despre haine frumoase, astazi va spun cum sa avem grija de ele :). Amuzant e ca n-am premeditat nimic, asa au vrut articolele sa apara. Acum vreo saptamana am participat la un eveniment deosebit, chiar o premiera cel putin pentru mine, pentru ca nu am mai vazut asa ceva.

    Lansarea Ariel 3in1 PODS a gazduit un teatru inedit cu umbre, care ne-a purtat intr-o calatorie virtuala prin istoria a cinci dintre cele mai importante fibre care se regasesc in garderoba fiecaruia dintre noi: matase, in, bumbac, lana si fibre sintetice. Gazde evenimentului au fost Anca Serea si Ovidiu Buta.

    4

    In timpul teatrului cu umbre am constientizat ca hainele noastre sunt mai mult decat niste obiecte, practic materialele si implicit fibrele din care sunt confectionate necesita ingrijiri speciale pentru a le asigura o viata cat mai lunga. Iar Ariel 3in1 PODS  este un produs  care curata si mentine hainele ca noi, in doar trei pasi simpli:

    1. Curatare in profunzime;

    2. Indepartarea petelor si netezirea fibrelor;

    3. Stralucire, prin intensificarea nuantelor.

    O singura capsula de Ariel 3in1 PODS este exact ce trebuie pentru a curata simplu si eficient hainele inclusiv pe cele pe care, pana acum, eram tentati sa le ducem la curatatorie.

    A trecut o saptamana de la lansarea Ariel 3in1PODS si special am amanat putin sa scriu despre el pentru ca am vrut intai sa-l incerc. Am spalat vreo 7 masini cu rufe de atunci, asa ca pot sa va spun cateva impresii personale.

    In primul rand miroase demential. Un parfum discret, fresh si care dureaza chiar si dupa prima purtare. In al doilea rand hainele sunt foarte matasoase dupa spalare. Eu nu folosesc balsam pentru rufe de ani de zile (nu-mi plac mirosurile amestecate cu detergentul), asa ca am fost incantata sa constat ca hainele scoase din masina aveau ceva in plus fata de ce eram eu obisnuita. Mult mai moi si mai usor de calcat.

    In al treilea rand si poate cel mai important, curata foarte bine. Am pus o masina de rufe albe, inclusiv niste sosete din alea de nu le mai ghicesti culoarea si nu am adaugat nici clor nici alte produse de inalbit. Toate hainele au iesit perfect curate, cu exceptia sosetelor binenteles 🙂 , care aveau acum un nivel rezonabil de murdarie. Le-am mai bagat o data, cu un alt rand de haine si misiunea a fost indeplinita. Sosetele under cover erau numai bune de pus la uscat si de purtat.

    Testul a fost insa geaca alba a Alexandrei, care vineri, dupa ora de pictura arata intr-un mare fel. Am crezut ca pot sa o dau la gunoi, dar inainte am zis sa fac totusi o incercare. A fost o alegere buna, Alexandra are in continuare geaca 🙂 .

    Mai multe poze gasiti pe Pagina de FB Meseria de parinte.

    1 2 3

    Comments

    comments

  • Campanie sociala – Ziua Mondiala a Sindromului Down

    Exista anumite subiecte despre care, oricat de mult as vrea si oricat de tare m-as tine, nu pot sa scriu. Pur si simplu nu stiu ce as putea spune sau ce as putea face. Nu-mi gasesc nici idei nici cuvinte. Uul dintre subiecte este cel cu copii bolnavi in general si Sindromul Down in special.

    Imi accept limitele asa ca, fara orice alta introducere va spun ca cei de Saatchi Italia, au lansat o campanie foarte frumoasa cu ocazia celebrarii Zilei Mondiala a Sindromului Down care a fost in data de 26 martie. Campania este realizata de Saatchi & Saatchi Italia pentru CoorDown – Coordonatorul italian al asociatiei nationale a oamenilor cu sindromul Down.

    Totul a pornit de la un mail trimis de o viitoare mama insarcinata cu un copil care a fost diagnosticat cu acest sindrom. Ea spune ca este insarcinata cu un copil care va suferi de sindromul Down si ca este speriata de faptul ca nu stie ce fel de viata va avea copil ei.

    Pornind de la aceasta frica, s-a realizat aceasta campanie sociala, in care 15 actori care au acest sindrom “ii raspund” acestei femei. Fiecare dintre cei 15, o incurajeaza, spunandu-i ce poate si ce va putea sa faca copilul ei.

    Pe Dailymail.com.uk puteti citi un articol mai complex despre campania al carei mesaj principal este:

    Oamenii cu sindromul Down pot trai fericiti. Impreuna putem face acest lucru posibil. Toata lumea are dreptul sa fie fericita.”

    [youtube Ju-q4OnBtNU]

     

    Comments

    comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*