“Clubul de film; Lectii de viata pentru fiul meu“ – Cronica de carte

Exista asa… o obsesie a parintilor, care se manifesta in cele mai ciudate momente, dar in special cand copilul incepe scoala. M-am lovit si eu de aceeasi teama si vad in jurul meu constant aceeasi preocupare, (cred ca e inclusa in job description-ul meseriei de parinte 🙂 ): “Daca nu-i place scoala? Eu ce ma fac? Cum il oblig sa invete bine?”

Nu am gasit in niciun grup de discutie solutia perfecta la aceasta problema ipotetica dar… am citit cu sufletul la gura cum a procedat un tata care s-a confruntat in mod real cu abandonul scolar al baiatului sau, atunci cand acesta avea 16 ani. A fost o experienta destul de marcanta pentru tatal respectiv asa ca toata povestea s-a concretizat intr-o carte care se numeste “Clubul de film; Lectii de viata pentru fiul meu“. Autorul ei este David Gilmour, critic de film si scriitor bine cunoscut in Canada. Cartea a fost tradusa in 24 de limbi (!) si este bestseller in Canada, Germania si Brazilia.

Conecteaza-te ca sa fii la curent cu toate noutatile. Click pe butonul de mai jos:

Emotionanta si spirituala, cartea este foarte interesanta in primul rand pentru tatii de baieti, pentru ca descrie o relatie tata-fiu extrem de apropiata si de constructiva, dar nu ar trebui trecuta cu vederea de niciun parinte pentru ca se gasesc in interiorul ei niste lectii de viata cu adevarat valoroase. Este vorba despre cum sa-ti accepti copilul ca pe o persoana independenta de tine, cu vise si aspiratii diferite si despre cum sa fii alaturi de el si sa-l sustii chiar si atunci cand da de greu sau cand faptele lui intra in conflict profund cu pricipiile si convingerile tale.

Despre cat de fragili sunt copiii chiar si atunci cand aproape au atins pragul maturitatii si cat de cumplita este lupta interioara care se da in ei in permanenta, intre dorinta de dependenta si cea de independenta fata de parinti. Cat de dificila este “devenirea” pentru ei si cat de important este sa (-si) demonstreze ca “pot” dar totusi cata nevoie au de calauzire.

Pe scurt, cand fiul sa Jesse, un adolescent de aproape 16 ani a pierdut orice interes pentru scoala si notele lui au devenit dezastruoase, David Gilmour i-a propus un targ neobisnuit: sa renunte la liceu, fara obligatia de a-si lua o slujba sau de a plati chirie, dar indeplinind doua conditii: sa nu consume droguri si, de trei ori pe saptamana, sa vizioneze impreuna cu el anumite filme. Asa incepe clubul de film si, odata cu el, lectiile de viata deloc didactice, abia sugerate, pe care tatal i le va tine fiului vreme de trei ani (!). Asa incepe mai ales, o superba relatie de mare tandrete, intre un tata si fiul sau.

Metoda aleasa de David Gilmour s-a dovedit a fi una inspirata, dar nu o sa dezvalui mai mult. Vreau doar sa va spun ca au existat momente de indoiala si dezamagire cumplite, de invinovatire si neputinta, sentimente care nu vor ierta niciodata niciun parinte. Si e bine de stiut asta.

Si ultima idee: cartea este un formidabil instrument pentru educatie cinefila, descrie multe filme clasice, fiecare cu un mesaj important de retinut, asa ca aveti un motiv in plus sa o cititi.

Meseriadeparinte.ro este un blog personal, proprietarul de drept este Ana Maria Mitrus.

Ca vizitator si deci utilizator al blogului confirmi ca ai citit si esti de acord sa respecti TERMENII SI CONDITIILE stabilite.

Folosirea acestui blog si a serviciilor continute in el, este gratuita, sub rezerva respectarii de catre vizitatori a acestor termeni si conditii.

Articolele publicate pe Meseriadeparinte.ro se afla sub protectia legilor privind drepturile de proprietate intelectuala (cum ar fi – dar nu limitativ la: L8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, L84/1998 privind marcile si indicatiile geografice).

Comenteaza cu contul de FB

Comenteaza cu contul de FB