Cateva sfaturi pentru parintii de boboci de clasa 1!

Astazi am avut prima sedinta cu parintii, am cunoscut-o pe dna invatatoare. Ne-a povestit despre ce ne asteapta si va spun cu mana pe inima ca nu-mi mai e frica. Am in continuare emotii, ceea ce e normal (zic eu) dar cred ca am tras lozul cel mare in legatura cu dna invatatoare. Ne-a explicat extrem de multe detalii carora nu mai speram sa le dea cineva atentie, ne-a indrumat cum sa ne purtam cu cei mici, cum sa-i incurajam si cum sa-i sustinem in acest moment important din viata lor. Ne-a atras atentia asupra unor fineturi la care nici chiar eu nu m-as fi gandit si a insistat asupra faptului ca suntem o echipa si ca trebuie sa lucram impreuna pentru binele copiilor.

Ne-a prezentat caietele si manualele dupa care vor invata la clasa, iar printre ele se afla si o culegere de texte. Desi poate parea prea mult, ideea este ca unii dintre copii stiu deja sa citeasca de la gradinita iar altii nu, asa ca pana vor ajunge cu totii la acelasi nivel e bine sa se aiba “material de lucru”. De asemenea, culegerea va fi utila si pentru lecturi acasa, unde este foarte important sa ii punem sa citeasca pe sarite, diverse paragrafe si cuvinte. Daca repetam intr-una aceeasi tema sau acelasi paragraf, ei vor ajunge sa recite textul respectiv, si ne vom bucura degeaba :). De asemenea, trebuie sa insistam ca ei sa citeasca pe silabe in prima faza, urmand ca pe parcurs sa isi largeasca campul vizual, sa cuprinda cat mai multe litere deodata astfel ca in final sa ajunga sa fotografieze cuvantul respectiv si sa-l recunoasca fara sa-l citeasca. M-a uns la suflet aceasta explicatie, tocmai am terminat de citit o carte despre citirea fotografica si este exact aceeasi teorie.

In lista de rechizite se afla creioane colorate ascutite (de acasa, pentru ca altfel ei nu or sa faca altceva decat sa ascuta creioane toata ora si cand se apuca de ascutit un creion nu se lasa pana nu il termina ­čÖé ), pensule, foarfeca, caiet cu foi veline. Ne-a rugat sa aducem diverse materiale cum ar fi lana, frunze, flori presate, pentru ca nu vor face doar lectii ci se vor si recrea, colorand sau creand diferite planse. Pe caietul cu foi veline, ne-a spus ca la un moment dat vom vedea niste liniute si punctulete care vor parea fara inteles dar sa stim ca acelea sunt cuvinte si sunete, ca ei nu citesc doar cuvinte, citesc si imagini!

Citeste si:  Despre rugaciune - Parintele Arsenie Boca (2)

Ne-a cerut sa aducem tempera in loc de acuarele – chiar daca sunt mai scumpe au culori mult mai vii si desenele vor fi mult mai frumoase. Ar fi pacat ca la expozitia lucrarilor, copilul sa vada ca pictura lui este mult mai stearsa decat a colegilor si sa fie nefericit din acest motiv.

Orele incep la 8, rugamintea este ca la 7:55 copilul sa fie in clasa. Sa nu-i invatam ca pot sa intarzie pentru ca obisnuiesc repede. In plus, intarziatul e boala contagioasa :).

In primele 2 saptamani ii putem aduce noi pana in clasa, dar pe urma trebuie sa-i lasam singuri. Sa vina la clasa, sa-si care ghiozdanul, sa se dezbrace de hainele mai groase, etc. “Nu-i handicapati pe copii. Lasati-i sa se descurce singuri. Aveti incredere in ei ca pot si ca o vor face!”

sursa foto

Sa le dam sa manance dimineata acasa, oricat de putin. Important este sa nu mearga la scoala cu stomacul gol, pentru ca vor ajunge sa manance in ora (sau se gandeasca la asta ­čÖé ). Sa le dam un fruct la ei pentru prima pauza si un sandwich pentru a doua. Apa de baut, sapun pentru spalat pe maini, servetele pentru sters si prosopel/servet ca sa-l puna pe banca sa manance pe el.

Stilouri – cele mai ieftine, pentru ca vor avea cei mici grija de ele :). Nu recomanda stilourile magice, pic-ul sau guma de sters. Daca cei mici vor vedea ca pot sa greseasca si pot sterge fara sa lase urme, se vor obisnui sa fie neglijenti si mai mult vor corecta decat vor lucra. Cel mai indicat este ca atunci cand gresesc sa taie cu o linie si sa scrie in continuare.

Citeste si:  Si care-i problema sa fii gunoier?

Daca ajung acasa si nu stiu ce teme au, mai bine vin a doua zi cu tema nefacuta decat sa vada ca mami incepe sa se agite si sa dea telefoane ca sa afle ce teme sunt de facut. Sa-i responsabilizam de mici si sa le spunem ca data viitoare sa fie mai atenti la ore si sa noteze tot ce le zice doamna. E bine ca celor mici sa le fie putin rusine si sa isi asume ca pot exista repercursiuni daca nu isi iau rolul in serios.

Sub nicio forma sa nu le facem desenele copiilor. Daca se va intampla acest lucru, copilul va primi “Bine”. Oricat de perfect va fi desenul, nu va exista calificativ mai mare :).

Sistemul de notare: Foarte bine, Bine, Suficient si Insuficient. Calificativul final este dat de cel care are majoritate. Daca are 3 FB, 2B si 1I, Media va fi FB :). Sa nu comparam notele copiilor, pentru ca exista greseli si greseli. Un copil poate avea trei greseli si sa aiba o nota mai mica decat unul cu 5 greseli.

Sa nu le facem ghiozdanul. In primele saptamani, pana se obisnuiesc cu orarul si cu caietele ii putem ajuta, dar pe urma este doar responsabilitatea lor. Putem verifica, dupa ce ei se culca, daca au pus in ghiozdan tot ce trebuie, dar atat si nimic mai mult.

Sa-i lasam sa-si faca singuri temele. Nu le spunem rezultatul, nu le aratam ce trebuie sa faca, decat in masura in care intr-adevar se blocheaza si nu mai pot sa avanseze. Dar… dupa ce termina, sa le verificam tema, sa le aratam daca au gresit si le cerem sa corecteze. Sa le aratam ca ne pasa de ei si ca ne intereseaza tot ce fac.

Dupa ce termina temele, sa mergem cu ei in parc sau sa discutam, sa petrecem timp de calitate cu ei, sa ne apropiem de ei si sa ii lasam sa se bucure de copilarie. Daca venim acasa obositi si stresati, iar cand ei vin sa vorbeasca cu noi si sa ne arate ce au lucrat noi le spunem “lasa-ma sa ma odihnesc”, “lasa-ma sa gatesc”, “lasa-ma, lasa-ma” ei vor intelege acest lucru si se vor indeparta de noi. Si va veni o vreme in care ne vom intreba ce s-a intamplat cu copilul nostru care era afectuos si ne sarea in brate de cum intram pe usa.

Citeste si:  Creativitatea

Sa ii culcam devreme. Un copil de clasa 1 are nevoie de 12 ore de somn legate.

Ne-a rugat ca sub nicio forma sa nu facem aprecieri de fata cu copilul. Sa nu-l comparam cu alti copii, dar nici cu fratii lui. Cei mici nu pot sa se autoevalueze, fac asta prin prisma noastra, a parintilor. Daca unui copil i se reproseaza in continuu ca nu e destul de bun, va ajunge sa creada acest lucru si se va comporta ca atare. Mai mult decat atat, acest comportament il va indeparta de scoala, la lucrari in loc sa se concentreze sa rezolve exercitiul, se va gandi cu frica daca va lua o nota la fel de mare ca cel care ii este dat exemplu.

Singurul nostru scop este sa urmarim progrese! Sa comparam copilul doar cu el insusi, cu ceva vreme in urma, si sa vedem cat a evoluat si ce progrese a facut. E cumplit cand ambitiile parintelui depasesc capacitatile copilului!

Sa nu uitam ca urmeaza o perioada grea, de acomodare si ca “invatatul e greu dar nu imposibil” ­čÖé!

Aveti si alte sfaturi pentru parintii de boboci de clasa 1? Voua ce v-au spus invatatoarele?

Ca sa fiti la curent in timp real cu toate noutatile de pe Meseriadeparinte.ro nu uitati sa va inscrieti la Newsletter.

Comments

comments

  • Article By :
    Buna, Eu sunt Ana Maria Mitrus, sunt casatorita ÔÇô cu Cristi, si sunt mama ÔÇô de Alexandra si Andreea. Imi place sa petrec foarte mult timp cu familia mea si sa ma implic in tot ce inseamna cresterea si educatia fetitelor. Imi place sa cos si sa mesteresc, imi place sa citesc si sa aflu lucruri noi si interesante in orice domeniu. Imi plac oamenii care au ceva de spus si de la care pot sa invat ceva. Imi plac animalele, imi place sa merg cu rolele si imi place marea. Ma bucur de viata si sunt recunoscatoare pentru tot ce am.

Random Posts

18 thoughts on “Cateva sfaturi pentru parintii de boboci de clasa 1!

  1. wow, esti sigura ca astea sunt sfaturile unei invatatoare? glumesc, evident:). Felicitari, se pare ca o sa aveti un inceput foarte lin.

  2. sugestie pt doamna invatatoare: sa iasa cu copiii la cules frunze/castane. 30min plimbare in parc /in curte poate deveni o recreere fantastica.
    La fel, calculele incepute cu castane poate deveni distractiva.

  3. arakelian, sa stii ca ne-a zis ca ar vrea sa mearga chiar ea see you ei in parc dar pana nu ajunge sa-i cunoasca nu are cum. eu zic ca are dreptate.

  4. Sunte╚Ťi aproape de perfec╚Ťiune, pe cuv├óntul meu!!

    Ce-╚Ťi recomand: creioanele colorate compacte, f─âr─â lemn, de la kohinor. Trebuie s─â aiba ├«ntr-adev─âr grij─â de ele s─â nu le sparg─â, ├«ns─â nu se ascut, ╚Öi coloreaz─â minunat, mai ales c├ónd ai de colorat suprafe╚Ťe mari.
    Tempera… dac─â ├«╚Ťi intr─â ├«n socoteal─â, ia butelcu╚Ťe la 0,5 litri, culorile de baz─â. Vei face ├«n urm─âtorii patru ani refill doar pe alb, verde, galben, ├«n varianta cea mai norocoas─â. La ╚Öcoal─â pleac─â cu borc─ânele mici, i le umpli c├ónd se golesc. ╚śtiu c─â e mai scump, dar e mult mai economic pe termen lung. Asta dac─â nu vrea la clas─â pe cele de 1litru, ╚Öi le pune pe plan╚Öet─â ce au nevoie, ├«n func╚Ťie de proiect.

    În rest, mult mult succes!

  5. Frumoase sfaturi…singura chestie care nu o inteleg..12 ore de somn? adica la ce ora trebuie culcati copiii seara? la ora 7? ( presupunand ca se scoala la ora 7 dimineata). Sa fim seriosi, nu cred ca se culca nimeni la 7 seara!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*