Castigator Nemira 8

Comments

comments

  • Article By :
    Buna, Eu sunt Ana Maria Mitrus, sunt casatorita – cu Cristi, si sunt mama - pentru Alexandra si Andreea. Imi place sa petrec foarte mult timp cu familia mea si sa ma implic in tot ce inseamna cresterea si educatia fetitelor. Imi place sa cos si sa mesteresc, imi place sa citesc si sa aflu lucruri noi si interesante in orice domeniu. Imi plac oamenii care au ceva de spus si de la care pot sa invat ceva. Imi plac animalele, imi place sa merg cu rolele si imi place marea. Ma bucur de viata si sunt recunoscatoare pentru tot ce am.

Random Posts

  • Cum scapam de paduchi in mod natural, cu ajutorul aromoterapiei si homeopatiei

    A inceput iar isteria cu paduchii. Este inca una dintre situatiile care pe mine ma lasa masca: Suntem in 2017 si nu stim cum sa ne protejam de aceasta problema. Si daca ne trezim cu ei in cap se pare ca nu stim sau nu avem solutii ca sa scapam de ei. Sigur, exista o multime de sampoane insa din ce am vazut si am auzit, gazul pe care-l foloseau parintii nostri cand eram noi mici, era mult mai eficient.

    Pentru ca nu ne dorim sa le dam cu gaz copiilor nostri si pentru nici sampoanele respective nu sunt extrem de eficiente si nici macar inofensive (au destule chimicale care afecteaza pielea), o sa va prezint astazi un tratament natural care este cu atat mai util cu cat este folositor in preventia paduchilor, nu doar in tratarea pediculozei.

    Nu mi-as fi imaginat in veci ca paduchii pot fi descurajati cu o solutie atat de naturala si frumos mirositoare, insa in tarile mai civilizate aceasta solutie este folosita cu succes de mult timp.

    tratament paduchi

    Finii nostri locuiesc in Belgia si de la ei am aflat o multime de lucruri despre toate subiectele fierbinti cu care ne confruntam noi: spitale, educatie, locuri de munca, concedii de cresterea copilului etc. Vara trecuta discutam cum a fost acomodarea la gradi pentru fetita cea mare si m-am bucurat tare mult sa aud cat de deschisi si umani sunt educatorii de acolo.

    Apoi, din una in alta, fina mea mi-a povestit cum a fost sunata intr-o zi de la gradinita si rugata sa vina sa o ia pe fetita, pentru ca un copil are paduchi. A fost sa o ia si asistenta de la gradi i-a spus ca fetita ei nu are, insa, preventiv, sa mearga la magazin si sa cumpere un rollon cu ulei esential de levatica cu care sa-i dea pe la tample si pe ceafa, unde incepe sa creasca parul.

    Se pare ca paduchilor nu le place cum miroase uleiul esential de levantica iar atunci cand il folosesti, riscul sa iei paduchi este mult mai mic.

    Fina mea s-a conformat, a cumparat rollon-ul respectiv si de atunci, de cate ori se da alarma, il foloseste cu incredere si cu rezultate spectaculoase.

    Dupa cateva luni s-a dat alarma si la noi in scoala, cu sigura deosebire ca erau recomandate sampoanele cu chimicalele acelea puternice pe care eu nu imi doresc sa le folosesc pe pielea sensibila a fetelor. Asa ca am pornit prin toate magazinele naturiste din Bucuresti sa caut un rollon cu ulei esential de levantica. Doar ca nimeni nu auzise de asa ceva. Le-am explicat tuturor despre ce e vorba si foarte interesati, au spus ca vor incerca sa aduca.

    Cateva doamne cu care ma stiu de ani de zile (sunt client fidel al magazinelor naturiste) mi-au marturisit ca au mai avut cativa clienti care au intrebat de acelasi produs insa voiau sa-l foloseasca pentru animale, impotriva puricilor si capuselor. Aveau recomandare de la medicul veterinar, insa din pacate nici ei nu au gasit produsul respectiv.

    Ma aflam in situatia in care ma confruntam cu o potentiala problema, aveam o potentiala solutie, insa imi era imposibil sa rezolv situatia.

    Asa ca m-am gandit cum ar fi sa prepar chiar eu solutia respectiva. Stiam ca e nevoie de foarte mare precautie, uleiurile esentiale sunt foarte puternice si uneori irita pielea asa ca m-am interesant bine de tot.

    In final am gasit reteta perfecta, recomandata de un important farmacist aromoterapeut belgian, Dominique Baudoux. In 2010 el a fondat  Colegiul International de Aromoterapie ce ii poarta numele.

    Reteta recomandata de acesta este urmatoarea:

    • 15 picaturi de ulei esential de Tee Tree
    • 5 picaturi de ulei esential de Lavanda
    • 5 picaturi de ulei esential de peppermint
    • 75 picaturi de alcool de 70 de grade

    Aceasta solutie nu poate fi folosita de catre femeile insarcinate si pentru copii mai mici de 3 luni.

    Daca paduchii si-au facut deja aparitia, se aplica 30 de picaturi din solutie pe par si se maseaza usor pentru a se imprastia. Asteptam 15 minute si spalam cu un sampon bland (el recomanda samponul cu Tee tree).

    Se repeta de doua ori pe zi schema de mai sus, dimineata si seara, pentru 3 zile consecutiv. Dupa aceea, se foloseste o data pe saptamana pana dispare riscul de a mai lua paduchi.

    Pentru prevenirea paduchilor, se aplica 4 picaturi la tample si la ceafa, in fiecare dimineata, pana riscul trece.

    Noua ne-a folosit aceasta solutie si din fericire am reusit sa scapam neafectate din toate situatiile cu paduchi care au fost semnalate in scoala.

    Ca o paranteza, pe animale mi-a fost frica sa folosesc aceasta solutie, ele sunt mai sensibile si le poate afecta simturile, insa, am gasit la veterinar un spray natural, cu uleiuri esentiale, pe care l-am folosit cu succes impotriva puricilor. E adevarat ca mai bland decat faimoasele pipete iar puricii sunt mai rezistenti decat erau odata, dar sanatatea si echilibrul organismului per ansamblu este ceea ce primeaza si in aceasta situatie.

    Sper ca v-au fost de folos aceste informatii si nu uitati: paduchii pot afecta pe oricine. Nu sunt dovada de lipsa de igiena, un simplu contact cu cineva care are deja, ne poate afecta fara sa ne dam seama. Importanta este sa tratam problema cu maturitate si cat mai bland posibil, mai ales cand vine vorba de organismul si de pielea sensibila a copiilor.

    Cand folositi solutia pentru prima data, faceti intai un test, mai ales daca aveti copii mici: puneti o picatura doua pe piele si asteptati cateva ore sa vedeti cum reactioneaza. Daca aveti un copil sensibil sau cu diferite alergii, intrebati medicul pediatru inainte sa folositi solutia.

    Pentru problema paduchilor si homeopatia ne ofera o solutie foarte blanda si la indemana. Este vorba de remediul Psorinum, pe care insa v-a trebui sa-l administrati doar la recomandarea unui medic homeopat. Important este ca aveti informatia despre aceasta varianta si cand veti dori sa o utilizati stiti ce aveti de facut.

    Va doresc multa sanatate si m-as bucura sa impartasiti cu mine daca ati folosit aceasta solutie si cum v-a ajutat.

    Ca sa fiti la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uitati sa dati Like Paginii de FB   si sa va inscrieti la Newsletter.

     

    Comments

    comments

  • Ce masuri (nu) s-au luat in cazul directoarei psihopate. Cum se procedeaza intr-o tara civilizata.

    Urmaresc cu mult interes toate noutatile legate de cazul intamplat la gradinita din Cotroceni, unde directoarea a batut copiii fara sa-i pese ca e filmata. Va spuneam in articolul anterior ca trebuie sa fii prost sa procedezi in felul acesta, dar ca de fapt e vorba de mult mai mult: e vorba de nepasare si de siguranta ca nimic nu i se poate intampla.

    Au trecut 4 (patru) zile de la incident si autoritatile dau din colt in colt, pasandu-si responsabilitatea de la una la alta si ridicand neputincios din umeri:

    Fiind instituţie privată, Ministerul Educaţiei arată că nu are pârghiile necesare pentru a demara un control şi pentru a lua măsuri. „Această unitate este neoficială, funcţionează ca centru de zi şi nu trebuia să aibă activităţi educaţionale, este o firmă care desfăşoară alt tip de activitate. Problema este că funcţionează sub denumirea de grădiniţă, care induce în eroare părinţii. Însă, nefiind acreditată sau autorizată de Ministerul Educaţiei, nu putem să o închidem, nu avem pârghiile legale pentru a face acest lucru. Din punctul nostru de vedere, Poliţia trebuie să o închidă”, au declarat oficiali din Ministerul Educaţiei.

    Acestia sunt însă contrazisi de Poliţie, care precizează că nu are datoria de a verifica astfel de instituţii fantomă. Nici Protecţia Copilului nu poate face mare lucru în acest caz. Asta tot din pricina faptului că unitatea de învăţământ nu are aviz de la Ministerul Educaţiei.

    Psihologii de la Direcţia Generală de Asistenţă Socială din Sectorul 5 au fost, totuşi, săptămâna trecută în control. La final au facut si o scurta declaratie, prin care, cumva, ii mai spala pacatele directoarei psihopate: „Se pare însă că nu toţi copiii erau supuşi acelui regim. Aveau parte de el doar cei mai năzdrăvani. Nefiind în subordinea noastră, nu putem lua măsuri.” – director adjunct Ionel Brai.

    Cine ar mai putea să închidă sau să amendeze o astfel de instituţie? Pe lista instituţiilor nominalizate de o directoare a unei grădiniţe de stat tronează, pe lângă Poliţie, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi Direcţia de Sănătate Publică. Doar ca, ce ne spun unii dintre ei?

    Controale putem face doar din punct de vedere igienico-sanitar. Dar nu avem cum să pătrundem acolo dacă ei funcţionau ilegal. Mai mult, ca să închizi o asemenea unitate trebuie să fie focar de infecţie acolo, ca în cazul bebeluşilor din Argeş” – oficiali din Ministerul Sănătăţii.

    Una peste alta, nimeni nu intervine. Aparent gradinita ilegala functioneaza in continuare, iar oficialitatile subliniaza faptul ca:

    Multe poartă denumirea de grădiniţă şi se crează confuzii. Analizăm în acest moment care sunt modificările pe care le-am putea aduce legislaţiei în aşa fel încât astfel de tragedii să nu se mai producă. În prezent, nu ai cum să le interzici” – oficiali din Ministerul Educaţiei.

    sursa

    Ca o paralela, sa vedem cum s-a procedat saptamana trecuta, intr-o tara civilizata, intr-o situatie similara:

    gradinita cotroceni

    In Georgia, Statele Unite ale Americii, o profesoara a fost la randul ei filmata in timp ce impinge cu forta un copil, facandu-l practic sa zboare printr-o usa deschisa. Desi profesoara (in varsta de 71 de ani) lucra de 20 de ani in institutia de invatamant respectiva, asta nu a oprit politia sa emita un mandat de arestare pe numele ei, cu acuzatia de “second degree cruelty to a child”.

    Procedura a fost foarte simpla si eficienta: mama baiatului a depus o plangere la conducerea scolii, conducerea scolii a sesizat “Division of Family and Children Services” (un fel de protectia copilului) iar aceasta la randul ei a sesizat politia care a emis mandat de arestare. Just like that!

    Oare cand si copiii nostri vor fi protejati de autoritati impotriva agresiunilor fizice, indiferent de locatia, institutia sau conditiile in care au loc?

    Ca sa fiti la curent cu noutatile despre Meseria de Parinte nu uitati sa dati Like Paginii de FB   sau sa va inscrieti la Newsletter.

    Comments

    comments

  • Cum si de ce a aparut sistemul de educatie public, gratuit si obligatoriu?

    Educatia nu a fost dintotdeauna asa cum o cunoastem in ziua de azi. Sistemul de educatie publica (sau de stat), gratuita si obligatorie a fost inventa intr-un anumit moment din istorie.

    Invatamantul din antichitate era foarte diferit de ceea ce intelegem astazi prin educatie. In Atena antica, de exemplu, nu existau scoli, primele academii ale lui Platon erau spatii pentru reflectie, conversatie si invatare libera.  Instructia oblicatorie era pentru sclavi.

    Pe de alta parte, educatia spartana era un fel de instructie militara. Orele de scoala erau obligatorii, pedepsele erau aspre iar educatia era modelata prin durere si suferinta.

    In lumea crestina occidentala, pentru mult timp educatia a fost in mana bisericii catolice. Api, in secolul al XVIII, in epoca Iluminismului, a aparut sistemul de educatie asa cum il stim astazi: public, gratuit si obligatoriu.

    Scoala, asa cum este ea in prezent, s-a nascut in Prusia, la sfarsitul secolului XVIII, inceputul secolului XIX. Pentru a evita raspandirea ideilor revolutionare din Franta, monarhii au introdus unele principii ale iluminismului (pentru a multumi poporul), dar au pastrat un regim de conducere absolutist.

    Scoala prusaca avea la baza un puternic sistem de separare a claselor sociale. Avea o structura asemanatoare regimului spartan, ce se baza pe disciplina, supunere si regim autoritar.

    Ce cautau acesti despoti iluminati?

    Un popor docil, supus, care sa se poate pregati cu usurinta pentru razboaiele ce aveau loc in acea perioada cu natiunile ce isi cautau independenta.

    Vestile despre succesul acestui model de educatie s-au raspandit repede si in cativa ani, profesori din America si Europa veneau in Prusia sa se specializeze. Cu timpul, acest model s-a raspandit la nivel mondial. Multe tari au adoptat modelul scolii moderne, sub pretextul accesului la educatie a tuturor cetatenilor sub steagul egalitatii, cand de fapt esenta acestui sistem provine din despotism, bazat pe teoria elitelor si separarea claselor sociale.

    Scoala s-a nascut intr-o lume pozitivista, condusa de economia industriala, ce cauta sa obtina cele mai bune rezultate cu un minim de efort si cu o minima investitie, prin aplicarea unor formule stiintifice si legi generale.

    Scoala era raspunsul ideal la necesitatile clasei muncitoare iar industriasii secolului XIX (Carniege, Morgan, Rockefeller, Ford) au fost cei care au finantat scoala obligatorie prin fundatiile lor.

    Intrebarea de la care s-a pornit a fost: “Ce facem cu copiii muncitorilor in timp ce acestia sunt la munca? Cum ii educam sa invete sa citeasca si sa scrie, sa ii facem muncitori inteligenti?”.

    In prezent, invatamantul continua sa fie acelasi, un instrument pentru a forma muncitori utili sistemului si un instrument cu care cultura sa ramana mereu aceeasi, mereu repetandu-se.

    Rezulatul este pastrarea structurii actuale a societatii.

    Modelul de productivitate industriala pe banda rulanta era perfect pentru scoala. Educatia copiilor era comparata cu obtinerea produselor industriale si ca urmare erau necesare o serie de etape, intr-o anumita ordine, prin separarea copiilor pe generatii, in clase scolare. In fiecare etapa se urmareau diferite elemente, continuturi didactice ce asigurau succesul, gandite minutios de experti.

    Putem spune ca profesorul este cel care preda anumite continuturi, doar pentru ca cineva a luat aceasta decizie la un moment dat.

    Continutul programei nu este pregatit de catre profesori ci de catre personalul administrativ, respectiv persoane care nu sunt direct implicate in procesul de predare.

    Un profesor este doar un functionar la stat. Caruia statul, prin sistem, ii spune: “Tu trebuie sa predai asta, asta si asta, in forma asta, asta si asta.”

    Acest sistem de organizarea muncii, ca un lant de productie se numeste “tailorism” si a fost aplicat atat in industrie cat si in scoli si armata, in diferite tari si culturi occidentale.

    Chiar si modul de construire al scolilor urmeaza modelul uzinelor si fabricilor, avand ca prioritate indeplinirea regulilor si controlul social. Scoala a fost gandita pentru a “fabrica” cetateni ascultatori, supusi si eficienti, unde incetul cu incetul persoanele se transforma in cifre, note si statistici.

    Exigentele si presiunea sistemului duc la dezumanizarea tuturor, pentru ca nu sunt afectati doar profesori, invatatori, directori sau inspectori scolari.

    Cu totii suntem afectati prin simplul fapt ca suntem considerati grupuri omogene fiind obligati sa invatam cu totii aceleasi lucruri obtinand aceleasi rezultate.

    Scoala nu are ca scop sa raspunda necesitatilor individuale, sa educe. Scopul ei este sa instruiasca pentru ca asta si este: un centru de instructie. Cine nu invata ramane repetent!

    Dintr-un alt punct de vedere, sistemul educativ este un sistem de excludere sociala: selecteaza tipul de persoana ce ajunge la facultate, pentru a putea face parte dintr-o asa numita elita, ce domina sistemele comerciale, sistemul economic si de productie. Iar restul persoanelor, care nu pot face fata provocarilor sistemului si nu se pot integra corespunzator situatiei, sunt destinate a desfasura activitati precare, deoarece nu au calitatile pentru a face parta din elita mentionata anterior.

    Statul si sistemul nu sunt preocupate de asta. Nu le intereseaza fiinta umana ca persoana, ca individ.

    Esenta scolii prusace este adanc integrata in structura sistemului de educatie din ziua de azi. Testele standard, separarea pe varste, orele obligatorii, programe scolare rupte de realitate, sistemul de notare, presiunile asupra profesorilor, sistemul de premii – pedeapsa, orare stricte, separea de comunitate, structura verticala, toate fac parte din sistemul de educatie al secolului actual.

    Scoala, ca institutie este inchisa lumii exterioare. Scoala, asa cum exista ea in sistemul public, obligatoriu si gratuit, nu are nimic in comun cu educatia. Ce inseamna o buna educatie? Cati mai multi copii care sa depaseasca standardele de calitate? Sa aiba calitati si abilitati care nu ii intereseaza pentru a invinge bariere impuse de altii?

    Oare scopul educatiei nu ar trebui sa fie o calitate mai buna a vietii?

    Daca v-am trezit interesul, va invit sa urmariti un documentare care atinge multe dintre punctele sensibile ale sistemului de educatie si ne raspunde la multe dintre intrebarile pe care ni le punem zi de zi.

    Ca sa fiti la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uitati sa dati Like Paginii de FB   si sa va inscrieti la Newsletter.

    ? Sharing is Caring! ?  Daca ti-a placut acest articol, distribuie-l catre prietenii tai de pe  Facebook (click aici).

     

    Comments

    comments

  • Ce mancam azi: Paine de casa rapida – Reteta video

     

    printesa urbanaCe mai gatim Ce mancam azi

    Am postat de cateva ori poze cu painea mea si am primit o multime de aprecieri. Am ramas cu impresia ca multi dintre voi cred ca painea este ceva foarte complicat de facut asa ca eau sa va arat cat de simplu este. printesa urbana

    Dupa ce veti incerca aceasta reteta garantez ca nu veti mai cumpara din nou paine din magazin (decat cu mici exceptii, normal).

    Reteta dureaza cu totul 80 de minute (20 minute preparare, 30 minute crescut, 30 minute copt)

    Avem nevoie de:

    • 1 cana cu apa calda
    • 3 cani faina
    • 1 lg sare (se adauga dupa gust)
    • 1 plic drojdie de bere
    • ulei de masline

    Mod de preparare: printesa urbana

    Intr-un vas se pune apa si 1 cana cu faina. Se amesteca bine.

    Se adauga sarea si drojdia de bere. Se amesteca din nou.

    Se adauga inca o cana cu faina si se amesteca. Ce mai gatim Ce mancam azi

    Se adauga ultima cana cu faina si se incorporeaza bine pana se face un aluat.

    Intre fiecare cana de faina adaugata, compozitia poate fi lasata optional sa se “odihneasca” intre 5 si 10 minute.

    Dupa ce e gata aluatul se framanta 10-15 minute (dupa posibilitati 🙂 ), se aseaza in tava si se lasa la crescut 30 de minute. Tot acum eu pornesc si cuptorul, sa se incalzeaza in timp ce painea creste.

    Se pune la copt 30 de minute la 170 de grade. Ce mai gati m Ce mancam azi

    Se scoate din cuptor si din tava si se aseaza pe un gratar ca sa se raceascafara sa se abureasca.

    Sper ca v-a placut aceasta reteta, daca veti face si voi paine, astept sa-mi spuneti impresiile voastre 🙂 .

    Ca sa fiti la curent cu toate noutatile despre Meseria de Parinte nu uitati sa dati Like Paginii de FB   si sa va inscrieti la Newsletterprintesa urbana

    ? Sharing is Caring! ?  Daca ti-a placut acest articol, distribuie-l catre prietenii tai de pe  Facebook (click aici).

    Comments

    comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*